Overeenkomsten / Verschillen SV en DL1000

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.708
978
Almere
Ik heb vanuit hier een partij blokdelen overgenomen van de SV1000.


Zelf heb ik een DL1000 en vroeg ik mij af of iemand de verschillen weet.

Sowieso ga ik de onderdeelnummers proberen te vergelijken. Maar dat is a hell of a job. Mocht iemand al zoiets gevonden hebben dan is de info zeer welkom!

Sowieso heb ik gelezen dat enkele tandwielverhoudingen in de versnellingsbak anders zijn en volgens mij dat de nokkenassen iets scherper zijn.

Maar hoe uitwisselbaar de rest is?

Heb ook nog blokken van onbekende bouwjaren, dat maakt het extra ingewikkeld.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Dat is leuk als je 1 onderdeel wil vergelijken, maar word wat lastiger als je dat met alle componenten in een blok moet doen. Tevens staat er niet bij wat het verschil is tussen bijv. de nokkenassen dl en sv.

Ik ben van plan om dat te doen met partlists in pdf en een excel lijst (bijna een database).
 
Laatst bewerkt:
Als je de verschillen wil weten moet je de gegevens in de werkplaatshandboeken vergelijken,vaak zijn die wel ergens te downloaden op het net.
 
Laatst bewerkt:
Ja snap ik, ben ik ook van plan (parts lists dan als ik ze kan vinden, voor onderdeelnummers).

Ik heb al wat info gevonden, maar of dat alles is?

En soms is het wiel al uitgevonden, vandaar de vraag hier. Mocht iemand het weten en het zo kunnen kopiëren en plakken is dat mooi natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel haha. Gaat qua specificaties wel goed komen. De vraag is meer of ikzelf een zinnige vertaling kan maken. Voorbeeld he, nokkenas hoogte enkele mm's verschil tussen SV en DL HOE zich dat dan vertaald in gedrag Dus scherper, eerder open/dicht.

(heb geen flauw idee hoe je dat meet, kom ik tijdens het lezen en uitvoeren wel achter). Denk dat ik veel van het nodige gereedschap wel heb.

Als ik nog een krukas, drijfstangen en zuigers kan bemachtigen ga ik ook een blok opbouwen.

Alles ligt uit elkaar, dus blok is gesplitst, moet even kijken of de kosten niet te gek worden, pakking set kost volgens mij al snel honderden euro's en het is voor de leuk/leerproces.
 
Kleine update. Zoals het er nu naar uit ziet zijn de verschillen minimaal. Iets andere nokkenas, iets andere eindoverbrenging en versnelling ratio.

Intern net even anders ingestoken maar dan zit bijv. eenzelfde olieverstuiver 1 gaatje opgeschoven vergeleken bij de andere variant.
Zelfde werking, zelfde boutjes en ringetjes, zelfde onderdelen, net even anders georganiseerd

Carterhelften lijken gelijk, wel ander onderdeelnummer, zelfde spullenboel intern. 1 net langere bouten om de 2 helften bij elkaar te houden maar enige verschil is een carr. ring meer.

Het blijft lastig op basis van onderdeelnummers.
Heb ook geen partslist / part catalog van de SV gevonden. Iemand daar nog een tip?

En hoe kom ik achter het bouwjaar van een blok?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan