H7 halogeen vervangen door LED

Nee volgens mij niet. Je ziet toch op de foto's dat de binnenkant van de adapter alleen een rond gat is? Hoe zit het dan met de positionering nokken van de halogeen lamp die je wilt plaatsen?

Volgens mij moet je gewoon voor je endurance kuip met H4 lampunit een H4 lampje kopen... Klaar presto.
 
Nee volgens mij niet. Je ziet toch op de foto's dat de binnenkant van de adapter alleen een rond gat is? Hoe zit het dan met de positionering nokken van de halogeen lamp die je wilt plaatsen?

Volgens mij moet je gewoon voor je endurance kuip met H4 lampunit een H4 lampje kopen... Klaar presto.
Ja als de H7 stekker het daar ook op doet, dan is het idd klaar presto...
 
Iemand ervarig met de H7 XTR van hilox? Ben nog aan het twijfelen, is vrij duur namelijk maar als de kwaliteit er naar is...

Hilox_led_XTR_H7_mono.jpg
 
Ik heb vorige week de H1 Xenon kit Hilox Evolution 2 Black gemonteerd in de auto, het is net zoals je zegt vrij duur maar de kwaliteit is er ook naar.
Ik ben van plan om in de Fire Blade de H7 Led te monteren(grootlicht 2x)in vergelijking met Xenon heeft Led geen opwarmfase nodig , dus als je het grootlicht aanzet dan gaat het gelijk aan.
Xenon heeft wel een lichtopbrengst van 4200 Lumen per lamp, halogeen heeft een lichtopbrengst van 1100 Lumen per lamp.
Je heb dus ruim 300 % meer licht .
 
Ik heb vorige week de H1 Xenon kit Hilox Evolution 2 Black gemonteerd in de auto, het is net zoals je zegt vrij duur maar de kwaliteit is er ook naar.
Ik ben van plan om in de Fire Blade de H7 Led te monteren(grootlicht 2x)in vergelijking met Xenon heeft Led geen opwarmfase nodig , dus als je het grootlicht aanzet dan gaat het gelijk aan.
Xenon heeft wel een lichtopbrengst van 4200 Lumen per lamp, halogeen heeft een lichtopbrengst van 1100 Lumen per lamp.
Je heb dus ruim 300 % meer licht .
Voor de Blade heb je de speciale Honda-afstandsbus nodig voor de fitting. Anders krijg je de lamp niet aangedrukt tegen de reflector. Dus die moet je los elders bijkopen, of je koopt gewoon de H7 lamp van Cyclops die een speciale versie heeft voor de Honda's.
PB mij voor meer info.
 
Ja als de H7 stekker het daar ook op doet, dan is het idd klaar presto...

Dat is natuurlijk niet zo, maar het aanpassen van de elektrische aansluiting is wel veel makkelijker dan het plaatsen van een H7 lamp in een H4 armatuur.

Waarschijnlijk zul je van de H4 lamp alleen het dimlicht gebruiken, het makkelijkste is dan om een H4 fitting met korte eindjes draad te nemen en daar AMP mannetjes (mes stekker) aan te krimpen. Die AMPjes passen in de H7 fitting.
 
... het plaatsen van een H7 lamp in een H4 armatuur.
...
Ik ben niet helemaal mee ... maar ...

Een H7 lamp in een H4 armatuur plaatsen is nooit goed. Je gaat noot het gewenste lichtbeeld/bundel verkrijgen!

In een armatuur voor een H4 mag je enkel een vervanging zetten voorzien (en berekend) voor een H4fitting, hetzij xenon, hetzij LED.
H7 enkel vervangen door een LED of Xenon met H7 fitting, enz ...
 
Ik heb twee h4 led-lampen liggen die ik in mijn blade koplampen wil stoppen terwijl deze bedoeld zijn voor h7 lampen. Kijkend naar de positie van de leds en de afmetingen van de houders en hoe deze in verhouding met elkaar staan denk ik dat het zou moeten lukken. Ik ga het proberen en als het echt niet lukt dan laat i het ook hier weten. Met foto's enzo en alles.
 
Voor de Blade heb je de speciale Honda-afstandsbus nodig voor de fitting. Anders krijg je de lamp niet aangedrukt tegen de reflector. Dus die moet je los elders bijkopen, of je koopt gewoon de H7 lamp van Cyclops die een speciale versie heeft voor de Honda's.
PB mij voor meer info.

Ik weet niet wat je bedoeld, heb een Fire Blade 2003, onlangs het dimlicht vervangen voor Xenon H7(geen Hilox maar xenon lamp .nl), wil in de toekomst 2x grootlicht vervangen voor H7 Led van Hilox, is aan de prijs maar goede kwaliteit en prima lichtbeeld.
Onlangs Xenon gemonteerd in de auto (duurste uitvoering) prima lichtbeeld en ik hoop geen APK afkeur.
 
Ik heb onlangs een setje Oslamp H7 LED lampen (https://www.aliexpress.com/item/Osl...32704067478.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.fGX1tq gekocht en er vandaag eens eentje in mijn Yamaha Tracer 700 geprobeerd te monteren. Maar dat gaat toch niet zo makkelijk. De ring gaat er zonder problemen in maar de veer komt op een stuk meer spanning te staan als je m vastklikt.
En als je dan de lamp er in wil draaien dan komt het koelhuis tegen de veer aan en neemt die mee bij het draaien en klikt de veer weer uit de 'borging'...

Is het voor het licht beeld van belang hoe de LED lamp er in zit? Je kunt deze namelijk op 2 manieren plaatsen met de LEDs boven en onder of de LEDs links en rechts.
Met de plaatsing links en rechts is het misschien iets makkelijk om de veer op zijn plek te houden als ik de lamp er in plaats vandaar.
 
Ik heb onlangs een setje Oslamp H7 LED lampen (https://www.aliexpress.com/item/Osl...32704067478.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.fGX1tq gekocht en er vandaag eens eentje in mijn Yamaha Tracer 700 geprobeerd te monteren. Maar dat gaat toch niet zo makkelijk. De ring gaat er zonder problemen in maar de veer komt op een stuk meer spanning te staan als je m vastklikt.
En als je dan de lamp er in wil draaien dan komt het koelhuis tegen de veer aan en neemt die mee bij het draaien en klikt de veer weer uit de 'borging'...

Is het voor het licht beeld van belang hoe de LED lamp er in zit? Je kunt deze namelijk op 2 manieren plaatsen met de LEDs boven en onder of de LEDs links en rechts.
Met de plaatsing links en rechts is het misschien iets makkelijk om de veer op zijn plek te houden als ik de lamp er in plaats vandaar.

Dat maakt zeker uit, ik zag het omdat de bundel van onder uit de koplamp kwam, hij zat dus verkeerd om, hij moet bij een reflector koplamp van boven komen, de bundel moet immers op de weg schijnen.

Als je hem omdraait zie je gelijk dat het patroon rechts omhoog gaat. Zie ergens een voorbeeld in het topic.
 
Laatst bewerkt:
Met led en xenon is het hetzelfde als met halogeenlampjes,
alles hangt af van een goede afstelling.
En ja, daar mankeert nogal eens wat aan.
Xenon is wel vaker en sneller kans op strooilicht omdat je niet echt een centraal lichtpunt hebt, maar een buisje met licht. Bij led zie je dat verschil ook weer terugkomen, extreemste geval een lamp vol met tientallen led chips, tot een led lamp met een enkele grotere chips op een rij wat dan nog redelijk lichtbeeld geeft, tot bv Lumileds met een hele dunne rij leds die exact hetzelfde zitten als een halogeen gloeidraad.

Zelf heb ik dan projectors maar als ik achteraf terugkijk naar foto's met 'gewone' leds in de koplampen is de scheidingslijn toch minder strak. Nu met Lumileds echt super netjes. Alleen de stadslichten in led geven 2 rare dots boven de lijn. :')
2017-05-08-16.47.58-Medium-800x450.jpg


De basisregel is wel dat je de lamp wel een tikje lager moet afstellen, met halogeen heb je door de beperkte opbrengst er minder last van als een lichtbundel een keer omhoog komt, xenon n zeker led heeft zoveel opbrengst dat is gelijk gevaarlijk. :)
 
Heb jij deze lampen? Zoja, bevalt dat een beetje? Ik heb laatst het Pilot xenon setje uit mijn auto geflikkerd, want die had steeds meer problemen met opstarten. Die LED's lijken mij wel iets (H4)

Hoi Tom, late reactie. Ja, ik heb dit setje (van Alixpress). Of ze bevallen? Geen idee 😁. Ik heb ze in mijn SV 1000 ingebouwd en die staat nog steeds opgebokt. Maar zo op het eerste gezicht lijkt het veel en helder licht. Ik heb ze besteld nadat ik er in dit topic wat positieve verhalen over heb gelezen.
 
Wie heeft er H7 led in zijn bmw r 1200 gs(a) en hoe heb je het opgelost met de afdek kappen om het af tesluiten?

Er zijn 2 H7 led van bike design onderweg naar me maar ik begreep van iemand dat de afdekdoppen niet meer passen nadat de lampwn zijn gemonteerd.

Hoor graag van jullie

Groet Stephan
 
Ik heb ook nog twee H7 LEDs over. Ze waren voor de auto bedoeld maar met de APK hebben ze het er uit gehaald - en halogeen lampjes à €20 in gezet. :(
Zal 'ns een foto maken, hopelijk kan iemand er nog iets mee, anders ligt het ook maar te liggen.

Nou ik heb de LEDs er toch maar in gezet. Lichtbeeld prima :? lichtopbrengst is... okee. Iets beter dan halogeen maar haalt het bij lange na niet bij xenon. Het ziet er wel mooier uit :z en ben er blij mee. :)
 
Wie heeft er H7 led in zijn bmw r 1200 gs(a) en hoe heb je het opgelost met de afdek kappen om het af tesluiten?

Er zijn 2 H7 led van bike design onderweg naar me maar ik begreep van iemand dat de afdekdoppen niet meer passen nadat de lampwn zijn gemonteerd.

Hoor graag van jullie

Groet Stephan
Cyclops is inderdaad de enige die een passende set voor de GS-en verkoopt.
Laat daar nu ook nog een een NL-importeur voor zijn.... :+
 
Wie heeft er H7 led in zijn bmw r 1200 gs(a) en hoe heb je het opgelost met de afdek kappen om het af tesluiten?

Er zijn 2 H7 led van bike design onderweg naar me maar ik begreep van iemand dat de afdekdoppen niet meer passen nadat de lampwn zijn gemonteerd.

Hoor graag van jullie

Groet Stephan
Rubber kappen nodig voor de xenonkit? Bekijk ons uitgebreid

Ik ben ook van plan om het groot licht te vervangen voor LED , ik koop ze bij Hilox ,daar hebben ze ook de eventuele rubber afdekkappen
 
Terug
Bovenaan Onderaan