CBR 600 RR PC37 high pitch noise

firro

MF'er
21 dec 2012
47
3
Hallo,

Mijn CBR 600 RR uit 2004 hoor je ongeveer na 4000 RPM een high pitch noise.

Ik heb gegoogle'd en kwam uit op een forum met iemand die precies het zelfde probleem heeft , dit is zijn video,

Op de forum geeft ie aan opgelost te hebben, dit is zijn oplossing:

ok i figured it out. i took most of the bike apart starting it every time i took something different off. turned out that the noice was the front engine mounting bolt loosening up when the bike would get hot and cold with hi revs. i pulled the bolt out cleaned all the threads then reinstalled it with red locktite. now she is fixed! im just super happy it wasent an inturnal thing.


Echter heb ik geen idee waar dat bootje is, kan iemand mij vertellen waar ik dat bootje kan vinden aan de voorkant van de motor, dmv een foto ofz? |( |( |(

Alvast bedankt!!! :}
 
Ik weet niet waar het meest rechtse beugeltje met gaatje voor dient.

De voorste blokbout is dat grootste gat rechts ja.
In het donkere blokdeel met 599cm erop.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het geluidje niet echt op het filmpje, maar is het niet gewoon de naks?

600RR, geluid rond 4000 rpm, is nokkenaskettingspanner wat direct in mij opkomt.

Hoeveel KM heeft de fiets gelopen en gaat het geluid weg wanneer je bijvoorbeeld op 5000 rpm zit of blijft het na de 4000 rpm over het hele toerengebied?

Of gaat het weg wanneer de koppeling inknijpt?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het geluidje niet echt op het filmpje, maar is het niet gewoon de naks?

600RR, geluid rond 4000 rpm, is nokkenaskettingspanner wat direct in mij opkomt.

Hoeveel KM heeft de fiets gelopen en gaat het geluid weg wanneer je bijvoorbeeld op 5000 rpm zit of blijft het na de 4000 rpm over het hele toerengebied?

Of gaat het weg wanneer de koppeling inknijpt?

Het geluid gaat weg als ik de koppeling inknijp. 35.000 heeft het gelopen. een nokkenaskettingspanner moet een ratelend geluid maken, en dat probleem heb ik niet.

Het kan ook zijn dat het normaal is hoor, is mijn eerste motor sinds gisteren :)...

HIER NOG een filmpje met het zelfde hoge toon ruis..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan