ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

jup, vanochtend ook weer een met een ipad recht voor z'n bakkes, drukt bijna iemand van de weg af, daarna knalhard in de ankers.... hopeloos

Reserve knop is een beetje wennen, ik vind hem tegenwoordig uit automatisme, zelfde met de draairichting. zit inderdaad ruim 4 liter reserve in. 19 liter is vrij optimistisch trouwens, ik hou 18 aan voor de zekerheid.

wordt tijd voor beter weer!
 
:? Hoe dan

Een dikke draaiknop alsof je oma’s gasoven dichtdraait of een heel klein ienemienie knupske die ik bijna niet kan vinden als ik op de motor zit.


Toch knap van je :+ :P O-) ;)


Hij heeft m net ,komt van een s#z!k* af ,tja dat zegt genoeg :+
 
:? Hoe dan

Een dikke draaiknop alsof je oma’s gasoven dichtdraait of een heel klein ienemienie knupske die ik bijna niet kan vinden als ik op de motor zit.


Toch knap van je :+ :P O-) ;)
Kweenie hoor maar die stationairknop is niet bijzonder veel kleiner, en is ook een zwarte knop. Ik keek langs m'n zadel naar beneden, zag een zwarte knop en draaide eraan. De knop van de kraan zag ik pas toen ik aan de kant van de weg even goed over de rand ging kijken.
 
Och, de V-Strom heeft geen reserve (wel een knipperende blokje op het dashboard). 2x mee zonder benzine gestaan. :X
 
Och, de V-Strom heeft geen reserve (wel een knipperende blokje op het dashboard). 2x mee zonder benzine gestaan. :X

Dus je oefent er wel voor. :P

Zit toch ook een brandstof metertje op t dashboard?
Ik ben enkele keren eigenwijs geweest (niet mijn merk tankstation), zodat ik het laatste stukje kon duwen naar de pomp.
 
Haha, ja ik probeer extra zuinig te rijden door met zo min mogelijk ballast (lees: benzine) te rijden. :+

De eerste keer bij de Strom was toen ik 'm net had. Dacht onderweg wel ff te tanken zodat ik niet om hoefde te rijden. Oeps. Tweede keer was een jaartje later, dagteller niet op 0 gezet en het idee dat ik nog niet zoveel kilometers had gereden (domdomdom). Vanaf dat moment ging ik de Strom bij 300km op de dagteller tanken. ;)

Overigens 2x over 2 jaar en ruim 50.000km... maar liever had ik het helemaal niet meegemaakt. Dan is zo'n kraantje die je op reserve kunt draaien eigenlijk wel fijn.
 
Haha, ja ik probeer extra zuinig te rijden door met zo min mogelijk ballast (lees: benzine) te rijden. :+

De eerste keer bij de Strom was toen ik 'm net had. Dacht onderweg wel ff te tanken zodat ik niet om hoefde te rijden. Oeps. Tweede keer was een jaartje later, dagteller niet op 0 gezet en het idee dat ik nog niet zoveel kilometers had gereden (domdomdom). Vanaf dat moment ging ik de Strom bij 300km op de dagteller tanken. ;)

Overigens 2x over 2 jaar en ruim 50.000km... maar liever had ik het helemaal niet meegemaakt. Dan is zo'n kraantje die je op reserve kunt draaien eigenlijk wel fijn.

Ik zou zeggen bij de eerst volgende rit een paar keer oefenen met aan benzine kraan draaien :t ( wel aan het goede hendeltje frieme :$ len )

GREETZ
 
Het is ook niet onbelangrijk na het tanken te controleren of de kraan op normaal staat en niet eventueel nog op reserve. Ja.. das ook uit ervaring. Ik dacht alle mogelijkheden wel een keer meegemaakt te hebben, maar de grote knop verdraaien mag ik nog een keer proberen.

*D
 
Nouja ik weet nu dat ik bij zo'n 200km op de dagteller een tankstation moet opzoeken. Bij +/- 210 moest 'ie op reserve. Dus zelfs op de reservestand zou het goed moeten gaan als ik de dagteller in de gaten houd.

In mijn eerste fiets heb ik zo wel eens een liter meer gegoten dan er naar mijn idee in zou passen... gelukkig net op tijd getankt dus. :P

In ander nieuws heb ik eergisteravond die Bos demper bij Reeseend opgehaald. Misschien vanavond ff knutselen want ik vind de Mivv demper toch net ff teveel aandacht trekken. Zeker nu ik met 0 graden en nat wegdek vanmorgen heel rustig door bochten ging voelde ik me wel een beetje een aansteller door na de bocht BRRAAAAAAAAAAP te doen. _O-
 
Of altijd de benzinekraan op reserve houden en bij elke tankbeurt de dagteller op nul zetten. Bij "normaal" gebruik zou je de 300 km moeten kunnen halen op één tank, veiligheidshalve dus bij de 275 km op de dagteller een benzinestation opzoeken.
 
OK, dit viel even tegen... ik heb net de Mivv demper van de ZRX geschroefd en wilde vervolgens de Bos demper terugplaatsen. Dat leek goed te gaan... maar de schroefgaten komen niet overeen!

Als in, volgens mij past 't wel maar dan zou de demper gekanteld gemonteerd moeten worden en kan de zijophanging niet vastgezet worden.

1518722205.jpg

Links is de Mivv, rechts de Bos. Zoals je ziet beide met de zijophanging naar boven... de Mivv demper heeft echter 2 schroefgaten boven en 1 onder, en de Bos andersom!

Zo zag 't er demperloos uit:
1518722216.jpg


Iemand een idee? :?
 
hoe zit de beugel eraan?de demper kan er maar op 1 manier aan,dus de demper aan de flens bouten en dan misschien de beugel draaien?
 
Die beugel zit gepopnagelt in de Bos demper, die valt niet te verdraaien.
Excuus, die beugel zit geschroefd, maar is hoe dan ook niet te verdraaien.

1518723490.jpg
 
Laatst bewerkt:
als de beugel er is afhaalt en de demper is monteert,kun je ff kijken of de beugel op een andere manier past
 
Ik heb 'm een bericht gestuurd. Bellen kan idd maar ik ga 'm vanavond toch niet meer proberen te monteren. :)

als de beugel er is afhaalt en de demper is monteert,kun je ff kijken of de beugel op een andere manier past
Maar dan zit ook het Bos-logo niet meer aan de rechterkant en wijst 't tuitje niet meer naar beneden... dat lijkt mij niet de bedoeling. :P
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel dat je de demper gewoon goed aan de flens hangt,en dan is kijkt naar de beugel
de demper verdraaien dus
 
@highking,ik heb je PB geantwoord.
Ik had ook een ZRX1200s en heb niets hoeven te veranderen aan de Demper of ophanging.
Originele demper eraf en de Bos-demper erop.
 
Raar... hoort er niet per ongeluk nog iets tussen? Ik vind 't toch maar bijzonder dit. Dacht even in 10 minuten de demper te wisselen. Valt dat even tegen. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan