Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Buldozer nou heb ik eens ergens gelezen dat een ouderwetse lood accu het extra zwaar heeft in de wintermaanden bij koude. Het vermogen daalt dan met tig procenten.
In de zomermaanden doet de lood accu het op zijn best.
Daarin tegen zou het met een gel accu precies andersom zijn.
Heb ik dat nou goed begrepen ??

Bij koude hebben alle accu’s last van capaciteit verlies, ook gel accu’s.
 
Pfffff net telefoontje..accumegastore kan de accu niet leveren.. :? .lekker dan.
 
Laatst bewerkt:
Mooie boel die accumegastore! Zo kan ik ook voordelig zijn!
Dat was ook mijn denkwijze...zet het dan op de site dat hij niet voorradig is.
Men zou het hoofdkantoor in Engeland???? opdracht geven het geldbedrag retour te sturen.. :?

Nu bij carmo een ttz besteld en al binnen ook..
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idéé hoe het zit met de schakelaar bij de linkerhendel..bij het inknijpen van de hendel heeft de sh weinig zin om te starten..ook al knijp je de hendel bijna dubbel. :?
Van de 10 pogingen start hij 5 keer niet..startmotor geeft dus geen krimp.
 
Laatst bewerkt:
Schrik niet van de prijs.. ik betaalde 47 euro.
Er zitten twee schakelaars in. Mijn sh150 had hetzelfde bij 25000 km.
 
Is er een mogelijkheid om de remlichtschakelaar links anders aan te sluiten, zodat je gewoon te allen tijde kan starten? Ik gebruik eigenlijk de linkerrem zelden. Alleen bij het starten en af en toe om de boel gangbaar te houden.
 
Schrik niet van de prijs.. ik betaalde 47 euro.
Er zitten twee schakelaars in. Mijn sh150 had hetzelfde bij 25000 km.
Van de prijs kijk ik niet meer op...betaalde al een vermogen voor de remlichtschakelaar van mijn CB1300...plastic meuk niet groter dan een euro munt...zit een veertje en een kogeltje in... _O-
Ik heb de schakelaar intussen schoongemaakt en wat ingespoten...ik moet zeggen dit gaat heeeeel wat beter...echter moet de hendel echt bijna tot het rubber ingegrepen worden. :? .tja bij 25000 mag het gebeuren echter staat hier net 6000 op...hij heeft alleen mega veel regen sneeuw..hagel gehad de afgelopen tijd...vond ie vast niet lekker..de bagger zat overal...
Keesvetje...ik heb er nog nooit echt naar gekeken of het anders kan...mooi klusje voor de zomermaanden.. :t
k3a9uu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weer een sh300i gekocht. Heb mijn KTM 390 Duke ingeruild. Was toch niet helemaal naar mijn zin. Kreeg elke x al snel pijn in mijn rug en kont. Heb een zachtere buddy gekocht maar dit hielp niet. Moet ook zeggen dat ik de scooter ook mistte. Rijd veel relaxter. Heb een nieuwe SH gekocht want wilde perseeen witte. Deze zijn 2e hands dun bezaaid. Ik heb gekozen voor de mat witte , deze heeft leuke kleuraccenten. Krijg hem over 2 weken. Schijnt nogal wat problemen te zijn tussen de dealers van Honda en Honda Benelux.
Ik hoorde dat Honda ook niet op de beurs staat.

Hier een link van youtube van de geen die ik krijg.

 
Mooie scooter.
Met name die transparante handkappen spreken mij wel aan.
Mag ik vragen waarom jij voor dit type scooter hebt gekozen en niet voor een Yamaha Xmax300.
Dat model is inmiddels ook al bewezen goed.
Vr gr
 
Ik vind de Yamaha er wat logger uitzien. Vind de Honda wat fijner om te zien en heeft een vlakke vloer voor de voeten. Cockpit van de Xmas is zeker mooier maar over smaak valt niet te twisten he?!
 
@ Rhodi;Eens een SH ........
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Ik betrap mezelf er op soms voor iets anders te kijken dan de SH. Met "Iets" bedoel ik een andere motorscooter van een paar jaar oud. Iets met meer cilinderinhoud en vooral koppel. Komt omdat een kennis van mij (b.j. 1931!) onlangs een nieuwe Yamaha X Max 400 heeft gekocht. Dat lijkt me toch wel wat. Echter, te duur. Burgman 400 te zwaarlijvig. Kom ik steeds terug bij de SH 300.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net een nieuwe SH300 gekocht. En nu ook een origineel Honda windscherm. Staat hier ook ergens hoe deze gemonteerd moet worden? Zal wat los moeten op het stuur maar ik zie zo niet wat.
 
Dan zal je het kuipwerk van de koplamp moeten verwijderen.
Dit heb ik ook moeten doen om mijn Faco scherm te monteren en een aansluiting voor de GPS te maken.

Het is prutswerk, maar van de volgende video heb ik veel hulp gehad.
https://www.youtube.com/watch?v=nmCe_dMxmno

Het moeilijkste is het verwijderen van het grijze/zwarte kapje boven de koplamp.
Je moet beginnen met de zwarte kapjes links en rechts los te maken. Daarna kan je het afdekkapje in zijn geheel losmaken. Bij dit laatste moet je flink wat kracht zetten, maar met een doekje en een platte schroevendraaier/hefboom lukt het wel.
In het filmpje zie je tussen 3:25 en 3:35 hoe het in elkaar zit.

Draai de schroef die in het midden onder de koplamp zit niet los!
Hiermee kun je instellen hoe hoog je licht moet schijnen.

Probeer te werken in een verwarmde ruimte. Met deze temperaturen is kunststof gevoeliger voor afbreken/barsten.
 
Dank! Ik zie net dat er een papiertje bij zit met een link naar installatie-pdf. Samen met de video zal ik een eind komen. Blijft wel lastig denk ik, het verwijderen van de kapjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan