Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt inderdaad wat Roy zegt:
[afbeelding]

Ik denk dat het verbruik weinig uit maakt maar dat het meer in je rechterhand zit.
In A modus volle bak rijden vs. in C modus volle bak zal het misschien iets schelen. Maar ik verwacht weinig verschil in A modus "toeren" vs. in C modus "toeren".

Het waren allemaal snelweg km's.
En het was 1 a 1,5 L hooguit.

Dus nee het scheelt amper
 
Klopt inderdaad wat Roy zegt:
[afbeelding]

Ik denk dat het verbruik weinig uit maakt maar dat het meer in je rechterhand zit.
In A modus volle bak rijden vs. in C modus volle bak zal het misschien iets schelen. Maar ik verwacht weinig verschil in A modus "toeren" vs. in C modus "toeren".

Het zal ook hoofdzakelijk voor regenrijden zijn en dan is A en B ook al voldoende.
 
Het is mij in de korte tijd dat ik de motor heb opgevallen dat het inderdaad wat betreft het verbruik weinig uitmaakt.

Die 1 tot 1.5L zou dan kunnen dat ik die gemist heb omdat ik niet 2 weken exact hetzelfde naar het werk rij. Soms is het een dagje rustiger en gaat de snelheid wat omhoog wat het verbruik uiteraard niet ten goede komt. Die 20\25 kilometer van 1.5L heb je er dan zo doorheen gejaagd. :o

Goed, weet ik dat ook weer!

Het boekje had ik ook gelezen en ook gegoogled. Was op zoek naar cijfertjes zoals bijvoorbeeld 50% throttle respons en 50% vermogen. Ik denk dat dit nooit bekend is gemaakt dan ofzo.

Anyway.. thanks voor de input allemaal! :t

Kan ik dit ook weer laten rusten. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja!
Dat dacht ik ook toen ik dat voor het eerst in het boekje las thuis.

Ik heb het daarna nog 2 keer opnieuw gelezen om dubbel te checken of ik niet gewoon suf was maar het staat er echt.
_O-
 
Buren ook alvast even laten wennen aan t komende voorjaar })

Zin an! *O*

Toch erg netjes na bijna 2mnd stilstand, na 3e kerstdag niet meer gereden en misschien van de week gaat ze weg voor nieuwe kuipen als het weer een beetje meezit. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik merkte onlangs op dat bij mij de remslang tussen het remvloeistofreservoir en hoofdremcilinder vochtig is aan de buitenkant (glimmmend in het midden = vochtig, bij de aansluitpunten droog):
[afbeelding]
Ik kan niet zeggen of het water of remvloeistof is, het voelt niet zo "smerend" als remvloeistof. De motor staat in een niet geïsoleerde schuur, maar de motor van mijn vriendin heeft hier geen last van.
Hoe kan ik achterhalen of het daadwerkelijk remvloeistof is? En weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Als het preventief vervangen van deze leiding een hoop 'troubleshooten' scheelt dan doe ik dat natuurlijk maar ik zou ook graag de oorzaak weten.

Edit: na wat extra speurwerk heb ik dit topic gevonden: help, zwetende remleiding? daarna Tygon 2735 remslang besteld en ga ik het preventief vervangen om te kijken of het dan opgelost is.

Ik heb die Tygon slang bij hem erop gezet,had genoeg liggen.Met Tygon 2375 heb je nooit meer problemen,zit er bij mij al jaren op.
 
Ik heb die Tygon slang bij hem erop gezet,had genoeg liggen.Met Tygon 2375 heb je nooit meer problemen,zit er bij mij al jaren op.

Tja, mijn OEM Suzuki remslang zit er ook al jaren op zonder problemen
Tuurlijk zal het een keer ophouden, maar dat is dan na dik 85000km door weer en wind
 
Tja, mijn OEM Suzuki remslang zit er ook al jaren op zonder problemen
Tuurlijk zal het een keer ophouden, maar dat is dan na dik 85000km door weer en wind

Gaat erom dat er zat zijn die dat slangetje willen vervangen door een doorzichtig slangetje.Dan is Tygon 2375 daarvoor geschikt.Heb ook die dingen van Ten Kate gehad voor achterrem maar dat is troep,lubberen helemaal uit en gaan uiteindelijk zweten en die Tygon zit er bij mij al 3 jaar op.
 
Ik heb die Tygon slang bij hem erop gezet,had genoeg liggen.Met Tygon 2375 heb je nooit meer problemen,zit er bij mij al jaren op.
Hij is gisteren binnen gekomen, met een paar dagen erop zetten :)
Tja, mijn OEM Suzuki remslang zit er ook al jaren op zonder problemen
Tuurlijk zal het een keer ophouden, maar dat is dan na dik 85000km door weer en wind
Met de originele slang had ik ook geen problemen, echter vanwege nieuwe clip-ons heb ik het reservoir iets verder geplaatst waardoor de OEM slang gegarandeerd zou lekken omdat deze te kort is ;)
 
Zo, al mijn dagen zijn bekend! Heb er zin aan!

Maandag 23 april Assen, CRT Pirelli dag
Maandag 30 april Assen, Race 1
Vrijdag 11 mei Croix en Ternois, Inter-track groep 4 vrijrijden
Zaterdag 12 mei Croix en Ternois, Race 2
Maandag 28 mei CPZ, MSL
Maandag 11 juni CPZ, Race 3
Zondag 15 (5 sessies vrijrijden)
Maandag 16 juli Assen, Race 4
Zondag 2 september Assen (4e sessie vrijrijden)
Maandag 3 september Assen, Endurance race 5
Zaterdag 15 + zondag 16 september Lausitzring, Race 6
Woensdag 19 sep Sachsenring, dagje vrij rijden met PZ Motorsport
Maandag 15 oktober Assen, Race 7
 
Laatst bewerkt:
Zo, das een beste agenda! Ik hoop ongeveer 5 dagen te pakken dit jaar. _O-
Dan is het geld er wel weer doorheen denk ik.

Wij hebben 5 mei op Zandvoort vast staan met MSL.

We gaan nog even aankijken wat april voor weer brengt en wat er dan nog beschikbaar is.
Wij proberen regen te vermijden dus ver voor uit boeken doen wij niet zo vaak.

De rest van de dagen willen wij het liefst Assen doen. Ik heb daar nog nooit gereden, maar aangezien Zandvoort muren heeft zou ik ook liever naar Assen gaan denk ik. Lijkt mij sterk dat ik het geen leukere baan vind als ik iedereen moet geloven namelijk.


5 mei staat voor ons in ieder geval vast omdat het een zaterdag is. Nu maar hopen dat het droog blijft anders wordt het weer weer een kort dagje voor mij -O-|

Ik heb wel regenbanden, maar vind het niet erg leuk in de regen. Natte baan kan nog, maar als het echt nog regent en ik zelf nat en kou word hou ik gauw voor gezien.
 
Laatst bewerkt:
Zo, das een beste agenda! Ik hoop ongeveer 5 dagen te pakken dit jaar. _O-
Dan is het geld er wel weer doorheen denk ik.

Wij hebben 5 mei op Zandvoort vast staan met MSL.

We gaan nog even aankijken wat april voor weer brengt en wat er dan nog beschikbaar is.
Wij proberen regen te vermijden dus ver voor uit boeken doen wij niet zo vaak.

De rest van de dagen willen wij het liefst Assen doen. Ik heb daar nog nooit gereden, maar aangezien Zandvoort muren heeft zou ik ook liever naar Assen gaan denk ik. Lijkt mij sterk dat ik het geen leukere baan vind als ik iedereen moet geloven namelijk.


5 mei staat voor ons in ieder geval vast omdat het een zaterdag is. Nu maar hopen dat het droog blijft anders wordt het weer weer een kort dagje voor mij -O-

Ik vind CPZ een interessantere baan als Assen. CPZ heeft tenminste nog wat hoogte en blinde bochten. Neemt niet weg dat Assen ook erg leuk is!

Ja en regen... zonder regenbanden snap ik het. Met regenbanden is een wisselvallige dag een bitch en met regenvelgen altijd dikke lol!
 
Zo, das een beste agenda! Ik hoop ongeveer 5 dagen te pakken dit jaar. _O-
Dan is het geld er wel weer doorheen denk ik.

Wij hebben 5 mei op Zandvoort vast staan met MSL.

We gaan nog even aankijken wat april voor weer brengt en wat er dan nog beschikbaar is.
Wij proberen regen te vermijden dus ver voor uit boeken doen wij niet zo vaak.

De rest van de dagen willen wij het liefst Assen doen. Ik heb daar nog nooit gereden, maar aangezien Zandvoort muren heeft zou ik ook liever naar Assen gaan denk ik. Lijkt mij sterk dat ik het geen leukere baan vind als ik iedereen moet geloven namelijk.


5 mei staat voor ons in ieder geval vast omdat het een zaterdag is. Nu maar hopen dat het droog blijft anders wordt het weer weer een kort dagje voor mij -O-|

Ik heb wel regenbanden, maar vind het niet erg leuk in de regen. Natte baan kan nog, maar als het echt nog regent en ik zelf nat en kou word hou ik gauw voor gezien.
5 mei had ik ook gelijk geboekt. Jammer dat er haast nooit dagen in het weekend zijn om te rijden -O- . Verder heb ik 27 en 28 augustus Assen met Racecracks, wil nog 4 dagen uitzoeken. Misschien Mettet eens proberen. En in November nog eens naar Spanje.
 
Zo, al mijn dagen zijn bekend! Heb er zin aan!

Maandag 23 april Assen, CRT Pirelli dag
Maandag 30 april Assen, Race 1
Vrijdag 11 mei Croix en Ternois, Inter-track groep 4 vrijrijden
Zaterdag 12 mei Croix en Ternois, Race 2
Maandag 28 mei CPZ, MSL
Maandag 11 juni CPZ, Race 3
Zondag 15 (5 sessies vrijrijden)
Maandag 16 juli Assen, Race 4
Zondag 2 september Assen (4e sessie vrijrijden)
Maandag 3 september Assen, Endurance race 5
Zaterdag 15 + zondag 16 september Lausitzring, Race 6
Woensdag 19 sep Sachsenring, dagje vrij rijden met PZ Motorsport
Maandag 15 oktober Assen, Race 7

Mooi lijstje Roy, zal mijn best doen om voor half april de fiets op te halen
 
5 mei had ik ook gelijk geboekt. Jammer dat er haast nooit dagen in het weekend zijn om te rijden -O- . Verder heb ik 27 en 28 augustus Assen met Racecracks, wil nog 4 dagen uitzoeken. Misschien Mettet eens proberen. En in November nog eens naar Spanje.

Niet teveel boeken, moet nog wat betaald worden :P anders moet je op de trapfiets rond _O-

Pak anders vrij rijden bij RSZ, koffie/thee/warm hapje tussen de middag van mij.
Komend jaar geloof ik zelfs 3 groepen vrij rijden (minder snel/snel/licentiehouders)
 
Niet teveel boeken, moet nog wat betaald worden :P anders moet je op de trapfiets rond _O-

Pak anders vrij rijden bij RSZ, koffie/thee/warm hapje tussen de middag van mij.
Komend jaar geloof ik zelfs 3 groepen vrij rijden (minder snel/snel/licentiehouders)
Zal ik ook eens naar kijken, bij RSZ. Was van plan om de ZAC race op Zandvoort sowieso te komen kijken of die gasten van Preeker racing er zijn.
 
Mijn lijstje is kort met veel buitenland.

Almeria 6 dagen maart.
Sachsenring met Roy.
In november weekje Italië pizza eten met btb.
En tussendoor ZAC rijden Assen en Zandvoort mits ik tijd heb.

Hij mag in de OP Roy.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan