Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik smeer al mijn sloten elke maand met (vochtverdrijvende) slotspray van de slotenboer, maar in het tankslot is gewoon recent wat water gekomen denk ik. De aansteker is verhuisd naar de topkoffer, al zie ik niet in waarom die spontaan zou ontploffen. Hij hing onder het plastic kapje achteraan de motor met een stukje ducttape. Het was trouwens ook erg vochtig vriesweer, want er zat heel veel ijs op en aan de motor.

Heb je ook de mogelijkheid om de motor binnen te zetten? Of een hoes er over?
Sinds dat ik mijn motor binnen kan zetten, merk ik dat die kleine 'dingetjes' een stuk minder zijn. Vooral met vocht en kou en zo.
 
Ik smeer al mijn sloten elke maand met (vochtverdrijvende) slotspray van de slotenboer, maar in het tankslot is gewoon recent wat water gekomen denk ik. De aansteker is verhuisd naar de topkoffer, al zie ik niet in waarom die spontaan zou ontploffen. Hij hing onder het plastic kapje achteraan de motor met een stukje ducttape. Het was trouwens ook erg vochtig vriesweer, want er zat heel veel ijs op en aan de motor.

De aansteker zal niet ontploffen, maar de tank wel als je ermee probeert het tankslot te ontdooien.

De sleutel verwarmen werkt meestal niet omdat je die er geen eens in krijgt.
 
De aansteker zal niet ontploffen, maar de tank wel als je ermee probeert het tankslot te ontdooien.

De sleutel verwarmen werkt meestal niet omdat je die er geen eens in krijgt.

Het werkte in elk geval goed genoeg om die ene druppel vocht ontdooid te krijgen. Als je serieus probeert het slot met vuur te ontdooien ben je een idioot.

Ik smeer al mijn sloten elke maand met (vochtverdrijvende) slotspray van de slotenboer, maar in het tankslot is gewoon recent wat water gekomen denk ik. De aansteker is verhuisd naar de topkoffer, al zie ik niet in waarom die spontaan zou ontploffen. Hij hing onder het plastic kapje achteraan de motor met een stukje ducttape. Het was trouwens ook erg vochtig vriesweer, want er zat heel veel ijs op en aan de motor.

Heb je ook de mogelijkheid om de motor binnen te zetten? Of een hoes er over?
Sinds dat ik mijn motor binnen kan zetten, merk ik dat die kleine 'dingetjes' een stuk minder zijn. Vooral met vocht en kou en zo.

Binnen zetten gaat niet helaas en de hoes gebruik ik zelden meer. Vocht, prut en pekel droogt dan extra snel in en wil er bijna niet meer vanaf als ik de warmte opsluit heb ik gemerkt.
 
Ok dat is minder.
Mijn contact slot gaat af en toe lastig. Sta soms echt minuten lang te prutsen om de motor op contact te krijgen! Ik merk dat dit slechter gaat als het vochtig weer is.
Weet verder niet of het kwaad kan, maar zo lang ik de motor op contact krijg, kan ik rijden ;-)
 
Ok dat is minder.
Mijn contact slot gaat af en toe lastig. Sta soms echt minuten lang te prutsen om de motor op contact te krijgen! Ik merk dat dit slechter gaat als het vochtig weer is.
Weet verder niet of het kwaad kan, maar zo lang ik de motor op contact krijg, kan ik rijden ;-)


Heb je dit ook met de reservesleutel?
 
Weet iemand wat voor draad de spiegels hebben en kan ik ze zomaar vervangen? Mijn rechtse spiegel zakt naar beneden en ook al is de linkse wel koersvast, het rubber onderaan is kapot en de kunstof kap over het gewrichtje is ook gescheurd.
 
Zal het doorgeven aan de monteur. Of volstaat WD-40 ook? Dat hebben we thuis wel.
 
Ik hoor soms bij het rijden wel eens een soort geklets. Ik denk zelf dat het de ketting is. Wat zou het kunnen zijn en kan het kwaad?
 
Het mysterie van het losse stekkertje is opgelost. Blijkbaar heeft het ding ooit handvat verwarming gehad. De laatste keer dat ik het gemeten heb kreeg ik geen stroom op de claxon, vanmiddag toch maar de claxon van m'n donor afgehaald en gemonteerd. Yup, werkende claxon :/ Vreemd, maar ik vind het prima, probleem opgelost :)


Binnenkort verder met de achterband, de achterremklauw (ontluchtingsnippels afgebroken toen ik de achterremolie wilde verversen, heb nog een klauw van de donor met gangbare nippels liggen) verwisselen, evt. remblokken. Dan meteen ook maar de cardan olie meepakken.... Er valt nog genoeg te knutselen aan de Div :)
 
Heb de vering aangepakt vandaag. Had al een extra poot gekocht via internet dus had gelukkig wat reserve onderdelen.

Wat vragen, in die 2e hands poot zit een wat langere veer maar geen afstandsbus. Ik zie op cmsnl op de tekeningen alleen maar met bus staan.



Verder zaten hier volgens mij nog de originele keerringen enz op. Maar toch zaten beide veren volgens Haynes manual verkeerd om. Het meest gewonden gedeelte zat namelijk onderaan. Volgens Haynes moet dat juist bovenaan.

Verder kwamen de nylon bussen er niet uit. Toch is er later 1 uitgevallen. Ik weet nu niet meer uit welke poot die komt kan het ook niet zien met een lamp.
Hoe merk je dat de bus mist? Heb ze beide wel vast kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor soms bij het rijden wel eens een soort geklets. Ik denk zelf dat het de ketting is. Wat zou het kunnen zijn en kan het kwaad?

Heb nog nóóit een van mijn motoren horen kletsen! Grapje.😂

Kijk éérst eens of je ketting niet doorslaat.
Zorg dat deze goed gespannen is, ga op de motor zelf zitten,en bekijk met een hulp hoe de doorslag is.
1cm doorslag naar boven en beneden is goed. Meer dan dat, ketting opnieuw spannen.
Ook moet deze in lijn zijn met het voor en achter tandwiel.
Ik ga er van uit dat je ketting set verder oké is en niet versleten.
Zoja versleten, dan gehéél vernieuwen.
Succes.
 
Heb nog nóóit een van mijn motoren horen kletsen! Grapje.😂

Kijk éérst eens of je ketting niet doorslaat.
Zorg dat deze goed gespannen is, ga op de motor zelf zitten,en bekijk met een hulp hoe de doorslag is.
1cm doorslag naar boven en beneden is goed. Meer dan dat, ketting opnieuw spannen.
Ook moet deze in lijn zijn met het voor en achter tandwiel.
Ik ga er van uit dat je ketting set verder oké is en niet versleten.
Zoja versleten, dan gehéél vernieuwen.
Succes.

Ok bedankt. 7000 km geleden de hele set vernieuwd dus slijtage is het niet.
 
Gisteren al 70 km en vandaag een ritje van 120 km. Het was er prachtig weer voor. Beetje koude vingers maar af en toe even pauze en de handschoenen op de uitlaten opwarmen en weer gaan. HEERLIJK !! :] *O*

full
 
Gisteren al 70 km en vandaag een ritje van 120 km. Het was er prachtig weer voor. Beetje koude vingers maar af en toe even pauze en de handschoenen op de uitlaten opwarmen en weer gaan. HEERLIJK !! :] *O*

[afbeelding]
:t
Ik kijk er al naar uit om komende week weer lekker te woon/werk motoren :]
 
morgen feestje.

dan gaan we over de 100.000 km

vandaag van het knipperlicht linksvoor een kabelbreukje gefixt en ook een andere knoppen unit links op het stuur gezet.
kan ik weer de lampjes bediengen zonder frustratie.

2 ton gaan we niet redden denk ik.
 
Gister even in de tuin de ketting schoongemaakt en opnieuw ingespoten.
Was even vergeten wat een verschil dat maakt tijdens het rijden!

Nog wat geks: De bandenspanning nagekeken, voor mocht er best wel wat bij, achter helemaal niks. Gek...
 
Heb de vering aangepakt vandaag. Had al een extra poot gekocht via internet dus had gelukkig wat reserve onderdelen.

Wat vragen, in die 2e hands poot zit een wat langere veer maar geen afstandsbus. Ik zie op cmsnl op de tekeningen alleen maar met bus staan.

[~[url="https://thumb.ibb.co/iaAPD7/IMG_20180217_135431.jpg"]afbeelding~][/url]

Verder zaten hier volgens mij nog de originele keerringen enz op. Maar toch zaten beide veren volgens Haynes manual verkeerd om. Het meest gewonden gedeelte zat namelijk onderaan. Volgens Haynes moet dat juist bovenaan.

Verder kwamen de nylon bussen er niet uit. Toch is er later 1 uitgevallen. Ik weet nu niet meer uit welke poot die komt kan het ook niet zien met een lamp.
Hoe merk je dat de bus mist? Heb ze beide wel vast kunnen zetten.


De rechtse veer kan een vervangings WP veer zijn, die is standaard langer heb ik ook, je kan dit opvangen door van de bus een ring te maken.

De dop zal echter wel lastig er op gaan, kan zeer lastig zijn....spreek uit ervaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan