Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Even het topic omhoog kicken,

Nog mensen die aan de motor bezig zijn geweest deze winter ?

De GB racing deksels heb ik gemonteerd, QS kabel ligt erin, net de sensor nog maar heb een gilles shiftholder besteld dus daar wacht ik even op kan het tegelijk.
Temperatuur moet nog wat stijgen en laatste resten pekel moeten nog weg maar als het weer een beetje wil doorzetten en de weg ene keer droog is komende maand dabn gaat die misschien wel al een keer naar buiten :Y
Ben benieuwd naar die translogic quickshifter.

Niet echt heel veel gedaan. Ze is einde van het jaar naar de garage geweest voor
een beurt inclusief kleppen controleren en een nieuwe voorband. Oude begon beetje uit te drogen en had ik sowieso weinig vertrouwen in. Nu weer voor en achter zelfde band...

Accu bleek ook niet helemaal top meer te zijn dus die heb ik vorige week zelf even vervangen.

En dit weekend ga ik de katalysator vervangen door een Arrow Y pipe.

En dan wil ik van de zomer eens gaan kijken voor een quickshifter...
 
hij bevalt opzich wel. maar ik heb hem een beetje te snel gekocht. ik heb nu 3 motoren in de garage staan. en dan 2 supersports is iets te veel. wil er misschien wel een 2 cilinder voor terug.
 
Even het topic omhoog kicken,

Nog mensen die aan de motor bezig zijn geweest deze winter ?

De GB racing deksels heb ik gemonteerd, QS kabel ligt erin, net de sensor nog maar heb een gilles shiftholder besteld dus daar wacht ik even op kan het tegelijk.
Temperatuur moet nog wat stijgen en laatste resten pekel moeten nog weg maar als het weer een beetje wil doorzetten en de weg ene keer droog is komende maand dabn gaat die misschien wel al een keer naar buiten :Y
Ben benieuwd naar die translogic quickshifter.
Deze winter volgende upgrades aan de circuit k5 voor komend jaar:
-ohlins cartridges vooraan.
-HM plus ss quickshifter
-GB racing blokdeksels
-Brembo gp4rs remklauwen
-Koelvloeistof vervangen door engine ice en koelschroef verwijdert
-lagere renthal clipons gemonteerd (veel werk nodig om ze te doen passen zie lijstje hieronder :P )
-Gaatjes geboord in frame en draad getapt-korte boutjes geschroeft waar stuuraanslag beperkers tegenaan komen zodat het stuur iets minder ver kan en de kuipen niet meer raken.
-Gaskabels op andere manier geplaatsd omdat stuur nu stuk lager staat bleef gas anders hangen, nu zit de remhendel tussen de 2 gaskabels.
-Ook het beugeltje aan het frame onder de tank moeet eraf om een goed werkend gas te krijgen en de koppelingskabel loopt ook anders.
Nu draait alles soepel zonder tegen elkaar te schuren of ergens te blijven hangen :)

Heb ook de circuitkont wat aangepast-verstevigd omdat die dikwijls loskomt doordat je maar 2 bevestigingspunten had heb er nu 2 extra vooraan aan de tank en 2 achteraan gemaakt en wat matten ingelegd achteraan + spacers in gemaakt omdat de kont daar eigenlijk te dun is om vast te schroeven.
hopelijk blijft het kontje dan volgend jaar wel zitten :P
 
Laatst bewerkt:
Deze winter volgende upgrades aan de circuit k5 voor komend jaar:
-ohlins cartridges vooraan.
-HM plus ss quickshifter
-GB racing blokdeksels
-Brembo gp4rs remklauwen
-Koelvloeistof vervangen door engine ice en koelschroef verwijdert
-lagere renthal clipons gemonteerd (veel werk nodig om ze te doen passen zie lijstje hieronder :P )
-Gaatjes geboord in frame en draad getapt-korte boutjes geschroeft waar stuuraanslag beperkers tegenaan komen zodat het stuur iets minder ver kan en de kuipen niet meer raken.
-Gaskabels op andere manier geplaatsd omdat stuur nu stuk lager staat bleef gas anders hangen, nu zit de remhendel tussen de 2 gaskabels.
-Ook het beugeltje aan het frame onder de tank moeet eraf om een goed werkend gas te krijgen en de koppelingskabel loopt ook anders.
Nu draait alles soepel zonder tegen elkaar te schuren of ergens te blijven hangen :)

Heb ook de circuitkont wat aangepast-verstevigd omdat die dikwijls loskomt doordat je maar 2 bevestigingspunten had heb er nu 2 extra vooraan aan de tank en 2 achteraan gemaakt en wat matten ingelegd achteraan + spacers in gemaakt omdat de kont daar eigenlijk te dun is om vast te schroeven.
hopelijk blijft het kontje dan volgend jaar wel zitten :P

Niet stil gezeten :}
Mooie upgrades ook :t

Ik heb vandaag de QS verder aangesloten en de bekabeling naar mijn zin weggelegd, als het zout weg is op het gemak eens warmrijden en dan testen :]
 
De eerste test zal voor mij pas in mei zijn maar mei word een gekke maand met 5 (!) trackdays als 1 dagje clastres dan een dag of 10 tussen 2 daagse ecuyers 1 dag tussen en 2 daagse assen :]
Weet eigenlijk niet of ik dat zal overleven :P
 
men 2 fietsjes tegen elkaar vanaf 6.5 duizend toeren lopen ze zo goed als gelijk maar toch voelen ze heel anders vind ik.
full
 
men 2 fietsjes tegen elkaar vanaf 6.5 duizend toeren lopen ze zo goed als gelijk maar toch voelen ze heel anders vind ik.
[afbeelding]

Komt waarschijnlijk omdat de Suzuki iets sterker is onderin en daardoor de lijn wat meer lineair is.
De kawa is net zo sterk bovenin maar moett van verder komen wat meer een schop onder de kont gevoel geeft ?

Had dat op de Bmw ook, de Suzuki was naar mijn idee sterker onderin maar de bmw klapte er echt in kwa vermogen zeker na plaatsen vol systeem en topvermogen bleef ook gewoon doorgaan en bouwde niet af zoals bij de meeste oudere Japanners
 
Idd vooral in de eerste versnellingen erg duidelijk voelbaar bij die kawa eens de toerenteller richting de 6-7 duizend komt begint die naar je gevoel keihard te gaan en het voorwiel gaat de lucht in :]
De k5 voelt trager en is veel makkelijker aan de grond te houden en gaat naar gevoel niet zo hard door maar dat vermorgen al aan 3-4 tpm is echt :}
Is vooral makkelijker te benutten er is geen een nieuwe 1000 die er zo hard vandoor gaat onderin als de k5 enkel topvemrogen-toeren doet hij wel een pktje of 20 of meer onder maar ik heb nog niet het gevoel dat ik vermogen mis ding gaat eigenlijk te hard voor me :P
Zo reed ik op assen in beveiligde modus met maar 100pk bijna dezelfde rondetijd dan met vol vermogen :')
 
De mijne had toen der tijd 122 Nm op de dyno bij KMS motoren. Er zal altijd wel onderling verschil in zitten van +-5%.
 
Dat was even schrikken gisteren op de A12 in de regen op m’n K6 .. display uit..toerenteller op 0.. startonderbreker knipperde rood... :/

Als hij maar niet stilvalt dacht ik nog... Ik ben toen maar rechts gaan rijden. Dan kon ik de vluchtstrook op, mocht het nodig zijn. Gelukkig niet nodig gehad, maar bij thuiskomst bleek ook het achterlicht uit te zijn.

Bleek vandaag tijdens het sleutelen een zekering te zijn. Nadat ik deze gewisseld had werkte alles weer. :] Meer mensen die dit kennen?
 
Die banken wijken allemaal af en door gebrek aan meettechniek worden ze niet kundig gehercalibreerd.
Ik heb er zien knoeien met de lineariteit, hysterese, temp. Compensatie etc....
de meesten gebruiken het bankje zonder kennis van zaken. Zodra je er een bezoek vraag je ze maar eens naar de lineariteit en hysterese. Als ze dat niet weten dan weten ze niet hoe de bank werkt.

Vnadaar dat je geen waarde mag hechten aan de absolute waarden. Altijd uitgaan van het verschil tussen “voor” en “na”.

Diegene de echt goed hun werk doen meten bijvoorbeeld de a/f per cilinder en niet alleen achter uit de uitlaat waar alles bij elkaar komt.

Ander voorbeeld: in de grafieken zie je vaak verschillende beginpunten (toerental). Dat is al niet goed.

Etc etc etc....
 
Hoe kun je nu de af per cilinder gaan meten gat in de uitlaatbocht boren per cilinder om daar een sonde op aan te sluiten dan?
Ik heb toch niet veel pk-koppel nodig ik weeg maar 60 kg dus tegenover een rijder van 80 kg die geeft al een berg pk's meer nodig om aan mijn pk gewichtsverhouding te komen :+ Cmbinatie ik op die oude k5 is best snel op het rechte eind :Y
vanaf 4.50 kom ik in beeld (helemaal achteraanzie maar hoe snel ik inloop vanaf ik ff gas kan geven) en mettet is nogtans een echt 600 baantje :P
Heb zo een filmpje op assen ook maat van me met gsx750 komen gelijk die eerste scherpe linkse uit ik schiet hem voorbij als een raket :P weegt ook een dikke 30kg meer dan mij op een tragere fies maar ook een s1000rr kan ik best goed volgen zoveel verschilt het niet :)
Dit jaar quickshifter dus zou nog beter het nieuwe geweld moeten kunnen bijhouden of toch proberen :P
 
Die testbank waardes zeggen me nooit zoveel, het is pas leuk vergelijken als je met verschillende motoren op dezelfde bank gaat op dezelfde dag.

Ook al heb je hoge/lage waardes het gaat me om de afstelling zelf, bank van Tovami in Goes zou ook wat positief zijn kwa waardes wordt er gezegd, feit is dat ik er met iedere motor nog tevreden vertrok en dat ze weten waar ze het over hebben en je er ook de uitleg bijgeven :t
 
Idd vooral in de eerste versnellingen erg duidelijk voelbaar bij die kawa eens de toerenteller richting de 6-7 duizend komt begint die naar je gevoel keihard te gaan en het voorwiel gaat de lucht in :]
De k5 voelt trager en is veel makkelijker aan de grond te houden en gaat naar gevoel niet zo hard door maar dat vermorgen al aan 3-4 tpm is echt :}
Is vooral makkelijker te benutten er is geen een nieuwe 1000 die er zo hard vandoor gaat onderin als de k5 enkel topvemrogen-toeren doet hij wel een pktje of 20 of meer onder maar ik heb nog niet het gevoel dat ik vermogen mis ding gaat eigenlijk te hard voor me :P
Zo reed ik op assen in beveiligde modus met maar 100pk bijna dezelfde rondetijd dan met vol vermogen :')
Ik heb een K5 gehad die getuned was door Hoegee,tot in zijn 4 kwam het voorwiel omhoog
zonder daar moeite voor te hoeven doen,184pk en 124nm koppel en dat gemeten op een
testbank die niet overdrijft zoals een Tovami. })
 
Dat doet mijne niet in 4 maar is ook niet getjoend :P
Is snel genoeg voor mij denk niet dat ik sneller zou zijn met 10 of 20 pk meer zou zelf omgekeerd effect kunnen hebben _O-
en idd het eindresultaat en of je tevreden bent over hoe de motor rijd is belangrijker als cijfertjes, ik vind de injectie op een k5 sandaart erg goed! maar afstellen met pc3 op de zx10r was een groot verschil, onderin was die standaart erg on-of en nerveus moeilijk te doseren na pc3 heerlijk soepel en voorspelbaar :) :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan