Kawasaki versys 650 deel 4

Ojah nog een vraag, hoe lang gaat de ketting ongeveer mee voor de versys?

Heb mijn oog op deze set laten vallen zodra hij toe is aan vervanging:

Enuma kettingset MVXZ2 In geselecteerde kleuren kopen | Louis motor & vrije tijd

Is dat wat? Lijkt me sterker dan de standaard kettingen die de dealer er omheen gooit.

een max. 17 keer langere levensduur in vergelijking met standaardkettingen.

Zo dan, dat is dan gelijk je laatste ketting op deze fiets.
Normaal 25.000 - 30.000km is dan 425.000 - 510.000km met deze ketting..
 
Aansluitende vraag : men leest op dit topic her en der dat de originele ketting van een Versys 650 (te) vlug verslijt....

De mijne is nog splinternieuw en ik heb terzake dus nog geen ervaring... maar zou het dan niet verstandig zijn om een aantoonbaar dikkere/stevigere kettingset te kopen ?

Voldoet die van LOUIS.DE hieraan ?
 
ik kan er maar weinig reviews over vinden van die enuma ketting zelfs niks van treksterkte :? . mij zou het in ieder geval niet bekoren vind het veel te goedkoop voor een high quality chain zoals ze beweren plus zo met die schroefsluitschakel ik zou niet gerust op de autosnelweg rijden. kijk een goede ketting en sprocket kost nu eenmaal een flinke duit. ik heb al met verschillende kettingen en sprockets gereden zoals rk chains tsubaki, regina kettingen maar ik vind nog altijd de DID 520zvmxg x-ring hyperversterkt gouden ketting met de jt sprockets vooraan en stealth achteraan de beste keuze voor de langste levensduur. ik zal nooit besparen op een kettingset vervang ze zelfs liever veel te vroeg dan het risico te nemen dat deze nog wss nog eventjes kan of zal meegaan want als de ketting dan toch breekt kan de schade heel ernstig zijn aan het motorblok en of carter. ps de originele ketting op een versys is ook een DID maar dan een gewone O-RING en geen versterkte en die was bij mij na 14000km volledig versleten achter tandwiel is van sunstar en is van licht aluminium vooraan van sunstar en licht staal want tanden stonden helemaal gebogen. ooh en alles hangt natuurlijk ook af hoeveel je de ketting smeert want niet smeren is elke ketting na een 8000km voor de kliko. maar dat weten jullie natuurlijk wel
 
Laatst bewerkt:
vanmorgen toen ik vertrok werkten mijn richting aanwijzers niet meer ook de vier knipperlampen niet. dus aangekomen op mijn werk direct maar eventjes naar de zekeringen gekeken niks aan te zien dan wat contact spray tussen de knopjes gespoten. dan contact terug aangezet werkte ze weer wel nu s'avonds terug op het werk terug het contact aan voor te vertrekken werkte ze weer niet dan terug contact af en terug aan gingen ze weer wel dus telkens als ze niet werken en ik zet het contact af en terug aan gaan ze meestal weer wel. iemand een idee? heb heel de moto uit elkaar gehad tot brandstoftank toe zodat ik alle kabels kon nakijken op fouten en of slecht contact met het resultaat dat er niks te zien was aan de bedrading en fisches
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht eerst toch aan het knopje zelf, maar toen ik het nog eens goed las, zag ik dat het alarmknopje ook soms wel en soms niet werkte. En 2 haperende knopjes geloof ik niet zo in. Dus verdenk ik het knipperrelais zelf.
 
Mja mijn dealer denkt dat het de stuurdoos is die alle elektronica stuurt en dat telkens je je contact op en af zet hij een reset doet. En heb ook gevraagd of dat die unit uitgelezen kan worden maar dat kan niet. Zo'n nieuwe stuurdoos kost 103€ maar is nog niet gezegt dat het effectief dat het probleem opgelost is door te vervangen.
 
Mja dat heb ik daarstraks gevraagd aan de telefoon en hij mag dinsdagavond binnen voor het te checken. Zal een 4daagse leuke reis worden met half werkende knipperlichten. Vertrek morgenvroeg naar het altes elefantentreffen.
 
De motor is weer gemaakt! Mijn garage was sneller met repareren dan de verzekering met bellen. Gister belde de garage dat de motor weer klaar stond. Ik wist nog van niks omdat ik het rapport van de verzekering nog niet ontvangen had. Even gebeld met de verzekering en ze zouden me vandaag bellen dat ze het bedrag van de schade expert gingen overmaken.

Schade:4900 euro, hoefde gelukkig geen eigen risico te betalen omdat ze het gingen verhalen op de tegenpartij. Vanavond de motor maar even ophalen. Net op tijd voor de motorbeurs, daar kan ik natuurlijk niet met de auto heen gaan! O-)

Gister besloot een automobilist het rode verkeerslicht te negeren. Kon helaas niet uitwijken door verhoging van de rijbaan en mijn remweg bleek te lang bij 60 km/h en nat wegdek. Vol in de zijkant van de auto |(

Resultaat: alle kappen die op de motor zitten zijn gebroken of hebben beschadigingen. voorvork krom en stuurhuis gebroken, helm en schoenen beschadigd. ;(

Denk dat de Versys het voorlopig eventjes niet doet. B|

[afbeelding]
 
Gelukkig snel opgelost FloX!
Heb het ook een keer meegemaakt maar dan met mijn auto.
Heb meerder maanden moeten wachten totdat de verzekering eindelijk uitkeerde.
 
Ja denk dat het een twijfel was!
Het is een 650 '15 Tourer+.
Dus rond de 9500,- nieuwwaarde.
Volgens de voorwaarde van de verzekering zou ik 78% van de nieuwwaarde moeten krijgen (34 maanden oud, -1% per maand en het eerste jaar telt niet mee). Dus 7400 euro.
7400 - 4900 = 2500,-

Dus de motor moest zonder reparatie minder als 2500,- opbrengen.... Nu zaten er nog wel wat accessoires op, maar toch niet zo veel! of heb ik mijn berekening verkeerd gemaakt:?


Bij doe schade moet je ook gewoon btw betalen hoor.. ;)

Maar opvallend dat het geen Total loss was. Hoe oud was hij?
 
Als hij goed gerepareerd is, is de reparatie financieel gezien voor jou uiteraard interessanter...

Een van mijn eerdere motoren werd, stilstaand in de garage, door een auto achterwaarts lichtjes geplet tegen een muur.

Volgens de dealer was er enkel esthetische schade... toch stuurde hij na reparatie niet meer zo zuiver als voorheen.

Goed checken, dus...
 
Laatst bewerkt:
Net opgehaald, stuurt weer perfect. Bijna alles vervangen (2 pagina's vol), middenbok hadden ze de "verkeerde" besteld. Had die van SW en nu die van Hepco & Becke. Dus dat is een mazzeltje!
 
De motor is weer gemaakt! Mijn garage was sneller met repareren dan de verzekering met bellen. Gister belde de garage dat de motor weer klaar stond. Ik wist nog van niks omdat ik het rapport van de verzekering nog niet ontvangen had. Even gebeld met de verzekering en ze zouden me vandaag bellen dat ze het bedrag van de schade expert gingen overmaken.

Schade:4900 euro, hoefde gelukkig geen eigen risico te betalen omdat ze het gingen verhalen op de tegenpartij. Vanavond de motor maar even ophalen. Net op tijd voor de motorbeurs, daar kan ik natuurlijk niet met de auto heen gaan! O-)

Zo dan, en dan had je nog extra schijnwerpers erop!! (waarschijnlijk omdat je in een heeeeel donker steegje woont??) :)
 
heb na heeeeeel lang lezen op diverse forums en wikken en wegen tussen de 650 en de 1000 toch voor de 650 gekozen en hem gisteren besteld , de dealer is alleen nog aan het zoeken of ie ergens een 650 special edition vindt met de stickers van 2017 , en anders wordt het de bestickering van special edition 2018 , maandag weet ik het verdict . Alvast bedankt aan iedereen om me te helpen bij deze keuze voor de 650.
Was het al maar maandag
 
Terug
Bovenaan Onderaan