Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien niet zo extreem als op de foto maar, iedereen word toch geleerd afteschuinen bij het 8tje?

Vind het nogal raar dat mensen zeggen dat het niet vereist is, terwijl ik iedereen zie afschuinen bij het 8tje.

Gymkhana-stijl heeft niks met lesen te maken, word niet geleerd.
 
Vind het nogal raar dat mensen zeggen dat het niet vereist is, terwijl ik iedereen zie afschuinen bij het 8tje.

Ik kreeg het dankzij mijn lage gewicht (60 kg) voor elkaar om zonder afschuinen/tegenleunen het achtje te draaien. Ook prima binnen de pionnen. Maar de instructeur zei dat ik toch beter kon tegenleunen, dat maakt het een stuk makkelijker, en daar had ie gelijk ik, want in het meest extreme geval had ik gewoon bijna twee meter over.

Volgens het CBR is het volgens mij ook niet verplicht (als je maar binnen de pionnen blijft), maar het wordt er wel een stuk makkelijker van :)
 
Echt knap dat je dat kan, ik had zelf met afschuinen nog mooier om binnen de pionnen te blijven

Lukte mij ook alleen maar omdat ik veel te licht ben, en makkelijk was het niet haha. Met afschuinen is het zo veel makkelijker, en als je een wat realistischer gewicht hebt dan gaat het niet lukken zonder afschuinen denk ik. Dan heb je 't echt nodig :P
 
Reliku
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 01-11-2017
Theorie: 16-01-2018
AVB: 13-02-2018
AVD: 06-03-2018 (hopelijk!)
Rijschool: Motodrome (Zwolle)
Lesmotor: Kawasaki Z650

Vandaag AVB gehaald, dat tegenleunen zoals hierboven beschreven was inderdaad niet vereist, maar hielp wel degelijk! :D

Gefeli! Terrein bij de IJsselhallen nu verleden tijd? :) Ik heb ook gelest in Zwolle. Veel succes met je AVD!
 
Hihi, stiekem heb ik de leuke lessen ook al voor een groot deel gedaan! Ik kon alleen nog geen examen doen omdat ik nog maar net 24 ben (anders had ik code 80 gekregen geloof ik :P ). Nog een paar lessen en 6 maart hopelijk AVD examen doen :)

Maar inderdaad klaar bij de ijsselhallen nu. Op de weg rijden is ook veel leuker hehe. @AGW bij welke rijschool heb jij je rijbewijs gehaald?

Iig thanks mannen!

En succes alvast Puretos :)
 
Laatst bewerkt:
Van harte!

Zelf ook bij Remko gelest, fijne gozer.
Succes alvast met je AVD, en als je mij ziet rijden in Zwolle even :W
 
Misschien niet zo extreem als op de foto maar, iedereen word toch geleerd afteschuinen bij het 8tje?

Vind het nogal raar dat mensen zeggen dat het niet vereist is, terwijl ik iedereen zie afschuinen bij het 8tje.

Gymkhana-stijl heeft niks met lesen te maken, word niet geleerd.

Ik bedoelde ook juist zo extreem als op de foto het niet hoeft,dat je dus precies zoals op de foto door het bochtje moet gaan met die arm gestrekt etc dat dus niet vereist is.

ieder gaat op zijn eigen manier als je er maar doorkomt binnen de pionnen zonder voet aan de grond en met trekkende motor is het goedgekeurd.iets afschuinen doe je altijd al als je hem instuurt, maar bij een 8 tje of halve draai is met zo weinig snelheid dat je ook meer scherp kan insturen en dan rechterop kan zitten
 
Laatst bewerkt:
Zo nu eindelijk ook geslaagd voor me A, mag ook wel na 2x gezakt te zijn. Hopelijk dat m'n motor snel klaar is met onderhoudsbeurt zodat ik eindelijk kan rijden zonder dat vreselijk oortje.
 
Hihi, stiekem heb ik de leuke lessen ook al voor een groot deel gedaan! Ik kon alleen nog geen examen doen omdat ik nog maar net 24 ben (anders had ik code 80 gekregen geloof ik :P ). Nog een paar lessen en 6 maart hopelijk AVD examen doen :)

Maar inderdaad klaar bij de ijsselhallen nu. Op de weg rijden is ook veel leuker hehe. @AGW bij welke rijschool heb jij je rijbewijs gehaald?

Iig thanks mannen!

En succes alvast Puretos :)

Wat is code 80?
Ik heb examen voor A gedaan op de dag (AVB) en de dag na (AVD) mijn 24e verjaardag.
ik had hiervoor alleen een B en AM rijbewijs.
Succes met je examen in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan