XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn racer (gsxr 750) weggedaan omdat ik last kreeg van m'n rug en polsen tijdens langere ritten. Ik wilde er iets voor terug met een comfortabele zit, maar wilde niet inleveren op de funfactor.
Ben toen gaan kijken bij een particulier die een xjr1300 te koop had staan en na de proefrit duurde het even voor die grijns was verdwenen. Voor mij is het een perfecte match. Ik kan heerlijk relaxed op lage toeren over de boulevard cruisen, zonder dat hij gaat bokken en je hoeft het gas maar open te trekken en hij gaat, ongeacht de versnelling waar je in zit.
Genoeg power om tot 100km/h bijna alles eruit te rijden.
Er zat al een andere pijp onder toen ik hem kocht, roffelt heerlijk bij terugschakelen. Als ik in hoge toeren de gaskraan dicht draai lijkt het wel of iemand een geweer af schiet. Bij stevig optrekken denken veel mensen een racer te horen, bij laagtoerig cruisen bromt 'ie gewoon lekker zwaar.

Heb wel andere mensen gesproken die een xjr hebben of hadden. Het nadeel dat ik vaak hoorde was het hoge gewicht en dat hij daardoor ook log zou sturen. Zelf heb ik daar geen last van, in de bochten erger ik me vaak zat aan collega motorrijders die me in de weg zitten.
Een ander nadeel zou kunnen zijn het benzineverbruik. Als ik rustig aan het toeren ben red ik wel 1 op 15, maar vaak kom ik rond de 1 op 10 uit. Ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die 1 op 20 rijden, maar dat lijkt mij niet realistisch. Als het puur voor hobby is maakt een beetje benzine niets uit natuurlijk.
Een ander nadeel dat ik heb gehoord is het gebrek aan windbescherming. Daar zijn wel oplossingen voor, maar ik vind het juist heerlijk om vol in de wind te zitten. Draagt ook weer bij aan de snelheidsbeleving.
Gewoon lekker gaan proefrijden :t

full


Heb geen betere foto op de telefoon :$
 
WELKOM IN THE REAL NAKED WORLD OF XJR RIDERS ik zit ook altijd rond de 1:10 maar hoe je ook rijd dorst heeft ie toch wel
 
Mededeling:

Aan alle XJR liefhebbers: door gebrek aan tijd, en het duidelijk afnemen van interesse hebben de beheerders van het XJRCafe besloten de website en forum in de huidige vorm te ontmantelen -O- . Wij gaan verder op de reeds actief zijnde Facebookpagina van het cafe
(https://www.facebook.com/Xjrcafe.nl/) . Als je nu naar www.xjrcafe.nl via je browser gaat wordt je automatisch omgeleid. Een ieder bedankt voor alle bijdragen de afgelopen 14 jaar :W

mvgr Rob
 
XJR1300SP van 1999 te koop.
106.000 km (voornamelijk lange reizen)
Technisch en optisch in prima staat.
3250 euro of een goed bod.
full
 
daar krijgt ie nog wel spijt van

Was niet hun fiets ,Ding stond op de Bikerclassics in Spa
Raakte in gesprek met de mannen van het blad Motorrijder daar op de stand
Deze is beschikbaar gesteld door yamaha van Dieteren (De belgische importeur)
Ze hadden hem omgebouwd ter gelegenheid van het zoveel jarig bestaan van het blad
De bedoeling was om er een serie van te maken en te verkopen

Ik begon over deze foto ,Dat ik als XJR rijder dit wel een beetje cru vond hoe ze er mee om waren gegaan
Ze hadden de grootste lol en hun redacteur ,de berijder ,Had met deze XJR flink over het strand heen en weer geragd totdat ie vast stond.....


full
 
Laatst bewerkt:
Gisteren in Dortmund op de motorbeurs geweest
Stonden wat gele brommers op de clubstand







Was weer gezellig
 
nou die yellows zijn netjes maar die Blauw Met Wit ..

2 X op Eurofest verkozen tot mooiste XJR :+

De eigenaar Jens heeft inmiddels 4 XJRren
Hij is getrouwd met een Finse en vandaar de Finse vlag op deze
Iedere keer dat ie met deze brommert naar Eurofest komt heeft ie een gigantische rugzak om
Met dat korte achterkantje kan er moeilijk bagage op
Vorig jaar was ie met z'n Kenny (de 2e op het rijtje)


full
 
Misschien dat het in sommige landen verplicht is, zo'n lange staart.
In NL mag volgens mij die modificatie gewoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan