Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk heb ik er ook één! Ik vond 'm al prachtig in 2005, maar toen was hij financieel niet binnen bereik. Nu maar wachten op wat warmer weer!

full
 
~
:^

Ongetwijfeld dat het allemaal beter is geworden weer, maar ik denk dat de verschillen tov de 2008 versie onder de streep niet heel erg groot zijn.

:Y[/quote

Toch wel,

De enige overeenkomst tussen de 2008 en 2018 is de basis van het motorblok. Verder is alles anders.

Ergonomisch is er ook een hoop veranderd. Zithouding is meer voorover en de grondspeling is groter. Maar ook de bediening van koppeling etc is allemaal een stuk verfijnder.

Looks zijn ook een groot verschil, al denk ik dat het 2008 model uiteindelijk tijdlozer zal aandoen dan de 2018.
 
Eindelijk heb ik er ook één! Ik vond 'm al prachtig in 2005, maar toen was hij financieel niet binnen bereik. Nu maar wachten op wat warmer weer!

Jeuh goede keuze. Kan max een vroege 07 zijn. Heeft een grote olie koeler. Halvewege het jaar is er een kleinere oliekoeler opgekomen en een stalen tank. Ik heb een mix, kleine koeler en plastiek tank. Maar doet er niets aan af dat het nog steeds een super brommer is.


:t :t
 
Laatst bewerkt:
Jeuh goede keuze. Kan max een vroege 07 zijn. Heeft een grote olie koeler. Halvewege het jaar is er een kleinere oliekoeler opgekomen en een stalen tank. Ik heb een mix, kleine koeler en plastiek tank. Maar doet er niets aan af dat het nog steeds een super brommer is.


:t :t
Jij hebt ook altijd geluk
Dat je een bijzondere hebt :9
 
Jeuh goede keuze. Kan max een vroege 07 zijn. Heeft een grote olie koeler. Halvewege het jaar is er een kleinere oliekoeler opgekomen en een stalen tank. Ik heb een mix, kleine koeler en plastiek tank. Maar doet er niets aan af dat het nog steeds een super brommer is.


:t :t

Het is een 2005. Op de tank (en op het zijkapje rechtsachter) zit een Britse vlag, en ook op de tank een "Phil Read" handtekening. Ik heb dat niet eerder gezien - is het een aparte uitvoering?
 
\
:^

Ongetwijfeld dat het allemaal beter is geworden weer, maar ik denk dat de verschillen tov de 2008 versie onder de streep niet heel erg groot zijn.

:Y[/quote

Toch wel,

De enige overeenkomst tussen de 2008 en 2018 is de basis van het motorblok. Verder is alles anders.

Ergonomisch is er ook een hoop veranderd. Zithouding is meer voorover en de grondspeling is groter. Maar ook de bediening van koppeling etc is allemaal een stuk verfijnder.

Looks zijn ook een groot verschil, al denk ik dat het 2008 model uiteindelijk tijdlozer zal aandoen dan de 2018.

Betwist ik ook niet dat er verschillen zijn en zei ook al dat het beter is geworden. Ze zijn door alle jaren heen erg trouw gebleven aan het concept "speed triple" wat denk ik ook een heel goed punt is, maar daardoor kan de verkoop wel eens gaan tegenvallen, omdat iedere keer de stapjes vooral cosmetisch waren en inderdaad een beetje verfijning van de techniek. En daarom, onder de streep voor nieuwe kopers zal het verschil niet groot genoeg zijn.

Maar hey, als ik t geld had... is alleen net opgegaan aan de street :P
 
Goedemiddag heren,

Heb vh weekend een 2017 model S gekocht.
Al eerder een 2011 Speed gehad, maar deze ingeruild op een KTM RC8R, daarna een Ducati Diavel, maar nu toch weer terug.
Ik wil graag een HP corse uitlaat aanschaffen hiervoor: Hp Corse Triumph Speed Triple 2016/2017 Evoxtreme XTREVO3103S-3N-AB
Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Gefeliciteerd................
Wel aparte sprongen met motorsmaak......niet dat mijn sprongen logisch zijn.
Bij veel motoren zie ik wel iets moois........maar bij deze Duc kan ik niet veel bedenken.

Je smaak met de S3 valt niets op tegen te brengen. *D

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen maar ik denk dat ik mijn 2008 met 27000 km binnenkort in de verkoop zet.

[afbeelding]
Wel zonde, erg strak................niet ff wachten? Of verwacht je niet meer te rijden met deze?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan