KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi KTM owners,

Ik heb een 990 ADV uit 2006. Daarover lees ik vaak dat er problemen zijn met de:
1 - Koppelbegrenzer (Torque limiter)
2 - Starterkrans (Freewheel)
3 - Bouten van het vliegwiel (Freewheel bolts)

Hoe vaak komen deze problemen nu voor en moet ik dit alles preventief laten maken of loopt het wel los... :+

Mijn KTM heeft geen enkel probleem en start/loopt als een zonnetje. Omdat de bouten van het vliegwiel (3) zo gefikst zijn, was ik van plan om hem een keer open te maken. Maar als ik 1 en 2 zeer zeker moet doen kan ik als alles open ligt het net zo goed in 1 keer doen.

Preventief aan beginnen of niet? :/

Kan je beter hier vragen :

 
Ik heb hem gedownload.
Ziet er goed uit.
In zal je de foto’s besparen, anders blijf je in september straks thuis 👍

Thanx voor het delen.

Ik ga deze zomer richting Bolzano en Gardameer met de KTM.
Kom dus niets te kort wat bochten betreft :] *D
 
Ik ga deze zomer richting Bolzano en Gardameer met de KTM.
Kom dus niets te kort wat bochten betreft :] *D

Foto’s hier plaatsen is toch een rotsysteem.
Constant problemen om hier een leuk plaatje te plaatsen.
Dat is voor mij dan ook de reden om de foto’s via de ktm smoelenboek te plaatsen. Zowel de Dutch als World Wide ktm adventure groep.
 
Wij gaan komende zomer Routes des Cretes alpen en zwartewoud rondje doen. Heb er nu al zin in. FF een sfeer foto van onderweg naar de Moto GP in mugello afgelopen zomer
full
 
Hoeveel last heb je nou van die koffers? Mijn spullen zouden ook achterop de motor passen maar in de koffers is makkelijker..
 
Met zijkoffers geen enkel probleem tot 190 km/u.
Met tas achterop had ik met de 1190 problemen in het stuur bij 160 km/u.
 
Bij mijn vorige motor, de Kawa steeg het verbruik met de kofferset.
Van 1:16 naar 1:14 B|
Volgens de stickers mocht je niet harder dan 120 km/h
Bij 170 werd de boel instabiel. :9

Ben benieuwd wat de 1190 straks doet.
De lompe 1290 koffers zijn wel serieuze windvangers.
 
Ik heb de Givi outback koffers erop.
Als dit geen windvangers zijn weet ik niet.

Maar rij alleen met koffers als ik een week op vakantie ga (Schotland). Verder klein tasje achterop voor flesje water en regenpak voor algemeen.
 
Ik heb op m'n SAS 1290 een grote, oranje KTM topcase, die trouwens reeds door velen van jullie werd afgekraakt als "afzichtelijk", maar die verd*md veel bagage kan slikken.

Voor de zeldzame keren dat ik toch nog een beetje meer bagageruimte nodig heb, heb ik me zopas deze zachte zijtassen van bij Louis.de (eigen merk) aangekocht aan een eveneens (zéér) zacht prijsje.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik verwacht hiermee niet echt een meetbaar méérverbruik...




full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar met vergelijkbare tassen van Oxford gereden.
Fijne tassen.
Alleen opletten met de losse Regenhoezen.
Deze kunnen gaan klapperen of een mooie waterbuil vormen.
En oppassen met krassen op Kuipwerk en de hitte van de uitlaat.
Tassen vangen duidelijk minder wind dan koffers.
Lekker stabiel en ik heb nooit verschil gemerkt in brandstof verbruik.

full


Tassen zijn te koop ;)

Oxford zadeltassen en Givi monokey topkoffer
 
Laatst bewerkt:
Tijdje terug heb ik hier een vraag gesteld voor de breedte van een voorwielnaaf op te meten excl. remschijven voor een project fiets.
Het project is in 2017 al afgerond, maar heb toen geen foto's kunnen maken!
Misschien voor sommige interessant, en voor diegene die me hebben geholpen weten bij deze ook dat het niet voor niets is geweest!

Betreft een Moto Guzzi Quota 1100 ES uit 2003.
Vering was slap en was enorm zenuwachtig met het grote voorwiel.
We hebben vervolgens een KTM 990 SMR voorvork gekocht met remklauwen incl. wielen. Maar de wielen bleken van een 1190 te zijn. Naven waren veel te breed waardoor we met een ander plan moesten komen.
A) Originele wiel gebruiken, maar deze naaf was echt smal, en hierdoor zou het originele wiel niet meer compleet zin
B) Een KTM 990 adventure naaf kopen. Maar deze hebben axiale remklauwen en geen radiale.

Gekozen voor optie B. En gevraagd om de velg (18 inch) kruis te spaken. Nou, dit heeft de beste heer niet gedaan waardoor de remklauwen rakelings langs de spaken liepen. Dus de remklauwen bewerkt in de freesbank. De remklauwen vervolgens aangesloten op een gave Beringer pomp die ik enige tijd op zolder had liggen.

Verder is er achter ook nog een breder wiel gemonteerd, weliswaar op de originele naaf i.v.m. cardan aandrijving.

Al bij al is het rijgedrag vele malen beter geworden en was het de tijd, en het geld waard.

Er is zelfs ook nog een speciale stuuraanslag gemaakt in de freesbank waar helaas geen foto van aanwezig is gemaakt.



eink1z.jpeg


7rg85jemhg.jpeg


v0ib2nc0l8s5.jpeg
 
Bij mijn vorige motor, de Kawa steeg het verbruik met de kofferset.
Van 1:16 naar 1:14 B|
Volgens de stickers mocht je niet harder dan 120 km/h
Bij 170 werd de boel instabiel. :9

Ben benieuwd wat de 1190 straks doet.
De lompe 1290 koffers zijn wel serieuze windvangers.

Heb met de 1290 al meerdere malen met de originele koffers (3stuks) 200+ gereden zonder enige stabiliteitsproblemen. Ze zijn alleen best breed en de binnentassen niet geweldig, zeker de binnentasrechts met de uitlaatuitsparing is but. Hij is zo klein dat er wel 2 in passen. De originele topkoffer is wel top en ziet er best strak uit.
 
Ik heb een paar jaar met vergelijkbare tassen van Oxford gereden.
Fijne tassen.
Alleen opletten met de losse Regenhoezen.
Deze kunnen gaan klapperen of een mooie waterbuil vormen.
En oppassen met krassen op Kuipwerk en de hitte van de uitlaat.
Tassen vangen duidelijk minder wind dan koffers.
Lekker stabiel en ik heb nooit verschil gemerkt in brandstof verbruik.

[afbeelding]

Tassen zijn te koop ;)

Oxford zadeltassen en Givi monokey topkoffer

Dank voor de info !

Volgens de montage-instructies van de LOUIS.DE-tassen staat als standaardmontage : met klittenbandriemen ONDER het passagierszadel vermeld en "desnoods" bovenop het zadel, zoals bij jou...

Mijn echtgenote moet er mee achterop, dus hoop ik op montage ONDER het zadel en heb ik inderdaad reeds folie voorzien tegen eventuele schaafplekken (op de motor ! :+ ... ).

Ik ben benieuwd of de gierigheid (geen KTM-tassen) hier niet wordt afgestraft :z .
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik de Enduristan Blizzard Saddle Bags gekocht, ook waterdicht en super kwaliteit. Heb de L uitvoering, is 2 x 12 liter. Heb ook een tanktas en roltas van hetzelfde merk.

Omdat ik de koffers te lomp vindt voor offroad rijden zocht ik een kleine maar vooral lichte setup. Bevalt prima! :]

Voor de liefhebbers meer foto's van mijn bike tijdens mij eerste offroad-trip op www.byebyemartin.com. Het eerste gedeelte was niet leuk, na dag 7 in Spanje wordt het droog. :P

PS; filmpje erbij, geheeel offtopic. maar ach, het is ook een lc8 *O*
https://www.youtube.com/watch?v=Fxu9Wm5i1xw

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan