Het algemene Vulcan topic

Ik zou graag eerst het geluid van een uitlaat willen horen voordat ik hem koop.
Op internet staan wel filmpjes met geluid maar dat geluid klinkt anders dan dat je het "live" hoort.
Ik denk dat ik volgend motorseizoen gewoon her en der maar eens moet gaan luisteren hoe diverse uitlaten klinken en dan een (merk)uitlaat kiezen die ik het mooiste vind klinken en natuurlijk ook voor de VN 2000 beschikbaar is.

Bedankt voor de reacties 👍🏻
Uitlaat klinkt niet op alle modellen motorfiets hetzelfde.
Je moet dus ff zoeken naar een VN2000, en dan verschillende, met allemaal een andere uitlaat. Op basis daarvan maak je dan een keuze.
Zal wel ff zoeken worden :)
 
Ik zou me ook verdiepen op amerikaanse sites, daar rijden sowieso veel meer VN2000's en hebben ze daar ook veel meer ervaring wat mooi klinkt op zo'n fiets of dat sommige setjes te hard klinken, want het is wel een dikke 2 liter twin.
 
Opzij oma!

Ik sta op het punt en VN900 custom van 2008 aan te schaffen. 1tje met mijlen erop. Helemaal nog origineel op de sissybar na. Nou heb ik wat vragen waar iemand mij misschien mee kan helpen. Ik ben een redelijke noob nog met dit type motoren.

1. Ik heb op 2 customs gezeten en had het idee dat bij 1 het stuur dichter naar mij toe stond dan bij de andere. Is dit wel mogelijk met het standaard stuur? Bij nadere inspectie leek het mij niet mogelijk om het stuur te verstellen?

2. Een hypercharger lijkt me geinig voor wat meer vermogen. Werkt het echt en is het gewoon simpel erop schroeven en dan doet ie het?

3. Ooit wil ik er Vance & Hines uitlaten op zetten als ik ze nieuw of gebruikt voor een leuke prijs tegenkom. Is het hiermee ook schroeven en draaien? Ik vond op internet wat tegenstrijdige berichten en sommigen zeggen dat het motor management aangepast moet worden?

Verder is mijn wens om er forward controls op te zetten, maar das nog niet zo goedkoop helaas.
 
Ik gooi hem er hier ook even in. Ik wil slip on dempers op de uitlaat van mijn '96 vn800 zetten. Kan ik de standaard dempers eenvoudig verwijderen of moet ik gaan choppen?
 
Gewoon een kwestie van de oude uitlaten eraf en de nieuwe er weer op..
 
Gewoon een kwestie van de oude uitlaten eraf en de nieuwe er weer op..

Hele uitlaat er even afgehaald. Zit goed vastgeroest (zie foto). Zie er wel een boutje onder geloof ik. Iemand tips?
full
 
Rustig hier zeg. Mijn nieuwe aanwinst:

fz95pi.jpg


Origineel exemplaar. Binnenkort hoop ik de uitlaat onder handen te nemen. Gaatjes erin voor een dieper geluid. Want wat zijn vervangende uitlaten verrotte duur zeg. Anders zou het een fat pipe worden.
 
Cologne,

Voordat je gaat boren....orienteer je goed over vervangende uitlaten. Op mijn M800 ben ik ook begonnen met wat gaatjes...toen wat meer gaatjes...en uiteindelijk straightshots van Vance&Hines eronder.

Geluid is nu eenmaal voor ons mannen een wezenlijk onderdeel van het plezier in motorrijden. Als je na een bocht het gas erop gooit wil je geen naaimachine geluid horen. Mijn ervaring is dat je net zo lang zoekt totdat het geluid beantwoord aan je verwachtingen. Ik was in de gelukkige omstandigheid gebruikte straightshots aan te schaffen. Maar ook als je die niet vind; het is een investering waard. Een dikke cruiser hoort te ploffen.....
En " bij de weg" forward controls ga je ook geen spijt van krijgen. Die dingen zijn ook schrikbarend duur. Kost wat; heb je ook wat.
 
Cologne,

Voordat je gaat boren....orienteer je goed over vervangende uitlaten. Op mijn M800 ben ik ook begonnen met wat gaatjes...toen wat meer gaatjes...en uiteindelijk straightshots van Vance&Hines eronder.

Geluid is nu eenmaal voor ons mannen een wezenlijk onderdeel van het plezier in motorrijden. Als je na een bocht het gas erop gooit wil je geen naaimachine geluid horen. Mijn ervaring is dat je net zo lang zoekt totdat het geluid beantwoord aan je verwachtingen. Ik was in de gelukkige omstandigheid gebruikte straightshots aan te schaffen. Maar ook als je die niet vind; het is een investering waard. Een dikke cruiser hoort te ploffen.....
En " bij de weg" forward controls ga je ook geen spijt van krijgen. Die dingen zijn ook schrikbarend duur. Kost wat; heb je ook wat.

Ik zal er nog eens goed over nadenken. Boren is wat goedkoper en kan altijd nog andere pijpen monteren.

Fwd controls heb ik ook over nagedacht. Die maken serieus kans.

Eerst een probleempje (laten) oplossen. Bij starten slaat de motor moeilijk aan. Geef ik wat gas bij dan springt hij aan maar bij gas los valt hij weet dood. Met gas erop voor een paar seconden blijft hij lopen. Tijdens rijden geen problemen, loopt mooi rond.

Motor heeft denk ik lang stil gestaan dus accu ga ik met een optimate een lading geven. Werkt dat niet dan even bellen met de dealer.
 
Vandaag de accu aan de lader gehad. De accu bleek in goede conditie, dus daar lag het niet aan. Nu na het laden is het heel ietsje beter geworden.

Ik besloot vanmiddag ook maar eens naar het luchtfilter te kijken. Bij het losmaken van de kap, zag ik een flinke laag olie in het filterhuis staan. Snel schoongemaakt en nogmaals starten. Ging véél beter, na 1 keer startmotor ronddraaien pakte hij direct op.
Onder in het filterhuis zit een gaatje waar een slang op uitkomt. Daar blaast de motor lucht uit en daar komt de olie uit. Tijdens het starten en lopen van de motor heb ik daar een witte doek voor gehouden, maar zie geen oliespetters. Ik ga maar eens uitzoeken waarom daar olie uit komt. Misschien een soort overloop bij teveel motorolie? Bij aflevering zijn alle vloeistoffen volgens de factuur vervangen en het zal niet de eerste keer zijn dat men er wat teveel olie in gooit. Bij het peilglaasje zat de olie (koude motor) ruim op de bovenstreep. Heeft er wellicht zelfs wel een stukje boven gezeten.

Edit: blijkt normaal te zijn bij de VN900 dat daar wat olie uit kan komen vanuit krukas/carter. Als er teveel motorolie in de motor zit, loopt dit over in het carterhuis en vervolgens naar het luchtfilterhuis.
Bij mij was dat vermoedelijk zoveel olie dat het gaatje waar de lucht uitkomt, geblokkeerd werd door de olie. Een vinger erop bij draaiende motor smoort de motor, dus teveel olie zal hetzelfde doen. Komende tijd maar eens in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de carterontluchting, maar ik zou eens kijken naar het oliepeil, want mss staat die wel nokkievol
 
Mocht iemand nog mean streak tanklogo's zoeken, ik heb een setje te koop.

24909537_1529959407095367_7540835928885521033_n.jpg
 
Dat is de carterontluchting, maar ik zou eens kijken naar het oliepeil, want mss staat die wel nokkievol

Dat staat hij inderdaad. Hoop het ergste gehad te hebben. Anders met een spuit wat eruit zuigen.
Klopt het technisch gezien dat als de ontluchting geblokkeerd wordt, dat de motor moeilijk aanslaat? Weghalen van de olie leek bij mij te helpen iig.
 
Dapper ding Osiris1960 ! Die had ik ook bijna gekocht, stond op Marktplaats toch ?
Vooral om het dikke achterwiel.
Je hebt haar al goed gepoetst zo te zien want op de foto's stond ze er nogal roestig bij !
Veel plezier er mee !!!
 
@xbrman ja klopt stond op MP. Deze foto heb ik gemaakt bij het bekijken van de Vulcan. gisteren op gehaald. Ik heb er nog niks aan gedaan hoor.


Grtz Frans aka Osiris
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frans,

Misschien vergis ik mij of de vorige eigenaar heeft haar intussen gepoetst om het beter te verkopen.
Wel een gaaf ding hoor !

Grtz Oscar
 
Hoi xbrman,

Geen idee, hij was zo als op de foto's van MP.
Maar ik vind het ook een gave fiets, ik ga hem binnenkort ff goed nalopen/afmonteren, kijken of hij wil lopen/rijden.
Als hij goed is heb ik nog een verstelbare voorvork liggen.
ff kijken hoe dat staat/rijdt

Grtz Frans
 
Hey,

Ik val waarschijnlijk een beetje uit de toon, maar heb jullie hulp nodig. Ik mag morgen mijn spiksplinternieuwe vulcan se gaan ophalen. Best spannend, want als beginner reed ik enkel op een er6. Ik heb sowieso leren motor rijden voor het chopper/custom gebeuren, de korte beentjes hebben dan maar beslist om er ineens mee te starten😁

Moet ik op iets speciaal letten als ik daar de eerste keer mee op de baan ga?

Maar eigenlijk wou ik jullie vragen hoe jullie het bagageprobleem oplossen? Ik moet af en toe een echt iets kunnen meenemen dat niet in mijn binnenzak past, en tot hiertoe vind ik geen mooie oplossing... De rugzak lijkt me omslachtig, Tanktassen niet mooi, zijtassen zijn duur, en het beste zou een topbox zijn omdat ik daar mijn helm in kwijt kan, maar dat ziet er niet uit!

Tips?

Groetjes,

Sandra
 
Hey,

Ik val waarschijnlijk een beetje uit de toon, maar heb jullie hulp nodig. Ik mag morgen mijn spiksplinternieuwe vulcan se gaan ophalen. Best spannend, want als beginner reed ik enkel op een er6. Ik heb sowieso leren motor rijden voor het chopper/custom gebeuren, de korte beentjes hebben dan maar beslist om er ineens mee te starten😁

Moet ik op iets speciaal letten als ik daar de eerste keer mee op de baan ga?

Maar eigenlijk wou ik jullie vragen hoe jullie het bagageprobleem oplossen? Ik moet af en toe een echt iets kunnen meenemen dat niet in mijn binnenzak past, en tot hiertoe vind ik geen mooie oplossing... De rugzak lijkt me omslachtig, Tanktassen niet mooi, zijtassen zijn duur, en het beste zou een topbox zijn omdat ik daar mijn helm in kwijt kan, maar dat ziet er niet uit!

Tips?

Groetjes,

Sandra
Het zal wat anders sturen dan een R6.

Bagagerekje, en een elastisch netje?
HEP6002523-00-01_1.jpg
 
@Sandra,

Ik gebruik gewoon de rugzak, zowel op de chopper en op de racer.
Gewoon een goede met verstelbare schouderbanden, een 'buikband' om de 2 schouderbanden bij elkaar te houden gebruik ik niet.

Veel plezier met je Vulcan Se en veel veilige km's!


Grtz, Frans aka Osiris
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een advertentie geplaatst onder 'te koop gevraagd' maar omdat hier waarschijnlijk meer Vulcan rijders(ters) kijken vraag ik het ook maar hier.

Ik ben dus op zoek naar een cdi voor een Vulcan 1500 uit 1988. ( ik geloof dat ze tot 1999 hetzelfde zijn).
Ook zoek ik nog een goed zekeringenkastje (junction box) en het liefst daarbij de 2 stekkers met een stukje bedrading.

Ik hoor het wel.

Grtz,
Osiris
 
Terug
Bovenaan Onderaan