Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb juist recentelijk de Rosso III's eronder laten leggen.. wat een verademing in vergelijking met mijn pilots.. Klopt, ze moeten even opwarmen, maar dan is 't ook of er lijm op zit.
Ook bij deze weersomstandigheden? Vanmorgen licht vochtig wegdek en een temperatuur zo rond 't vriespunt. Dan heb ik toch graag banden die ook koud een beetje plakken.

Ik had de 2, maar opwarmen is met woon-werk niet echt een optie, ik moet gewoon ergens op een bepaalde tijd zijn... Maar mss zijn de III's beter, zou zomaar kunnen. De II vond ik echt doodeng, en ik heb ze dik 10.000 km getest.

Maar toch was ik vanmorgen blij toen ik de gepekelde wereld weer kon betreden.. bah.. hopelijk laatste gladde dag van dit jaar :)
:^

Ik heb even gekeken. Voor staat er niets achter 'Rosso', dus dat zal een 1 zijn. Achter is 't een 2.
 
Erg frisjes vanochtend maar gelukkig niet al te glad. Wel veel vreemd rijgedrag onder de koekblikkers de laatste weken. Auto's die voor je neus de rotonde opschieten na het maken van oogcontact, veel klevers, peuken uit de auto gooien, ruitenvloeistof sprayen (nee ik kleef niet), blikkers die gerust de weg op rollen terwijl ze de ééne kant op kijken en vervolgens schrikken wanneer je vanaf de andere kant op de rem moet voor ze en natuurlijk de gefrustreerde toeteraars wanneer je filtert.

Daarnaast moest ik vandaag na een inhaalactie ook nog een uitwijk doen voor een zielig vogeltje die gewoon de weg op liep. Hij miste veren, liep mank en volgens mij was er iets mis met een vleugeltje. Misschien was hij eerder aangereden ofzo. Uitwijk ging verder wel goed aangezien er van de andere kant niemand kwam anders had ik het waarschijnlijk niet gedaan. Naderhand keek ik in de spiegel en zag ik het vogeltje onder de auto achter me verdwijnen.
 
Ook bij deze weersomstandigheden? Vanmorgen licht vochtig wegdek en een temperatuur zo rond 't vriespunt. Dan heb ik toch graag banden die ook koud een beetje plakken.:^

Ik heb even gekeken. Voor staat er niets achter 'Rosso', dus dat zal een 1 zijn. Achter is 't een 2.

Ik moet toegeven dat de brommer in deze temperaturen pas 1 a 2 keer frisse lucht heeft gehad, en toen was het sowieso glad. Ik ben zo'n goedweerpiloot ;) In de zomer presteren ze in ieder geval super!
 
Wel veel vreemd rijgedrag onder de koekblikkers de laatste weken.en natuurlijk de gefrustreerde toeteraars wanneer je filtert.

Appart... Gisteren en vandaag heb ik juist voor de verandering mensen die mij de ruimte geven om te filteren! Zelfs op het laatste stuk van mijn trip (Den Haag in), waar normaal niemand schijnt door te hebben dat er andere mensen zijn in het verkeer...
Filteren daar is nog nooit zo lekker gegaan als vandaag!
 
Appart... Gisteren en vandaag heb ik juist voor de verandering mensen die mij de ruimte geven om te filteren! Zelfs op het laatste stuk van mijn trip (Den Haag in), waar normaal niemand schijnt door te hebben dat er andere mensen zijn in het verkeer...
Filteren daar is nog nooit zo lekker gegaan als vandaag!
Dat is altijd prettig. Ik had vandaag oog iig een persoon die dat deed. Wat betreft de toeteraars, dat was bij een weg waar het honderden meters bijna stil stond. Voor een kruispunt was er voldoende ruimte om te filteren, wat ik dus ook deed. Als er mensen dan meteen gaan toeteren ga ik er meestal vanuit dat dat uit pure egoïstische frustratie is.
 
Vandaag was het uitzonderlijk goed weer, maar wel winderig.
De wind blies me bijna onder een vrachtwagen.
Op de terugweg was het gelukkig minder hard aan het waaien.
Toch wel frisjes, maar de wegen lagen er lekker droog bij.

Nog ff mooi gestuurd om wat mosterd bij de Ikea in de buurt te halen, heerlijk eens het gas weer open trekken :)
 
Dat is altijd prettig. Ik had vandaag oog iig een persoon die dat deed. Wat betreft de toeteraars, dat was bij een weg waar het honderden meters bijna stil stond. Voor een kruispunt was er voldoende ruimte om te filteren, wat ik dus ook deed. Als er mensen dan meteen gaan toeteren ga ik er meestal vanuit dat dat uit pure egoïstische frustratie is.
Wat zou het anders kunnen zijn? })
Het is niet verboden, en ik ga er vanuit dat als wij het doen, wij het ook veilig genoeg vinden voor onszelf...
Blijft maar frustratie over...
 
Wat zou het anders kunnen zijn? })
Het is niet verboden, en ik ga er vanuit dat als wij het doen, wij het ook veilig genoeg vinden voor onszelf...
Blijft maar frustratie over...
Het zou natuurlijk ook nog een waarschuwing of wat dan ook kunnen zijn. Misschien is er wat mis met mijn fiets, je weet maar nooit. Blijft onverantwoord om zomaar te toeteren maar het lijkt steeds meer te gebeuren in Nederland.
 
op dat moment wilde ik vooral wegkomen, er kwam van alles op hoge snelheid tussendoor vliegen (was al blij dat ik niet bij iemand op de motorkap lag). Normaal zou ik stoppen maar tegen de tijd dat ik het idee had weer op een veilige plek te zijn was ik al een paar honderd meter verder. En tegen de stroom in (want mensen rijden natuurlijk gewoon door) terug lopen op een brug... nee dank je :)

uiteindelijk 5 auto's op elkaar, waarvan 3 voor mijn neus, dus betekent dat ik er redelijk tussen zat
Dat is strafbaar, indien er gewonden zijn.
 
Tot twee keer aan toe een vrachtwagen tegengekomen waar enorme plakkaten ijs vanaf vielen.
De eerste keer vlak achter mijn voorganger en de tweede keer net voor mij. |( :(

De gemiddelde vrachtwagenchauffeur interesseert het blijkbaar niets. Langs de weg nog een paar keer vergelijkbare kapot gevallen plakkaten zien liggen. Blijkbaar eerder regel dan uitzondering. Professionele chauffeur my a** :r
 
Tot twee keer aan toe een vrachtwagen tegengekomen waar enorme plakkaten ijs vanaf vielen.
De eerste keer vlak achter mijn voorganger en de tweede keer net voor mij. |( :(

De gemiddelde vrachtwagenchauffeur interesseert het blijkbaar niets. Langs de weg nog een paar keer vergelijkbare kapot gevallen plakkaten zien liggen. Blijkbaar eerder regel dan uitzondering. Professionele chauffeur my a** :r
Enne... hoe ga je dit vermijden? Je hebt niet meteen ladder bij om ff op je laadbak te klimmen om hem ijsvrij te maken..
 
Enne... hoe ga je dit vermijden? Je hebt niet meteen ladder bij om ff op je laadbak te klimmen om hem ijsvrij te maken..

Dat is jouw probleem en zeker geen excuus om een ander in een levensgevaarlijke situatie te brengen. Dit staat gelijk aan een afvallende lading.

Alleen al dat er een discussie over komt geeft aan dat de veiligheid van medeweggebruikers blijkbaar geen enkele prioriteit heeft.
 
Dat is strafbaar, indien er gewonden zijn.

20081115_012827_moraalridder.jpg
 
Tot twee keer aan toe een vrachtwagen tegengekomen waar enorme plakkaten ijs vanaf vielen.
De eerste keer vlak achter mijn voorganger en de tweede keer net voor mij. |( :(

De gemiddelde vrachtwagenchauffeur interesseert het blijkbaar niets. Langs de weg nog een paar keer vergelijkbare kapot gevallen plakkaten zien liggen. Blijkbaar eerder regel dan uitzondering. Professionele chauffeur my a** :r
Zo mogelijk noteren van welk bedrijf de vrachtwagen eigendom is, en contact opnemen.
 
Ik heb dat al eens gedaan en dan krijg je een standaard antwoord.

Dit is niet onze bedrijfspolicy. Onze chauffeurs hebben de duidelijke instructie om de wagen ijsvrij te maken. We zullen trachten te achterhalen om welke chauffeur het gaat en we zullen de chauffeur er op aanspreken. De chauffeur wordt in de praktijk alleen maar aangesproken als er een bekeuring binnen komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan