Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Zoals gezegd zoek een schema en vol de draadjes!

Toch zou ik kijken of een kennis die wat van elektronica af weet het kan doen.
Meeste mensen die ik ken zeggen dat ze kunnen solderen maar dan bedoelen ze dus kroonsteentjes en krimpkous kennen ze nieteens!

Misschien ook een idee maar waarom verwijderen? als hij toch niks doet en alles werkt goed.
of neemt hij ruimte in van een slot ect?
 
zal Oma maar ff wegpesten en me voorstellen.

Naam is Tom en ik ben op het moment aan het zoeken voor een Leuke R1.
Model zal denk ik een RN12 worden. vind de uitlaten zo onder de zadel erg mooi.

Iemand nog tips en tricks voor een nub kwa R1's en dingen waar ik specifiek op moet letten?

Ga voor een R1 voor de looks :P en het vermogen. komende van een YZF600r thundercatje en ST1100 pan european wilde ik eens een echt monster proberen.

Naked bikes laat ik nog even wachten ;) misschien als 2de fiets later.
Welkom :W

het kan voorkomen dat de dynamo ( roto ) stuk gaat en dat kan in de kosten lopen 600,- minimaal, mijne zelf via inside yamaha goedkoper kunnen krijgen, maar was alsnog een aardig bedrag.

verder letten op de 2e versnelling, als die er niet uit schiet is er niks aan de hand.
 
Beetje laat,maar beter laat dan nooit,is vrij simpel zorg dat je een origineel bedradingsschema te pakken krijgt,ros dat kastje van het alarm er uit,volg de draden die vanuit het kastje komen en kijk waar die naar toe gaan,daarna is het een kwestie van die
draden verwijderen en eventuele originele onderbroken draden weer aan elkaar solderen.
Het is even werk maar valt uiteindelijk wel mee als je een schema kan lezen en basis kennis
van elektronica heb.
Bedankt voor je antwoord. iemand eventueel een pdf linkje naar manual met schema?

ik ga zowiezo de kappen over een tijdje veranderen. heb kappen gevonden, die ik matzwart en glanszwart ga spuiten, mis alleen de voorkuip, als iemand er een heeft met glijschade of mooi prijsje pm mij.

ondertussen kan ik dan ook naar de bedrading kijken. alarm staat gewoon uit. alleen neemt een beetje ruimte in beslag. en ik geef persoonlijk de toekomstige eigenaar gewoon een standaard motor. mij maakt het niet zoveel uit, motor start toch altijd in 1 keer.
 
Welkom :W

het kan voorkomen dat de dynamo ( roto ) stuk gaat en dat kan in de kosten lopen 600,- minimaal, mijne zelf via inside yamaha goedkoper kunnen krijgen, maar was alsnog een aardig bedrag.

verder letten op de 2e versnelling, als die er niet uit schiet is er niks aan de hand.

Zal dus even de voltmeter meenemen:)
2de versnelling heb ik van gehoord.

zeggen altijd deze te testen door flink gas te geven in ze 2. gaat leuk worden xD :9~ huidige motor is 100PK. R1 is net ff wat meer.

Zal de gopro maar meenemen voor de holycrap momenten :P
 
Zal dus even de voltmeter meenemen:)
2de versnelling heb ik van gehoord.

zeggen altijd deze te testen door flink gas te geven in ze 2. gaat leuk worden xD :9~ huidige motor is 100PK. R1 is net ff wat meer.

Zal de gopro maar meenemen voor de holycrap momenten :P
Ik zou maar ff kalm aan doen haha

Maar stuurt wel als een scheermes ;)
 
Weet iemand waar ik een spuitbus kan kopen van de Yamaha blauw/paars metallic kleur? Ik wil mijn tank spuiten, die is net niet de blauw van de kappen, kappen zijn wel van het mooie yamaha blauw/paars zijn.
 
Denk dat je bij een motorzaak het moet laten bestellen.
Anders zal het net niet dezelfde blauw zijn.
 
van :
x9np3mos9nc84.jpg


naar :
j84bic3fwdh7.jpg


eind resultaat :
4x39ysh.jpg


close up :
yxq7cg0.jpg


:} :}
 
Laatst bewerkt:
zal me hier ook maar even voorstellen.
Ben jeffrey 26 jaar en kom uit almere
Afgelopen Zaterdag eigenaar geworden van deze prachtige R1 2009 Big Bang.
27164653_2028841377130638_6745185569458064364_o.jpg

27164418_2029005733780869_8956814957778315521_o.jpg


Na iets meer als een jaar zoeken naar een opvolger van mijn Zx6r 636 kwam ik deze toevallig tegen via een vriend van me.
Ik ging oorspronkelijk kijken naar een Rn19 maar toen ik deze zag staan was ik opslag verliefd.
1e weekend van april ga ik hem ophalen :)
 
zal me hier ook maar even voorstellen.
Ben jeffrey 26 jaar en kom uit almere
Afgelopen Zaterdag eigenaar geworden van deze prachtige R1 2009 Big Bang.
[afbeelding]
[afbeelding]

Na iets meer als een jaar zoeken naar een opvolger van mijn Zx6r 636 kwam ik deze toevallig tegen via een vriend van me.
Ik ging oorspronkelijk kijken naar een Rn19 maar toen ik deze zag staan was ik opslag verliefd.
1e weekend van april ga ik hem ophalen :)

Schitterende big bang! Veel plezier en veilige km's gewenst :]

Waarom trouwens pas in april ophalen?

En nog dingen op de 2do/pimp/vermeubel lijst staan? })
 
Schitterende big bang! Veel plezier en veilige km's gewenst :]

Waarom trouwens pas in april ophalen?

En nog dingen op de 2do/pimp/vermeubel lijst staan? })

Thnx!

Haal hem pas in april op omdat hij anders bij mij tot die tijd ongeveer stil staat. Dan liever bij de winkel lekker warm binnen aan de druppellader :)

Enige wat ik graag wil doen is een quickshifter, lees veel over flash tune. Maar kan er weinig over vinden hier in nederland.
 
Iemand hier een beetje bekend met tank grips?
Heb nu een beetje kunnen rijden en vergeleken met me 600cctje is een R1 echt wel wat sneller.

kan wel wat meer grip op me tank gebruikenxD
 
Goedemorgen, na drie jaar op een R6 uit 2007 gereden te hebben was het tijd voor de volgende stap. Vorige week de R6 verkocht en vandaag ga ik een R1 uit 2005 ophalen. Foto's volgen na het weekend :)

Bij deze meld ik mij hier haha
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier een beetje bekend met tank grips?
Heb nu een beetje kunnen rijden en vergeleken met me 600cctje is een R1 echt wel wat sneller.

kan wel wat meer grip op me tank gebruikenxD
wat wil je weten :?

Ik heb zelf op ebay tankgrips gekocht en nee het is niet beter dan de echte "stompgrip" dus als je supergoede kwaliteit wilt zou ik die kopen ( rond de 40/45,- )
 
Goedemorgen, na drie jaar op een R6 uit 2007 gereden te hebben was het tijd voor de volgende stap. Vorige week de R6 verkocht en vandaag ga ik een R1 uit 2005 ophalen. Foto's volgen na het weekend :)

Bij deze meld ik mij hier haha
welkom :W
 
Deze zijn van ebay......

[afbeelding]

Zit meer voor algemene info te kijken.
zal er wel all rekening mee houden dat er een duidelijk kwaliteits verschil is.

atm zit ik te dubben tussen stompgrips en techspecs.

all vind ik de techspecs veel mooier staan hoop ik wat meer reviews ervan te vinden.
 
ben er all uit. word een tankspec snake skin met center protector erbij.
nu alleen een verkoper in nederland vindenxD
 
Terug
Bovenaan Onderaan