XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Hallo allemaal.....Ik ben nieuw hier ,zal me even voorstellen

Ik ben henri en woon in alphen aan den rijn
en ben sinds vandaag in het bezit van een xt660x uit 2004

Nu heb ik alleen er maar 1 sleutel bij...kan ik zo er een sleutel bij laten maken
Of gaat dat een hoop geld kosten...

Zover ik weet kan ne alleen sleutel bijmaken met de orginele rode.
Vanwege de start onderbreker.


Leuk dat je uit alphen komt. Ik kom daar ook vandaan. Woon nu in boskoop ernaast. We hebben ook een app groep met motorijders uiy alphen en omgeving. Als jr interesse hebt kan k je wrl toevoegen.

Groetjes Dave
 
Hallo allemaal.....Ik ben nieuw hier ,zal me even voorstellen

Ik ben henri en woon in alphen aan den rijn
en ben sinds vandaag in het bezit van een xt660x uit 2004

Nu heb ik alleen er maar 1 sleutel bij...kan ik zo er een sleutel bij laten maken
Of gaat dat een hoop geld kosten...

Zover ik weet heb je de rode (moeder) sleutel erbij nodig. Hierin zit ook de code van de startonderbreker. Deze code moet op de nieuwe sleutel gezet worden.
Wellicht heeft de vorige eigenaar deze nog ergens liggen.
 
Zo op de foto lijken de naden van de dwarse stroken niet echt recht te lopen... en zal je die stroken niet gaan voelen (door een motorjeans heen) ?

Esthetisch gezien, is het concept wel beter dan het origineel.

Je hebt gelijk wat betreft de naden op de foto. Ik heb er zelf nog niet echt opgelet. Ik zal vanmiddag even kijken als ik thuis ben. Ik heb mij er zelf nog niet aan gestoord.

En die stroken of ik die ga voelen, dat is ook een zorg die ik had voordat ik het zadel zo liet maken maar ik wou de gok wel wagen. Ik ben een mooi weer rijder dus ik heb het zadel nog niet getest.
 
Hallo allemaal.....Ik ben nieuw hier ,zal me even voorstellen

Ik ben henri en woon in alphen aan den rijn
en ben sinds vandaag in het bezit van een xt660x uit 2004

Nu heb ik alleen er maar 1 sleutel bij...kan ik zo er een sleutel bij laten maken
Of gaat dat een hoop geld kosten...
Goeiemorgen!!

Ik hoop voor je dat deze enige sleutel een rode sleutel is..
Als dat zo is kost het een paar tientjes
Als het een zwarte is gaat het je meer dan een rooitje kosten..

Koop nooit een Yamaha zonder rode sleutel
 
Wat ook een optie is. Een immobilizer onteren dit kost rond de €30 en dan is je start omderbreker uitgeschakeld. En kan je voor €10 sleutels bijmaken. Nadeel is dat je niet meer in het menu van je dashboard kan komen. Dit had ik toen ik em kocht. Ik heb bij otr me ecu laten tunen en de start onderbreker op de ecu laten uitzetten. Daarna de start onderbreker losgekoppeld met stekker en dan kan je weer in je dash menu. Maar dit kost €350 voordeel goedkope sleutels en je ecu is gelijk getuned.
 
Ik ga wel wat doe met de tip van mark..kost wel watmaar dan hebje ook wat .....
Je mag mij best toevoegen aandere de apopgroep. .kunne we als het een beetje beter weer een x gaan rijden ofzo.


.



Zover ik weet kan ne alleen sleutel bijmaken met de orginele rode.
Vanwege de start onderbreker.


Leuk dat je uit alphen komt. Ik kom daar ook vandaan. Woon nu in boskoop ernaast. We hebben ook een app groep met motorijders uiy alphen en omgeving. Als jr interesse hebt kan k je wrl toevoegen.

Groetjes Dave
 
Goeiemorgen!!

Ik hoop voor je dat deze enige sleutel een rode sleutel is..
Als dat zo is kost het een paar tientjes
Als het een zwarte is gaat het je meer dan een rooitje kosten..

Koop nooit een Yamaha zonder rode sleutel

Aii ik heb effe gekeken en ik heb ook geen rode sleutel.
Ik heb een zwarte originele (denk ik) en een zwarte namaak.

Is het heel erg dat ik geen rode sleutel heb? Welke problemen kan ik krijgen?
 
Aii ik heb effe gekeken en ik heb ook geen rode sleutel.
Ik heb een zwarte originele (denk ik) en een zwarte namaak.

Is het heel erg dat ik geen rode sleutel heb? Welke problemen kan ik krijgen?
Hee Jop!

De rode sleutel noemen ze ook wel de 'moedersleutel' en deze heeft de garage bijvoorbeeld nodig als jij een sleutel bij besteld.

Elke sleutel heeft een chip die gelinkt word aan een specifieke motor waardoor je niet met mijn sleutel jou motor kan starten ( ook al zou het perfect passen )
Die chip kunnen ze van de rode sleutel kopieeren maar van de zwarte sleutel niet.

Dus je kan op dit moment niks bij laten maken en als je ze alletwee kwijt bent moet je een nieuwe ecu en contactringen
 
Oke wat ik vandaag heb meegemaakt. Ik ging samen met me broertje de kleppen stellen van me xt om het hem ook te leren en ik kreeg me streepjes ontsteking en nokkenas maar niet recht op bdp. Wat bleek na even kijken. De timjng van de nokkenas stond 1 tandje te laat. Dus werkplaats handboek doorgelezen en de nokkenas tandwiel losgemaakt en goed op timing gezet. En alles staat weer goed. Toch bizar dat iemand dat verkeerd heeft gemonteerd bij een vorige eigenaar. Zou ik hier veel van merken dat me motor strax veel beter loopt nu die weer goed op timing stond?

Morgen weer verder met de kleppen stellen. En een test rit maken dsn zal ik even laten weten of ik verschil merk.

Fijne avond allemaal.
 
hoeveel kilometer heeft je xtx gemaakt het hoeft natuurlijk niet door de vorige eigenaar verkeerd gemonteerd zijn. Hij kan ook van tijdspringen door een aantal oorzaken...
 
hoeveel kilometer heeft je xtx gemaakt het hoeft natuurlijk niet door de vorige eigenaar verkeerd gemonteerd zijn. Hij kan ook van tijdspringen door een aantal oorzaken...


Xt heeft net 33k gedraaid. Maar hij kan niet zomaar een tandje verspringen. De ketting staat zo strak door de spanner dat heeft geen speling. Ook de ketting en het tandwiel zagen er nog als nieuw uit. Geen slijtage zichtbaar.

Alles zit nu weer goed in elkaar. Kleppen gesteld. Timing staat goed. En wat een verschil. Loopt nu netjes 1100toeren stationair ipv 1500 eerst. En is veel rustiger onder het rijden. En gaat netjes in wheelie op koppeling. Voor heen was dat echt lastig. Kon alleen met koppeling en bijna vol gas.

Ik ben er iig heel blij mee dat alles weer goed staat.
 
Hi allemaal

Sinds een weekje eigenaar van een XT660R uit 2009, en zie dat in dit topic deel 12 eindelijk ook de R erbij staat *O*
Nou dan maar fotootje:
9oestizqmh6.jpg


Ga er nog wel wat aan knutselen, maar eerst maar eens kijken wat het meest nodig is. Heb al wat opties gezien in vorige topics, es kijken of er wat voor leuk prijsje te vinden is.....
binnenkort leuke route zoeken voor eerste offroad kmters :]
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal

Sinds een weekje eigenaar van een XT660R uit 2009, en zie dat in dit topic deel 12 eindelijk ook de R erbij staat *O*
Nou dan maar fotootje:
[afbeelding]

Ga er nog wel wat aan knutselen, maar eerst maar eens kijken wat het meest nodig is. Heb al wat opties gezien in vorige topics, es kijken of er wat voor leuk prijsje te vinden is.....
binnenkort leuke route zoeken voor eerste offroad kmters :]



Mooie bike....
 
Zijn er hier mensen die progressieve Hyperpro voorvork veren en/of schokdemper op hun XT hebben?
Op de motor beurs heb ik met iemand gepraat van Hyperpro en ik heb wel interesse in een andere verenset.
Of bevelen jullie een ander merk aan?
 
Zijn er hier mensen die progressieve Hyperpro voorvork veren en/of schokdemper op hun XT hebben?
Op de motor beurs heb ik met iemand gepraat van Hyperpro en ik heb wel interesse in een andere verenset.
Of bevelen jullie een ander merk aan?


Ik heb hyperpro voorveren. Ben er zeer tevreden mee. Echt Aanrader. Achter veer heb ik standaard niks mis mee.
 
Zijn er hier mensen die progressieve Hyperpro voorvork veren en/of schokdemper op hun XT hebben?
Op de motor beurs heb ik met iemand gepraat van Hyperpro en ik heb wel interesse in een andere verenset.
Of bevelen jullie een ander merk aan?

Ik heb de standaard veren in de voorvork vervangen door die van Hyperpro. Echt een aanrader. Hij stuurt veel strakker door de bochten. Hij is stabieler. Duikt niet meer zo erg. Echt een andere motor.
De voorpoten heb ik 5 mm laten doorsteken in de stuurklemmen. Dan valt hij iets lekker de bocht in.
De achterschokbreker heb ik stock gelaten. Die is zo slecht nog niet (persoonlijke mening)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen die progressieve Hyperpro voorvork veren en/of schokdemper op hun XT hebben?
Op de motor beurs heb ik met iemand gepraat van Hyperpro en ik heb wel interesse in een andere verenset.
Of bevelen jullie een ander merk aan?


Zijn ook erg veel positieve ervaringen met voorvork spacers. Bussen die je in je voorvork doet om de veervoorspanning wat te verhogen, en zo de weglogging te verbeteren. Goedkoop alternatief. Heb een 3 sets laten maken, maar ik moet deze nog installeren. Dus ervaring heb ik er nog niet mee. Heb nog een 2 setjes over mocht je intresse hebben. €40,- per set, Af te halen in den bosch of nijmegen.

Engels xt660 forum ervaring hier: Kev's Front Fork Spacers - .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :.
 
Ik had eerst de voorvork mod. Die 2 alu busjes erin. En dat was een hele verbetering vergeleken met orgineel. Ik heb mijn setje voorvork spacers nog liggen. Mag je hebben voor €15.
Maar hyperpro is verreweg t beste. En een nog groter verschil dan de de spacers. Maar spacer koste €15 hyperpro en olie kost al gauw 250
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig al keer het mod book van kev gekocht pdf bestand van 750 paginas met mods en upgraids met plaatjes.

Deze lijkt me superhandig. Iemand die em al heeft toevallig?
 
Voor €145,- incl. olie heb je ze.
OFF-THE-ROAD | Hyperpro spring set Yamaha XT-660R/X | Online Webshop

Ik heb ook de spacers gehad. Het verbeterd wel iets. Maar...de veren vervangen maakt het voor mij een totaal andere motor.


Het ligt ook aan het gewicht denk ik. Met mijn 64 kg ben ik ook geen zwaargewicht. Dus mijn lichaamsgewicht zal de standaard veren misschien ook niet op voldoende voorspanning zetten.

Ik zat er beetje naast met me 250 xd.

Maar met die 145 heb je maar 1 liter olie je hebt 1.2L nodig dus komt nog fles olie en verzend kosten bij. Rond 170 denk ik. Valt alsnog wel mee. Ik denk dat het goedkoper is om in nl te bestellen heb je geen verzendkosten teminste niet zoveel als bij otr
 
Ik zat er beetje naast met me 250 xd.

Maar met die 145 heb je maar 1 liter olie je hebt 1.2L nodig dus komt nog fles olie en verzend kosten bij. Rond 170 denk ik. Valt alsnog wel mee. Ik denk dat het goedkoper is om in nl te bestellen heb je geen verzendkosten teminste niet zoveel als bij otr
250 betaal je als je de achterveer ook wilt!:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan