suzuki gsx 400 e HELP

roelofhil

Rookie
22 nov 2017
25
2
Emmen
Wie oh wie denkt even mee.
De 2 cilinder gsx 400 E liep altijd goed
Voor kort begon hij op 1 cilinder te lopen , waarna hij soms de 2e pakte en er tussen uit ging.
Een paar nieuwe bougies gezet 1 bleek toch door te slaan.
Toen ging het even goed en na een poosje begon hij weer.
De laatste maal proberen te starten soms even aan dan direct weer uit.
Op een gegeven moment stroomde overal benzine uit(overloop)
benzine toevoer afgesloten---maar stroomde zeker een 20 minuten door potjes geplaatst die de donkere benzine opving.
De tank verwijderd ---bougie test nette vonk---tank controle ivm roest afzetting filter schoon.
Toen het luchtfilter eruit gehaald deze was voor de helft drijfnat van de benzine.
Langzaam aan denk ik aan de ontsteking die verlopen is-----maar ja kan dat zomaar?
geen idee.
Daarom de vraag heeft iemand van jullie een idee of suggestie wat ik nog kan proberen.
Heb zelf een klein budget dus de garage is het laatste waar ik aan denk.
groet Roelof
 
Je hebt twee carburateurs met beiden een eigen vlotterkaamer neem ik aan en lopen ze beiden over?

In de vlotterkamer zit een drijvertje dat met het nivo van de benzine omhoog komt en een pennetje in het gaatje drukt van waruit de benzine de kamer binnen stroomt. Dat kan vervuild zijn of defect, of de drijver zelf lekt en zit voor een deel vol met benzine.
 
Je carb stroomt over.
Oorzaak achterhalen en verhelpen.
Ckeck je olie, daar zit wss ook benzine in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beetje bij beetje kom ik als leek iets verder
naast 5 liter benzine afgetapt te hebben uit de olie
helemaal leeg wacht nu even ivm de kou om de caburateurs eraf te halen en te kijken of de vlotters/drijvers niet lek zijn.
voordeel is even aan de schoonmaak op plaatsen waar je anders niet komt.
 
idd geval van bv hangende vlotternaalden waardoor bljkbaar je benzine je blok is ingelopen. Olie vervangen.
carbs eraf en vlotterbakjes open maken en vlotter naalden vervangen . Beter is ook gelijk de vlotterbak pakkingen te doen. En benzine tanken 98 of V power .

benzine 95 is meuk
 
Laatst bewerkt:
Ff tjekken of de boel niet langs nr 43 lekt.

suzuki-gsx400e-1981-x-e02-e04-e16-e22-e24-e26-carburetor_bigsue0165fig-12_413f.gif
 
oke mensen blij met jullie reacties
moet buiten werken dus nu even te koud
kan door mijn reserve caburateur wel even checken waar ik wat kan vinden. TOP
ja ik tankte euro 95 dus ga nu over op super
vraag me af of er nog nieuw materiaal te krijgen is of dat ik mijn reserve caburateur ga plaatsen
 
zo vandaag de caburateur eraf gehaald
en nagezien---leek-- zag niets bijzonders---beetje aanslag en smeer waar de naald in komt--deze schoon gemaakt.
neem hem morgen even mee naar de motorzaak
ik weet niet of hij er zo wat mee kan.
en anders alles terugplaatsen en de motor in zijn geheel laten halen
 
Ik verwacht dat de rubbers vervangen gaan worden.
Daarnaast de carburateurs in de ultrasoon zal ook helpen.

Ik heb ook wel eens gehad met de GS500 dat er benzine langs de carburateurs stroomde. Alles laten reviseren en nu weer 1,5 jaar aan het rijden.
 
zit zo eens ff mee te lezen met uw probleem met uw carbs voor de gsx400e.
als de vlotters die in de carbs zitten niet lek zijn(controle door vlotters te verwijderen uit carbs en te controleren of deze blijven drijven in een pan met water of benzine) en dus gewoon de vlotternaalden afsluiten wanneer de vlotterbakjes volstromen met benzine dan kan het ook nog in de vlotterhoogte afstelling zitten.

de vlotterhoogte afstelling is belangrijk voor een correcte afsluiting van uw brandstoftoevoer in de carburateur.
als u de carburateur gewoon helemaal dicht heeft geschroefd volgens de explosietekening hierboven dan kan de vlotter verticaal op en neer bewegen over een bepaald gebied in de vlotterbak.
wanneer de vlotterhoogteafstelling te hoog is dan komt de vlotter al tegen het bovenste gedeelte van de carb aan terwijl de vlotternaald nog niet is afgesloten en blijft er benzine stromen waardoor de carb overstroomd en uw motorblok vol kan lopen met benzine.
wanneer de vlotterhoogteafstelling te laag is dan sluit de vlotter de vlotternaald al terwijl de vlotterbak nog niet compleet gevuld is met benzine waardoor de motorfiets bij vollast misschien te weinig brandstof in de vlotterbak heeft en hierdoor niet voldoende presteert.

te weinig vlotterhoogte zal in dit geval niet de oorzaak zijn aangezien u het heeft over het overstromen van de carbs.
controleer zorgvuldig de brandstofaanvoer op uw carbs (de aansluiting waar de brandstof slang van de tank op komt)als u de vlotterbak eraf schroeft dan kunt u de vlotter demonteren en dus ook bij uw vlotternaald komen (deze zit aan de vlotter gekoppeld en is een soort afsluiter in uw brandstofaanvoer in de carb.).
nu kunt u dus ook controleren zonder vlotter of de vlotternaald daadwerkelijk afdicht wanneer u benzine door de carb stroomt door middel van handmatig de vlotternaald uit of in de brandstofaanvoer op de carb te trekken/drukken.
als uw vlotternaald wel gewoon goed afdicht als u deze handmatig bediend dan kan het zijn dat de vlotterhoogte iets aan de hoge kant staat waardoor uw carb continu overstroomt.

succes ermee.
 
vervolg gsx 400E
na een drukke tijd deze week even geprobeerd te starten.
met choke helemaal in start hij niet
hetzelfde met choke helmaal uit
tussen in loopt hij heel voorzichtig geef ik gas dan stopt hij en anders loopt hij net op 1000 toeren.

vraag waar is gebrek aan lucht of benzine ?
en hoe stel ik dat in als leek

Roelof
 
Ik denk dat je er slim aan doet om de carburateurs volledig te (laten) reinigen. Je zegt dat je weinig verontreiniging ziet, maar het lastige is dat je interne verontreiniging van een kanaal niet kunt zien.
Soms is het voldoende om alle sproeiers (ook de luchtsproeiers) door te blazen met carburateurreiniger of remreiniger en de vlotternaalden schoon te maken. Helaas is dit niet altijd afdoende en zul je ze ultrasoon moeten laten reinigen.
In ieder geval is je probleem een veelvoorkomend iets en vooral te wijten aan de benzine van tegenwoordig die snel verouderd en waar van allerlei stoffen worden bijgemengd.
 
ik heb de caburateurs eraf gehaald een puntje vettige substantie onderin er uitgehaald .
verder leek er voor het oog geen probleem te zijn.
benzine toegevoegd om te kijken wat de drijvers doen --gingen netjes omhoog.
toen weer in elkaar gezet
 
Als je in de buurt had gewoond dan kon je bij me op de koffie. Heb zelf een ultrasoon apparaat. Helaas voor jou is dit niet het geval....
 
Ik hoorde dat DASTY dat gele ontvetter spul voor thuis ook prima zou werken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
en wat zou ultrasoon reinigen kosten ?
Er zitten hier wel wat op het forum en/of Facebookgroepen. Dit is niet van mij, maar aan zoiets moet je dus denken bij ultrasoon reinigen.

Ultrasoon reinigen van carburateurs.

€25,-

Leeuwarden

Heb je een niet goed lopende motorfiets, een slechte overname van stationair naar vollast, een cilinder die niet goed meedoet? Of heb je misschien een motorfiets die een tijd stil heeft gestaan? Lekken je carburateurs benzine?

Grote kans dat je carburateurs intern vervuild zijn geraakt. De kleine kanaaltjes binnenin de carburateur kunnen dichtslibben door het residu dat overblijft als benzine verdampt. Het is met normale reiningingsmethodes maar moeilijk te verwijderen.
Hier helpt maar 1 methode: ultrasoon reinigen.

Door de ultrasoonmethode lossen de vastzittende delen binnenin de carburateur op waardoor de oorspronkelijke staat van de carburateur weer hersteld wordt. En niet alleen de binnenkant is na een ultrasoonreiniging weer als nieuw, ook de buitenkant knapt er aanzienlijk van op.

Prijzen
1 carburateur €25
2 carburateurs €40,- (identieke carburateurs)
4 carburateurs €70,- (identieke carburateurs)

Exc. Verzendkosten
Exc. Eventuele revisiesets
Speciaal tarief voor sleutelaars die hun carburateurs gedemonteerd aanleveren!
 
Ik lees niets over verstoppingen. Ik zou de carburateurs lekker uit elkaar pellen. Lekker soppen met Dasty en trakteren op een revisiesetje. Nieuwe vlotternaaldjes, zittingen en gasnaald en ze zijn weer als nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan