Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Dan zou dus een delkevic een betaalbaar alternatief zijn, maar niemand heeft ervaring met een vermogensuitdraai op een bandit 650 (oliegekoeld).
 
3-4 pk mag je blij mee zijn je gaat het wsl niet eens merken pas met ander filter + afstellen merk je verschil maar veel word t ook niet

die jappen vallen tegen na het tunnen op de bandit 1200 na vind ik atans. Bij mijn ducati's ging ik 17 + pk en en 18 nm kreeg ik er bij das het dubbele wat ik uit mijn jappen haalde met de simple tuning filter airbox/mods en afstellen
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dan zou dus een delkevic een betaalbaar alternatief zijn, maar niemand heeft ervaring met een vermogensuitdraai op een bandit 650 (oliegekoeld).
De 650 zul je nooit spectaculaire winst uit persen. Blijkbaar is er wel potentie dat je redelijk wat verliest, zelf heb ik dat nooit echt ervaren maar heb geen Hurrics of Sharks gehad. Ik denk dat je met redelijkerwijs elke volledig open uitlaat (da's dan wel belangrijk) een eind in de buurt komt. Voor het beste resultaat zul je altijd opnieuw moeten afstellen, maar dat doet bijna niemand na puur een andere uitlaat.
 
3-4 pk mag je blij mee zijn je gaat het wsl niet eens merken pas met ander filter + afstellen merk je verschil maar veel word t ook niet

die jappen vallen tegen na het tunnen op de bandit 1200 na vind ik atans. Bij mijn ducati's ging ik 17 + pk en en 18 nm kreeg ik er bij das het dubbele wat ik uit mijn jappen haalde met de simple tuning filter airbox/mods en afstellen
't Is dat dat ene zinnetje erbij zit, de B12 laat zich aardig aanpakken. De B6 al veel minder, maar zoals Joris al zei is de B12 meer "factory-downtuned" dan dat er zo mega veel potentie in zit. Dat is er wel, maar hij opereert gewoon standaard ver onder z'n kunnen door die standaard uitlaat.

Zeau, voor wanneer Squishy weer eens onder de levenden is, mag deze wel in de OP, staat nu iets van toen het nog een project was :P
Was op wintersport O-) done
Nais, heb ik te lang niet meer gedaan -O-
Oh cool ze hebben m'n uitdraai teruggevonden :P

d.d. 2008 _O-

[~~~[url="http://preview.ibb.co/nkzF3x/Uitdraai_2008.png"]afbeelding~~~][/url]
.
Dat is een heeeele strakke torque curve :o
Die is er nog steeds wel, als ik dat zo een beetje aanvoel O-)
 
't Is dat dat ene zinnetje erbij zit, de B12 laat zich aardig aanpakken. De B6 al veel minder, maar zoals Joris al zei is de B12 meer "factory-downtuned" dan dat er zo mega veel potentie in zit. Dat is er wel, maar hij opereert gewoon standaard ver onder z'n kunnen door die standaard uitlaat.Nais, heb ik te lang niet meer gedaan -O-Die is er nog steeds wel, als ik dat zo een beetje aanvoel O-)

ja ik blijf die b12 olie koelers prachtig vinden.
komt denk ik nog een 3de ooit terug :9~
de vorige was zonder kuip hierna 1 met voor lange tochten
 
Hallo, ik breek even in dit Topic.
Sinds kort een B12 N van 1996 en zoek er originele tellers voor.
Ben al een tijdje aan het zoeken, kijken en aan het rond bellen/mailen....maar nog geen succes.
Iemand hier nog tellers liggen ?.....stuur dan een prive bericht.
Thanks !
 
Ik denk dat de meeste mensen die tellers over hebben, dat hebben omdat de oude beschadigd zijn ;)

Betere kans op eBay (.de, ivm. km/mijlentellers).
 
Mooie motors hier, zeker die van Unruled en Srad4fun om wat te noemen, erg vet
Ik las in het topic wat je gestart bent dat je op zoek bent naar een beginnersmotor. Ik kan je de Bandit zeker aanbevelen. Ik ben zelf ooit begonnen op een GS500E, maar dat voelde toch altijd als een flinke brommer. De Bandit 600 is weliswaar het kleine broertje van de 1200, maar geeft je wel al het gevoel op een volwaardige motorfiets te zitten. Als ik de meeste deelnemers van dit topic mag geloven stromen alle 600 rijders ooit vanzelf door naar een 1200 :)

Er zijn mooie exemplaren te vinden voor het budget wat je beschikbaar hebt. Mits goed onderhouden zijn de blokken vrijwel onverwoestbaar (uitzonderingen daargelaten). Het onderhoud is grotendeels goed zelf te doen en op internet zijn legio reserveonderdelen te vinden.

Lees de 1e pagina van dit topic door en je weet precies waar je op moet letten. Voor gedetailleerde vragen kan je hier altijd op het topic terecht, of zoek terug in de vorige delen, ik denk dat al het mogelijke al een keer beantwoord is :P

Succes met je zoektocht!
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer nog te achterhalen wat voor carburateurs er nu op mijn Bandit zitten.
als ik op type 27E5 K833 zoek dan krijg ik een hit op een Pools forum: dat ze er ook niets over kunnen vinden _O-

Als ik op afbeelding zoek dan lijkt het dat ze van een gsxr 750 komen, de hebben zo'n zelfde recht stangetje rechts en een goudkleurige stationair stelschroef aan de onderkant in het midden. Zou dan 36 mm kunnen zijn net als de B12 maar 38mm kan ook.

Zou ook nog van een gsxr 1100 kunnen komen maar dan wel van rond 1986er, die heeft ook zo'n goudkleurig stelwieltje aan de onderkant. latere 1100 modellen zit dit aan de zijkant.

lijkt me niet dat er 40 mm gixxer carbs op zitten, dus ik gok tot nader bewijs op de 36 mm gsxr 750.

Niet heel belangrijk want hij rijdt goed maar ja, je bent toch nieuwsgierig he :Y
 
Ik probeer nog te achterhalen wat voor carburateurs er nu op mijn Bandit zitten.
als ik op type 27E5 K833 zoek dan krijg ik een hit op een Pools forum: dat ze er ook niets over kunnen vinden _O-
Haha ik had het typenummer ook in Google ingetypt (was ook wel benieuwd), en ik had inderdaad ook diezelfde hit _O-

Ik heb er in combinatie met Google Translate nog best een kwartiertje lol van gehad maar moest ook tot de conclusie komen dat het je niet verder ging helpen :P
 
Van de 750 is helemaal niet zo raar hoor, maar je mist dus wel de tps. Die vervroegd je ontsteking bij bepaalde toerental/gasstand combinaties wat voor beter oppakken etc zorgt.

Om eerlijk te zijn, ik heb nooit geprobeerd die stekker eens los te trekken en te kijken of dat nou echt anders voelt.
 
Ik heb het afstellen van de TPS wel gevoeld destijds, stationair werdt rustiger (ook lager) waardoor hij niet meer goed oppakte als je vanaf stationair ineens het gas open trok haha. Stationair toerental corrigeren was gelukkig de oplossing. Ik had wel het idee dat hij op lage toeren in de stad bijvoorbeeld iets minder 'nukkig' was. in de hogere toeren geen voelbaar effect voor mij.

Ik kan me voorstellen dat een 600 nog iets minder gevoelig is.
 
Ik denk dat de meeste mensen die tellers over hebben, dat hebben omdat de oude beschadigd zijn ;)

Betere kans op eBay (.de, ivm. km/mijlentellers).

Ben aan het kijken op die Web-site's.
Maar misschien iemand hier nog tellers van een B12 N '96 op de plank liggen.
 
Pfoe, als iemand dat nog op de plank heeft liggen dan heeft tie wel goud in handen! Die dingetjes brengen nog aardig wat op :o

Misschien wat motorslopertjes afbellen? Of een tellersetje van een 600 en dan een los benzinemetertje op de kop tikken?

Al moet je dan wel uitkijken dat het geen allegaartje wordt natuurlijk... :/
 
Ik heb het afstellen van de TPS wel gevoeld destijds, stationair werdt rustiger (ook lager) waardoor hij niet meer goed oppakte als je vanaf stationair ineens het gas open trok haha. Stationair toerental corrigeren was gelukkig de oplossing. Ik had wel het idee dat hij op lage toeren in de stad bijvoorbeeld iets minder 'nukkig' was. in de hogere toeren geen voelbaar effect voor mij.

Ik kan me voorstellen dat een 600 nog iets minder gevoelig is.

Woutert,

Ik heb al eerder gelezen over het afstellen van de TPS. Ik heb het materiaal en de kennis niet om het te doen.
Zou jij me daar een keer bij willen helpen?
Tenminste, als het positief effect had.
 
Laatst bewerkt:
Een multimeter en een kruiskop bedoel je? ;)

Misschien wat motorslopertjes afbellen? Of een tellersetje van een 600 en dan een los benzinemetertje op de kop tikken?

Al moet je dan wel uitkijken dat het geen allegaartje wordt natuurlijk... :/
Die lijken op foto’s wel een beetje op elkaar maar komen in het echie echt niet in de buurt... 1200 tellers zijn veel dikker, nog los van dat ze hele andere waarden hebben zijn de stekkers anders en zal de vertanding van de snelheidsmeter verschillen (is ook niet dezelfde opnemer) dus klopt je snelheid niet. Ik bedoel, nog minder dan ie op een 1200 niet klopt. Misschien fixt het de teller juist wel :+

1200 geeft rustig 15% te veel aan, suf ding B|
 
Ik heb nog een B400 teller liggen. Deze lijkt op die van de 600/1200 maar dan zonder benzine meter( kijk anders online naar het verschil) Hoor het wel als je interesse heb.
Ben aan het kijken op die Web-site's.
Maar misschien iemand hier nog tellers van een B12 N '96 op de plank liggen.
 
Ik heb nog een B400 teller liggen. Deze lijkt op die van de 600/1200 maar dan zonder benzine meter( kijk anders online naar het verschil) Hoor het wel als je interesse heb.


Je bedoelt in de zin dat ze lijken op die van de 600 (maar daar totaal niet op passen) in dezelfde zin dat die van de 600 iets weg hebben van die van de 1200 (maar daar ook niet op kunnen)?

This I gotta see :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan