Velg voorwiel passend voor Honda Shadow kleiner dan 19inch

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Ik heb momenteel een Honda Black Widow die al een tijdje aan een transformatie bezig is.
Het wordt tijd om de volgende stap te nemen.
Daarvoor ben ik op zoek naar een passende voorvelg die kleiner is dan 19inch om een dikkere band te kunnen plaatsen.

Het mag ook een ander type velg zijn maar dan zou ik ook het achterwiel willen vervangen.

Ik kan het eventueel overkopen of we kunnen ruilen.

Alle voorstellen zijn welkom :)

full
 
Als je t voorwiel verder hetzelfde wilt houden, kan je toch een kleinere velg kopen en deze op de naaf spraken?
🤔
18 of 17 inch..
Zelfde met t achterwiel.
 
Hey Patrick, zou inderdaad een oplossing zijn om gewoon volledig nieuwe wielen te kopen. Maar ik wil de kostprijs wat drukken dus hoop eerder op een 2dehands aankoop of een ruil :)
 
Ik heb hier nog een achterwiel met een splinternieuwe band liggen, die volgens mij dezelfde is als jouw achterwiel. Is het een idee om die aan te passen en in je voorkant te zetten? Dan heb je voor en achter dezelfde wielen.
 
Ik heb hier nog een achterwiel met een splinternieuwe band liggen, die volgens mij dezelfde is als jouw achterwiel. Is het een idee om die aan te passen en in je voorkant te zetten? Dan heb je voor en achter dezelfde wielen.


Hey Triker Arie, als het dezelfde breedte en dergelijke is, gaat het misschien wat overdreven zijn. Ik weet dan ook niet of het er tussen past.
Ik zal eens nakijken hoe het met mijn achterwiel zit.
Ik moet ook eens in detail bekijken of het ombouwen makkelijk kan. Trommelschijf naar remschijf en zonder tandwiel...
 
Als je in je voorwiel liever een schijfrem wil hebben zonder al te veel ombouwkluswerk, dan kun je mijn wiel beter vergeten denk ik. De remtrommel ombouwen voor een remschijf is een hoop werk; je zou kunnen kijken of je een remschijf op de bevestigingsbouten van het kettingwiel kunt bevestigen; maar in beide gevallen geldt dat je een hele goede draaibank nodig hebt, én iemand die daarmee om kan gaan (voorzover je dat niet zelf bent).
Ik geloof dat de band iets van 170 of 180 mm breed is....
 
Ik bedoelde ergens een velg op de kop tikken en de boel overspaken..
Als je een passende velgrand Heb, hoef je enkel maar andere spaken erin te bouwen...
Dat dus.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan