Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
andere vraag: kan iemand met een Akra-uitlaat hier eens een foto neerkwakken vanaf de achterkant van de Versys genomen? Ik wil namelijk weten of de Akra smaller is dan de standaard schoorsteen.

Een van de redenen (naast sound en looks) om de originele uitlaat te vervangen is dat de Versys aan de rechter achterkant wat smaller moet worden i.v.m. makkelijker uit de poort rijden thuis. Als dat namelijk niet zo is hoef ik niet zoveel geld uit geven voor een vervangende uitlaat O-)
Zoiets

nx111f.jpg

5ajd4h.jpg

6ifyfn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow dat scheelt 9 cm, de standaard uitlaat is 25cm vanaf het achterwiel.

JRSplwX.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan net genoeg zijn om de motor zonder schade de poort in/uit te rijden. ;)

:Y Dubbele poort deur maken (zoals bij Frans) is goedkoper. :+

verversen olie staat in onderhoudsboekje om de 12000km
eerste op 1000km
tweede op 12000km
dan op 24000km

Ja klopt, zo is het mij ook verteld vorig jaar bij aankoop van de Versys.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Te smalle poort, dubbele poort......hoe dan ook die originele demper blijft een lelijk gedrocht. :r
ik heb ook die Akra bij aankoop laten monteren. Originele dempert ligt op zolder.
Die reflector onder kentekenplaat heb ik er ook meteen afgezaagd. :t
 
:Y
Die MOET er verplicht (ergens aan de achterkant) op zitten -O-

Yep, dat weet ik. Maar ik vind het geen porem. Daarbij bij elke motor die ik heb gehad was dat het eerste wat er af ging.
En denk je nou echt dat je hiervoor bekeurd wordt? Volgens de wet wel, maar in de praktijk...
Als de Versys plaats maakt voor een andere motor weet ik nu al dat ik ook de reeds verplichte reflectoren aan voorzijde er af sloop.
 
Hey mensen, sorry dat ik binnenval in dit forum, maar ik heb een vraagje. Ik ben aan het overwegen om een kawasaki versys 1000 aan te schaffen voor woon/werk en de langere moto-trippen. Ik heb nu een honda nc 750x, maar die heeft puur wat te weinig power. En nu is mn oog gevallen op 2 kawa's, beiden versys 1000, beiden van 2012, de ene heeft 21000km en de andere maar 7000km. Zijn er dingen waar ik moet op letten bij de versys 1000?

Alvast bedankt, grtz koen
 
Hey mensen, sorry dat ik binnenval in dit forum, maar ik heb een vraagje. Ik ben aan het overwegen om een kawasaki versys 1000 aan te schaffen voor woon/werk en de langere moto-trippen. Ik heb nu een honda nc 750x, maar die heeft puur wat te weinig power. En nu is mn oog gevallen op 2 kawa's, beiden versys 1000, beiden van 2012, de ene heeft 21000km en de andere maar 7000km. Zijn er dingen waar ik moet op letten bij de versys 1000?

Alvast bedankt, grtz koen

Beter hier "binnen" vallen als van je motor :t

De versys 1000 is redelijk bombproof, blok is teruggetuned van veel krachtiger prestaties dus qua belasting zit het wel goed. Ik heb er meer dan 30.000 opzitten en nog geen problemen gehad.

Het enige euvel dat weleens voorkomt is een pulserende voorrem. Duiden op een kromme schijf of wat corrosievorming bij de bevestiging. Verder zou ik het ook niet weten.

Je gaat wel merken dat waar de NC in toeren stopt de v1000 pas begint.... En hoe 8-)

Ooit proefritje op gemaakt, was wel fijne fiets die NC. En zuinig! Maar kon toerenbereik van mijn versys wel weer waarderen daarna.

Als bij elk model zijn er discussies over ruitjes te over. Er is genoeg te krijgen als het standaard ruitje wat buffet.

Is de 21000 gevuld met opties en de 7000 kaal?
 
Beter hier "binnen" vallen als van je motor :t

De versys 1000 is redelijk bombproof, blok is teruggetuned van veel krachtiger prestaties dus qua belasting zit het wel goed. Ik heb er meer dan 30.000 opzitten en nog geen problemen gehad.

Het enige euvel dat weleens voorkomt is een pulserende voorrem. Duiden op een kromme schijf of wat corrosievorming bij de bevestiging. Verder zou ik het ook niet weten.

Je gaat wel merken dat waar de NC in toeren stopt de v1000 pas begint.... En hoe 8-)

Ooit proefritje op gemaakt, was wel fijne fiets die NC. En zuinig! Maar kon toerenbereik van mijn versys wel weer waarderen daarna.

Als bij elk model zijn er discussies over ruitjes te over. Er is genoeg te krijgen als het standaard ruitje wat buffet.

Is de 21000 gevuld met opties en de 7000 kaal?

Hey bedankt voor jullie respons al. Die van 21000 heeft enkel de topkoffer ook, voor de rest alles hetzelfde. Ik persoonlijk vind die van 7000km gewoon dat 7000km ERG weinig is op dik 5,5 jaar. En wat ivm de trillingen rond 5500t/minuut? Daar hoor of lees ik veel over damee :-/
 
Hey bedankt voor jullie respons al. Die van 21000 heeft enkel de topkoffer ook, voor de rest alles hetzelfde. Ik persoonlijk vind die van 7000km gewoon dat 7000km ERG weinig is op dik 5,5 jaar. En wat ivm de trillingen rond 5500t/minuut? Daar hoor of lees ik veel over damee :-/

Tja, weinig km inderdaad. Maar dat zou prima de reden kunnen zijn voor de verkoop. Zou proberen te achterhalen wat de historie is.

En de trillingen, tja das net als het ruitje voor iedereen anders. Wat de een vervelend vind noemt de ander "karakter".

Ik had er in het begin ook wat last van maar toen bleek het e.e.a. wat vaster zetten op stuur (of losser) en een rubbertje tussen de beugels van mijn handkappen de ergste trillingen weg te nemen. Vanaf die tijd prima mee te leven.

Het gebeurt ook op toeren waarop de fiets ook echt wakker word, dus in de regel zit ik daar niet continu.
 
Na zo'n anderhalf jaar met veel plezier met de Versys te hebben gereden, heb ik hem vandaag ingeruild. Bedankt voor de nuttige tips, informatie, en feedback. Heel veel plezier nog gewenst met jullie fijne machines!
 
Oke oke...het was niet als teaser bedoelt, maar de opvolger is een BMW S1000XR. De MT10 stond ook op de short list.
 
Oke oke...het was niet als teaser bedoelt, maar de opvolger is een BMW S1000XR. De MT10 stond ook op de short list.
De bmw s1000xr staat ook op mn lijst, dus ik kan je keuze goed begrijpen. Maar bij mij ligt het anders, ik heb een bmw s1000rr voor het snellere werk en nu ben ik van plan er een versys 1000 bij te kopen voor het betere sportieve toerwerk richting de dolomieten enz.
Alvast veel plezier met de s1000xr 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan