Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bmw s1000xr staat ook op mn lijst, dus ik kan je keuze goed begrijpen. Maar bij mij ligt het anders, ik heb een bmw s1000rr voor het snellere werk en nu ben ik van plan er een versys 1000 bij te kopen voor het betere sportieve toerwerk richting de dolomieten enz.
Alvast veel plezier met de s1000xr 👍

De versys 1000 is een heerlijke machine. Hij stuurt prima, biedt voldoende pk's en koppel om vlot door de alpen te rijden, en is comfortabel. Kortom, alles wat jij volgens mij verwacht. Mocht je toch willen weten waarom ik voor de BMW ben gegaan, stuur dan gerust een PB.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje:
Ik lees al een hele tijd mee hier en merk weinig (technische) klachten over de Versys.
Ruitjes en een incidentele remschijf, veel verder gaat de klachtenlijst volgens mij niet.

Hoe zit het met de betrouwbaarheid bij oplopende kilometerstanden, met andere woorden; is het hele spul een beetje gebouwd voor de eeuwigheid?

Ik vraag dit omdat ik langzamerhand plannen begin te smeden om de Explorer in te ruilen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, ben erg benieuwd.
 
2eb5q2w.jpg


De mijne is weer uit geweest met de baas. *O* :W
Eerste ritje is een feit, 17-2-2018 +/- 75km bij +5.
Jammer van de pekel op de (droge) binnen wegen, het is niet anders.
 
Zelf 32k

Maar hier meer ervaringen over te lezen :

https://www.versys1000.com/index.php/topic,18343.msg211051.html#msg211051

Sorry dat ik weer link naar een ander forum.

Maar mocht je er gekeken hebben en een idee hebben/ conclusie trekken laat dat dan hier ook even weten :t

Ik heb inmiddels dit forum uitgebreid bekeken.
Zo te lezen is de Versys idd ''voor de eeuwigheid gebouwd''.
Complimenten!
Neem ik beslist mee in de barre zoektocht naar de opvolger van mijn Explorer.
 
Yep, dat weet ik. Maar ik vind het geen porem. Daarbij bij elke motor die ik heb gehad was dat het eerste wat er af ging.
En denk je nou echt dat je hiervoor bekeurd wordt? Volgens de wet wel, maar in de praktijk...
In Luxemburg geven ze er een boete voor :Y
 
In Luxemburg geven ze er een boete voor :Y

In alle jaren dat ik in of door Luxemburg ben gereden is dit zonder problemen geweest. En zo'n vaart zal het niet lopen. Zelfde geldt voor mijn db killer. Nooit er in gehad. Ook niet in de Remus op mijn Tiger 1050 en die maakte meer herrie dan mijn huidige akrapovic van Kawasaki. :] En dan rij ik bijna wekelijks in Duitsland. 1 keer voor snelheid aan de kant gezet. _O- Maar geen polizei die naar de uitlaat keek of luisterde. Maar ik besef dat ik er een keer voor bekeurd kan worden. Nou die gok waag ik. :+
 
In alle jaren dat ik in of door Luxemburg ben gereden is dit zonder problemen geweest. En zo'n vaart zal het niet lopen. Zelfde geldt voor mijn db killer. Nooit er in gehad. Ook niet in de Remus op mijn Tiger 1050 en die maakte meer herrie dan mijn huidige akrapovic van Kawasaki. :] En dan rij ik bijna wekelijks in Duitsland. 1 keer voor snelheid aan de kant gezet. _O- Maar geen polizei die naar de uitlaat keek of luisterde. Maar ik besef dat ik er een keer voor bekeurd kan worden. Nou die gok waag ik. :+

Prima toch ? tot je voor de bijl gaat en een boete krijgt, kan altijd. ;)
Ik heb de pest aan herriemakers, die zorgen voor afgesloten wegen en dijken. :+
 
In alle jaren dat ik in of door Luxemburg ben gereden is dit zonder problemen geweest. En zo'n vaart zal het niet lopen. Zelfde geldt voor mijn db killer. Nooit er in gehad. Ook niet in de Remus op mijn Tiger 1050 en die maakte meer herrie dan mijn huidige akrapovic van Kawasaki. :] En dan rij ik bijna wekelijks in Duitsland. 1 keer voor snelheid aan de kant gezet. _O- Maar geen polizei die naar de uitlaat keek of luisterde. Maar ik besef dat ik er een keer voor bekeurd kan worden. Nou die gok waag ik. :+


Ik ben ook aan het kijken voor een Akra maar men hanteert tegenwoordig een Euro-4 norm en dan kan de db-killer er niet meer uit heb ik begrepen. (niet dat ik dat wil)
 
[...
Ik heb de pest aan herriemakers, die zorgen voor afgesloten wegen en dijken. :+
Mee eens. Maar wie hier ook de akrapovic van Kawasaki heeft en daar de db killer uit haalt merkt ook dat geluid alleen voller,donkerder is dan echt luider. Voor luider meer herrie zal je de kat moeten verwijderen. Door mijn kawa zal er geen dijk afgesloten worden :]
 
In Luxemburg geven ze er een boete voor :Y


Ik rijdt al heel lang in Lux maar nog nooit gezien/gehoord dat ze voor de db killer een bekeuring geven. Tegenwoordig wel voor het niet hebben van reflectoren. En snelheidsovertredingen zijn ze ook een stuk strenger mee geworden ben ik achter gekomen O-)

Maar goed, een keer moet de eerste keer zijn.............. :+
 
Laatst bewerkt:
Mee eens. Maar wie hier ook de akrapovic van Kawasaki heeft en daar de db killer uit haalt merkt ook dat geluid alleen voller,donkerder is dan echt luider. Voor luider meer herrie zal je de kat moeten verwijderen. Door mijn kawa zal er geen dijk afgesloten worden :]

De kat verwijderen ? nee toch niet, dat heb ik gezien en gehoord bij iemand van hier.
Valt reuze mee met of zonder katalysator dat weet ik maar toch....not street legal.. ;)
 
Ach zoals ze hier in het oosten zeggen. "Vaak bu-j te bang" :t

Zelf heb ik geen enkele interesse om meer geluid te maken met mijn motorfiets, waarvoor ? Het is misschien raar maar een einddemper kopen om door een deur te kunnen zie ik wel zitten maar voor de naam Akrapovic of het geluid wat ze maken zou ik het absoluut niet doen, ook niet voor 5Pk winst. ;)

Sterker, ik heb nog nooit een Akrapovic einddemper gehad, wel Leovince, BSM Vampires en Laser maar altijd met DB-Killers om het binnen de perken te houden.

https://www.akrapovic.com/#!/motorcycle/product/road/20042/sound?brandId=31&modelId=177&yearId=4880
 
Ik heb de akra nieuw bij de motor gekocht. Wilde hem hebben voor de looks. Anders gezegd de standaard uitlaat vind ik een lelijk gedrocht.Kwestie van smaak.
Daarbij was de deal bij aankoop gewoon goed.
 
Anders gezegd de standaard uitlaat vind ik een lelijk gedrocht.Kwestie van smaak.

Inderdaad, ik vind de standaard einddemper wel wat hebben, ik ben nog niet eerder zo iets aparts tegen gekomen. 2 pijpjes in 1 einddemper, een bijzonder design demper wat bij de Versys 1000 hoort. :+

Wat is trouwens dat blik gedeelte voor materiaal, ik dacht dat te gaan poetsen met chrome polish maar daar werd hij alleen maar doffer van, iemand een idee hoe ik dat weer blinkend kan krijgen ?
 
Ik ben ook aan het kijken voor een Akra maar men hanteert tegenwoordig een Euro-4 norm en dan kan de db-killer er niet meer uit heb ik begrepen. (niet dat ik dat wil)
Dan koop je toch een demper waar de db killer wel uit kan dat past gewoon.
 
Dan koop je toch een demper waar de db killer wel uit kan dat past gewoon.


Ik ga zeker niet voor meer herrie, dat heb ik nog nooit gedaan. Elke morgen om 05.45 uur start een buurman zijn motor, laat hem 2 minuten warmdraaien en rijdt dan pas weg en dat met een open Leovince. Beetje een tokkie dus.

Ik heb hem er al eens over aangesproken maar het muntje valt gewoon niet want hij vind: loud pipes saves lives. :(
 
Ik ga zeker niet voor meer herrie, dat heb ik nog nooit gedaan. Elke morgen om 05.45 uur start een buurman zijn motor, laat hem 2 minuten warmdraaien en rijdt dan pas weg en dat met een open Leovince. Beetje een tokkie dus.

Ik heb hem er al eens over aangesproken maar het muntje valt gewoon niet want hij vind: loud pipes saves lives. :(

Geld dat niet voor een heleboel mensen tegenwoordig ? een buurman hier vervuild ons gezamenlijke achterpad met zijn huisvuil. Daar heb ik hem een keer over aangesproken en gevraagd daar mee te stoppen, hij haalde zijn schouders op. Ik zei toen tegen hem dat ik de gemeente in zou schakelen omdat het niet is toegestaan om huisvuil op die manier op te slaan, nou dat moest ik maar doen....je raad het al, ik heb het gedaan en nu zijn de rapen gaar. Ik heb lang niet iemand zo boos gezien, jammer voor hem.

RIDbEW9.jpg


TOKKIES zitten overal alhoewel ze het zelf vaak niet weten. })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan