YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Heb de helft al afgeplakt :/ misschien helemaal afplakken

Vind t toch wel slecht eigenlijk dat een motor zo uit de fabriek komt en standaard te koud blijft. Italianen hé
 
Is er iemand die een oplossing heeft voor het niet warm worden van het blok? Zodra ik ga rijden komt de meter niet van zijn startpunt af maar zodra ik stil ga staan loopt hij netjes op. Lijkt me niet heel goed voor het blok als hij niet goed warm wordt.

Ik heb een flink aantal winters doorgereden met de SZR. Ik plakte uiteindelijk de hele radiateur af, al zou dat geen ene moer moeten uitmaken (en dat deed het ook niet). Want als het motortje koud blijft gaat de thermostaat als het goed is ook niet open. Dan stroomt er dus ook niets door de radiateur.
Hij blijft gewoon koud, niets aan te doen. Rustig aan met gas en toeren is de enige optie om je blokje te sparen.
 
Laatst bewerkt:
of je bouwt het om en zet er een thermostaat van een fzr600 in. Wat meer werk (en weinig ruimte) maar dan heb je het structureel opgelost.
Voor mijn Caviga Raptor (Suzuki TL1000S blok) zijn er thermostaten verkrijgbaar met verschillende temperaturen.
Dit jaar eentje laten monteren met een wat latere reactie temperatuur.
Het blok was daarna vijftien kilometer eerder op bedrijfstemperatuur. :9
 
Laatst bewerkt:
Nieuw topic, gemiste kans m.i. Had het ideale moment geweest om samen te gaan met het MZ Skorpion topic -O-
 
Oh joh, aha.Quote verbeterd. O-)


Ach daar heb je ook wel gelijk in. Mijn vader rijd nu op de yamaha fjr. Dat ding doet het altijd zonder gezeik, werkt perfect, makkelijk te bedienen, start met 1 druk op de knop ook al staat ie al een maand stil En je moet zijn blik eens zien als ik op de szr stap en weg rij, ik zie mijn vader niet vaak jaloers kijken maar een motor met meer karakter dan de szr ga je niet heel snel vinden
 
Ik heb een flink aantal winters doorgereden met de SZR. Ik plakte uiteindelijk de hele radiateur af, al zou dat geen ene moer moeten uitmaken (en dat deed het ook niet). Want als het motortje koud blijft gaat de thermostaat als het goed is ook niet open. Dan stroomt er dus ook niets door de radiateur.
Hij blijft gewoon koud, niets aan te doen. Rustig aan met gas en toeren is de enige optie om je blokje te sparen.


Als ik me het goed herinner staat de thermostaat van de szr altijd een klein beetje open. En vervolgens gaat ie helemaal open bij de 78 graden (die van mij dan). Mijn thermostaat was kapot waardoor die altijd helemaal open stond. Maar zelfs dat ik hem nu vervangen heb word ie absoluut niet warm als je boven de 80 gaat rijden. Ik ga die radiator maar helemaal afplakken. En anders dan gaat mijn blokje maar niet zo lang mee.
 
Ik probeerde laatst eens de topsnelheid van de szr te behalen. Helaas kreeg ik hem niet boven de 150 uit. Iemand enig idee of er wat mis is?
 
Is hij begrensd? Dan is het wel zo'n beetje wat het is. Onbegrensd heb ik op de teller wel eens 170 gehaald maar dan heb je een heel lang recht stuk nodig.
Liep hij wel in de toeren door? Kan ook zijn dat er een afwijkende tandwielverhouding is gebruikt. Maar dat is een wilde gok.
 
Ik probeerde laatst eens de topsnelheid van de szr te behalen. Helaas kreeg ik hem niet boven de 150 uit. Iemand enig idee of er wat mis is?

Daar is zo geen zinnig woord over te zeggen. De mijne haalt ook amper de 150, maar ik heb een vrij extreme vertanding. En hij loopt niet lekker door in toeren. :N
Dus toch iets over te zeggen O-) 150 lijkt inderdaad wat weinig voor een onbegrensd exemplaar.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is de SZR gebombardeerd tot pekelbrik. :X Geen koekblik tot mijn beschikking, maar het zou juist vandaag een graad of 10 worden. :] Tot ik gisteravond de voorspelling hoorde: gladheid in het noorden van het land. |( Dan zit ik toch liever op de SZR (motogymkhana-valbeugels, lekker laag dus evt. met twee voetjes aan de grond) dan op de normale woon-werk TRX. O-)
 
Nuda blijft altijd!

SZR moet plaats maken voor nog een ander. :+
3 wordt me toch even te veel!
De Husky kende ik alleen van plaatjes, al stond die wel op mijn bucketlist.
Maar toen ik vorig jaar spontaan een Nuda in het wild zag staan was ik ook echt wel even flabbergasted. :9~

Maar sinds wanneer heb je die SZR?
Op zich al knap dat je hem nog hebt, ik ben er een stuk of dertig verder.
Maar ik kon er wel waardering voor hebbben. (En ik heb er zelf ook twee gehad)
De first bike of the artist formerly known as -XX- :}
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is de SZR gebombardeerd tot pekelbrik. :X Geen koekblik tot mijn beschikking, maar het zou juist vandaag een graad of 10 worden. :] Tot ik gisteravond de voorspelling hoorde: gladheid in het noorden van het land. |( Dan zit ik toch liever op de SZR (motogymkhana-valbeugels, lekker laag dus evt. met twee voetjes aan de grond) dan op de normale woon-werk TRX. O-)
Toch lekker rijden. :}

Klinkt wel goed met die Motogymkhana setup. _O-

Waarom dacht ik dat jij in Zoetermeer woonde. :?
 
De Husky kende ik alleen van plaatjes, al stond die wel op mijn bucketlist.
Maar toen ik vorig jaar spontaan een Nuda in het wild zag staan was ik ook echt wel even flabbergasted. :9~
Eens, is een aparte verschijning, interessante fiets.
8<
Op zich al knap dat je hem nog hebt, ik ben er een stuk of dertig verder
Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, jij wisselt dan ook vaker van motor dan van onderbroek volgens mij. :+
Waarom dacht ik dat jij in Zoetermeer woonde. :?
Scherp! Ik ben in 2016 verhuisd van Z'meer naar Assen. :)
 
Eens, is een aparte verschijning, interessante fiets.
Ja, ik zag er vorig jaar eentje bij een fietstochtje van 200 kilometer.
Ik ben er speciaal voor omgedraaid.. wat is dat nou :? oh mèn wat is die mooi in het echt! :}

Inmiddels had ik de centjes al net een paar weken in een BMW S1000R zitten.
En daar is het electronica pakket wel enorm goed, nooit meer met minder genoegen nemen. :}

Maar de styling red het niet tegen de Nuda..
Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, jij wisselt dan ook vaker van motor dan van onderbroek volgens mij. :+
:o :$

Vorig jaar maar vijf stuks gerouleerd. ;)
Maar ben nu van het wat recentere spul en dat zijn toch meer lange termijn investeringen.

Alleen over twee weken nog mijn baby BMW halen, de G310R. :}
Lekker licht voor erbij en woon~werk is zonde met de S1000R.
Daar liepen de kilometers wat erg hard op, en ik ging steeds meer hooligan stijl rijden.
Scherp! Ik ben in 2016 verhuisd van Z'meer naar Assen. :)
Ja ik zie u nog zo rijden op Zandvoort, dat was in 2010.
Met het Zoetermeer topic.. dus dat was u voor mij ook voor eeuwig. ;)

En wat is de reden om naar Assen te gaan als ik vragen mag?
Wel lekkker dicht bij het TT Circuit. :9~
 
Laatst bewerkt:
Ja ik zie u nog zo rijden op Zandvoort, dat was in 2010.
Met het Zoetermeer topic.. dus dat was u voor mij ook voor eeuwig. ;)

En wat is de reden om naar Assen te gaan als ik vragen mag?
Wel lekkker dicht bij het TT Circuit. :9~~
O jee we kennen elkaar persoonlijk! En toch ga je opeens u zeggen.
2010 Zandvoort, ja die staat inderdaad in mijn circuitdagen-logboek... Maar ik weet dat niet meer zo precies. :$ Met Zoetermeer-topic weet ik Lelystad nog wel.
Ik ben opgegroeid in noord-NL, mijn wederhelft ook. We wilden altijd al terug.
Toch 11 jaar in de randstad gewoond en gewerkt.
Circuit is 10 min. rijden. Zandvoort is nu verder weg. :+
Je kunt vrijwel het hele jaar door zo de paddock op rijden. Maar met de TT kom je nog niet eens tot het tunneltje. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan