Als beginner de eerste motor uitzoeken

Alles staat of valt met het onderhoud. Is deze wel of niet netjes bij gehouden?

Voor een goed onderhouden fiets hoeft 20 jaar zeker geen belemmering te vormen.
Dat ben ik met je eens.
Er zijn natuurlijk wel kabelbomen die verouderen, stekkerverbindingen die corroderen, carburateurs met bewegende delen die slijten.
Dus zodra de motor vaak gebruikt wordt kan er wel eens een (voor ons klein) defectje de kop opsteken. :)
Hoop geld voor zo'n oude frikandel. Voor dat geld kom je ook iets wat een stuk jonger/moderner is.
Mijn oom heeft precies dit model twee jaar geleden voor nop aan een collega gegeven.
Deze motor wordt zeker meer waard, maar HP loopt nog vijftien jaar vooruit op de feiten. :$
 
Zo'n oude motor kun je na aankoop alleen nog maar naar de sloop duwen, als de wielen tenminste nog draaien. :P
 
Zoals je kan leze is HP niet zo'n goed adres.. google maar eens naar reviews of kijk 'hun'topic op dit forum.
Voor jouw budget heb je veel ruimte voor een echt heel leuke motor.
Mijn tip is om wat onder je budget te zitten- zeker omdat je zelf nog geen verstand hebt van techniek- zodat je geld overhoud voor je kleding maar ook achterstallig onderhoud (nwe banden bijvoorbeeld.. als ze ouder dan 6 jaar zijn is het goed ze te vervangen.. De leeftijd kun je aflezen aan de DOT-code.. zelf even googlen)
Joh is een yamaha diversion nix voor je?
 
Dat ben ik met je eens.
Er zijn natuurlijk wel kabelbomen die verouderen, stekkerverbindingen die corroderen, carburateurs met bewegende delen die slijten.
Dus zodra de motor vaak gebruikt wordt kan er wel eens een (voor ons klein) defectje de kop opsteken. :)Mijn oom heeft precies dit model twee jaar geleden voor nop aan een collega gegeven.
Deze motor wordt zeker meer waard, maar HP loopt nog vijftien jaar vooruit op de feiten. :$
Haha, maatje van mij heeft de Yamaha tegenhanger gehad, XJ550. Gekocht voor een paar honderd euro, 2 jaar mee gereden (waaronder 1 motorvakantie), ding daarna aan de straatstenen niet kwijt te raken. Die is uiteindelijk weg gegaan voor een kratje pils
 
Niks mis met 20+ jarige dames hoor.
Mijn dame wordt ook 20 dit jaar, en is nog zo fit als een hoentje.

Voor het budget van TSer is er zat leuks te verkrijgen.
Alleen bij de grotere jongens zal dit wel wat lastiger worden.

Wil je speciaal een kale hebben, of volstaat een jasje van tupperware ook :+
 
Er is niks tegen een oudje te kopen,maar gezien het feit dat de topic starter bij wijze van spreken nog geen bougie weet te vinden is dat geen goed plan,oudere motoren vergen veel meer onderhoud,en dan is het toch wel aan te raden er zelf aan te kunnen sleutelen,moet je het laten doen word dat al gauw een dure bedoeling,plus dat veel motorzaken je liever zien gaan dan komen met een oude motor.
Tenzij de topic starter in de wereld van de techniek wil duiken om zelf zijn kennis te vergroten,maar dan kan je beter een goedkope opknapper kopen en je daar op uitleven.
 
Laatst bewerkt:
Dropje73 schreef.....
Voor een goed onderhouden fiets hoeft 20 jaar zeker geen belemmering te vormen.

Dus zodra de motor vaak gebruikt wordt
kan er wel eens een (voor ons klein) defectje de kop opsteken.
Mijn motor is nu 33 jaar oud. Idd wel eens kleine defecten.
Heel prettig is dan dat je niet iedere keer daarvoor naar de dealer hoeft........
 
Zo'n 550GT is een leuke motor om als beginner op te rijden, toen ik net m'n rijbewijs had heb ik m'n eerste kilometers gemaakt op dat ding. Geen superspannende motor, maar wel opstappen, wegrijden en de hele dag blijven rijden met een glimlach.

Ik zou eens vriendjes gaan maken met wat meer ervaren motorrijders, die zullen je graag helpen.
 
Vroemvroem660 de Suzuki gs500 ziet er prima uit inderdaad

Deeffox, als ik iets moois heb gevonden is bij die topics kijken indd wel slim

RammelendeBak, Caferacers vind ik mooi, ik zoek nu een nakedbike, 600cc, geen supersportief model, en geen zithouding als een chopper. Mogelijk ook voor werk, voorlopig verder voor dagritten. Zo'n plastic kuip om de voorlamp vind ik jammer

RG-gamma bedankt voor de tips!

MotoMarz, ik ben 1,78 en heb m'n A, het hoeft nog niet m'n droommotor te zijn, die komt wel als ik wat kilometers heb gemaakt vind ik

[-Tom-] haha oke, duidelijk

Jullie reacties hebben me geholpen, bij een particulier halen is dus inderdaad prima, sommige oudjes zien er leuk uit, maar het is voorlopig makkelijker om een wat nieuwere motor te zoeken. En ik zal zeker iemand meenemen (ook al weten die ook niets) en de motor laten controleren.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de leuk wat foto's (zomaar van internet) dit zijn toch wel echt hele mooie motors

Triumph Bonneville


Honda CB1100


Honda cb500


Kawasaki w800


Kawasaki zephyr 750
 
Laatst bewerkt:
Vroemvroem660 de Suzuki gs500 ziet er prima uit inderdaad

Deeffox, als ik iets moois heb gevonden is bij die topics kijken indd wel slim

RammelendeBak, Caferacers vind ik mooi, ik zoek nu een nakedbike, 600cc, geen supersportief model, en geen zithouding als een chopper. Mogelijk ook voor werk, voorlopig verder voor dagritten. Zo'n plastic kuip om de voorlamp vind ik jammer

RG-gamma bedankt voor de tips!

MotoMarz, ik ben 1,78 en heb m'n A, het hoeft nog niet m'n droommotor te zijn, die komt wel als ik wat kilometers heb gemaakt vind ik


[-Tom-] haha oke, duidelijk

Jullie reacties hebben me geholpen, bij een particulier halen is dus inderdaad prima, sommige oudjes zien er leuk uit, maar het is voorlopig makkelijker om een wat nieuwere motor te zoeken. En ik zal zeker iemand meenemen (ook al weten die ook niets) en de motor laten controleren.
Kijk, eindelijk een beginner die verstandig is. :9

Misschien een Honda Hawk GT of de iets saaiere Honda NTV een idee? Zeer betrouwbaar, goedkoop en leuk/makkelijk om op te rijden (naar mijn mening.. :+).
 
Laatst bewerkt:
Hey JBi/RG-gamma, thanks, die Hawk en NTV kunnen prima zijn inderdaad

Die Fazer koplamp/fairing vind ik niets, maar zoiets kun je evt (laten) aanpassen. Die Cb 600 f hornet ziet er echt top uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan