Helm suggesties tot 250 euro

Ik heb nu een shoei, daarvan heb ik het pinlock opnieuw af moeten laten stellen, zodat de pinlock harder tegen het vizier gedrukt word(was bij mij niet afdoende, moet nog.aals terug dus) , maar dat doen ze door de pikjes te draaien, waar de pinlock op vast zit
 
Ik heb nu een shoei, daarvan heb ik het pinlock opnieuw af moeten laten stellen, zodat de pinlock harder tegen het vizier gedrukt word(was bij mij niet afdoende, moet nog.aals terug dus) , maar dat doen ze door de pikjes te draaien, waar de pinlock op vast zit

Aandraaien kan je zelf ook, wel met beleid uiteraard O-)
Heb dit soms met mijn HJC ook.
Komt er toch nog condens ertussen.
Na gebruik effe laten 'drogen / uitwaaien / ventieleren / what effer'
en stelschroefjes rustig wat aandraaien.
 
Tsja...

Mijn RPHA11 besloeg ook. Ik heb ding een paar maanden gebruikt en ligt nu in de kast te wachten tot het circuitseizoen weer begint. Ik had het toch gekocht voor op straat en het circuit dus vrij zonde.


Ik vind het echt bende dat HJC. De RPHA 11 is volgens mij nog wel de duurste ook. Ook de windruis is bizar voor zo'n prijs.

Daar merkt ik dus zeker wel het verschil tussen een topmerk en een "B" merk.

Ik had voor een inmiddels verjaarde A merk helm gegaan in deze prijsklasse. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vergeet die meuk en koop wat fatsoenlijks, een Arai,Termaat heeft er genoeg in de aanbieding,voor rond de 299,- heb je er al 1. :Y
Mensen kopen de mooiste motoren,maar je veiligheid mag niks kosten :? :W
 
Laatst bewerkt:
Vergeet die meuk en koop wat fatsoenlijks, een Arai,Termaat heeft er genoeg in de aanbieding,voor rond de 299,- heb je er al 1. :Y
Mensen kopen de mooiste motoren,maar je veiligheid mag niks kosten :? :W
Duur is niet perse beter, ik heb vorige week de testen van Arai nog opgezocht bij Motoplus/Motorrad. O-)
 
Tsja...

Mijn RPHA11 besloeg ook. Ik heb ding een paar maanden gebruikt en ligt nu in de kast te wachten tot het circuitseizoen weer begint. Ik had het toch gekocht voor op straat en het circuit dus vrij zonde.


Ik vind het echt bende dat HJC. De RPHA 11 is volgens mij nog wel de duurste ook. Ook de windruis is bizar voor zo'n prijs.

Daar merkt ik dus zeker wel het verschil tussen een topmerk en een "B" merk.

Ik had voor een inmiddels verjaarde A merk helm gegaan in deze prijsklasse. :Y

Mijn ervaring is juist precies andersom.
Eerst een hjc, en nu een shoei.
Ik zie het prijsverschil niet echt terug, shoei is iets beter, maar vizier blijft beslaan, en de shoei was wel 3 x zo duur als mijn hjc (allebei glasvezel) .

Ik ga na deze shoei gewoon weer voor een goedkopere hjc
 
Duur is niet perse beter, ik heb vorige week de testen van Arai nog opgezocht bij Motoplus/Motorrad. O-)

Je vraagt je af waarom ze in de Superbike en MGP niet van die goedkope helmpjes dragen,nou ja dat zal dan voor de show zijn zeker. :P
Leest de testen in Motorrad over goedkope helmen maar eens,die voldoen net aan de
norm,maar volgens hun kan en moet het beter.
 
Laatst bewerkt:
Ehh, marketing.... en iedere race een gratis nieuwe helm voor de toppers zolang ze hem maar wel opzetten...
 
Ehh, marketing.... en iedere race een gratis nieuwe helm voor de toppers zolang ze hem maar wel opzetten...
ja natuurlijk,ze kunnen dus net zo goed hun kopjes die bij sommige toch miljoenen waard zijn met een goedkope HJC sieren,wat denk je nou zelf :Z
Ook de SBK en MGP jongens hebben niet de zelfde knar,die kiezen zelf hun helm uit.
Er zit gewoon veel verschil tussen een goedkope en een dure helm.Ik ben zelf van
een relatief goedkope Arai naar een dure replica overgestapt,het verschil is groot te noemen.
Veel lichter en betere ventilatie,het draagcomfort is een wereld van verschil.
Dat was ook al zo toen ik van mijn goedkope AGV overstapte naar een Arai.
Mijn hoofd krijgen ze met geen stok in 1 of ander goedkope helm. :N
 
Laatst bewerkt:
Ach een foutje kan gebeuren, mijn vader heeft problemen gehad met Arai en Shoei.

Zelfs na reparatie een een ruil had hij problemen. Er kunnen altijd wel fabriek fouten optreden.

Heb inmiddels een vervanger gekregen en die werkt perfect. Aardig stil super comfortabel en ben er erg blij mee voor een helm van 300 euro (afgeprijsd naar 170).

Iedereen nogmaals bedankt

Tevens heb ik wel rijders gezien bij de MotoGP die HJC rijden :p
 
Laatst bewerkt:
Ach een foutje kan gebeuren, mijn vader heeft problemen gehad met Arai en Shoei.

Zelfs na reparatie een een ruil had hij problemen. Er kunnen altijd wel fabriek fouten optreden.

Heb inmiddels een vervanger gekregen en die werkt perfect. Aardig stil super comfortabel en ben er erg blij mee voor een helm van 300 euro (afgeprijsd naar 170).

Iedereen nogmaals bedankt

Tevens heb ik wel rijders gezien bij de MotoGP die HJC rijden :p
Die rijden dan zeker helemaal achteraan :+ ;)
 
ja natuurlijk,ze kunnen dus net zo goed hun kopjes die bij sommige toch miljoenen waard zijn met een goedkope HJC sieren,wat denk je nou zelf :Z
Ook de SBK en MGP jongens hebben niet de zelfde knar,die kiezen zelf hun helm uit.
Er zit gewoon veel verschil tussen een goedkope en een dure helm.Ik ben zelf van
een relatief goedkope Arai naar een dure replica overgestapt,het verschil is groot te noemen.
Veel lichter en betere ventilatie,het draagcomfort is een wereld van verschil.
Dat was ook al zo toen ik van mijn goedkope AGV overstapte naar een Arai.
Mijn hoofd krijgen ze met geen stok in 1 of ander goedkope helm. :N

Dat is in het geheel niet wat ik zeg.

Wel is het zo dat de consumenten versies van een zogenaamd top merk er niet altijd (veel) beter uit de tests komt dat de minder dure merken.
De doppen die ze maken voor MotoGP en F1 kan je ook kopen maar kosten dan ineens rond de € 3.000 heb ik mij laten vertellen. Dat zal vast anders zijn dan een helm van € 250 maar ze zijn ook vast anders dan jouw Aria.

Mijn punt is dat jouw vergelijking tussen een MotoGP / F1 helm en een normale consumenten helm helemaal scheef gaat en dat je bij een topmerk ook voor een belangrijk deel meebetaald aan de sponsoring van de motorsport. Daar is niets mis mee maar wel een beetje naïef als je dat ontkend.
 
Mijn ervaring is juist precies andersom.
Eerst een hjc, en nu een shoei.
Ik zie het prijsverschil niet echt terug, shoei is iets beter, maar vizier blijft beslaan, en de shoei was wel 3 x zo duur als mijn hjc (allebei glasvezel) .

Ik ga na deze shoei gewoon weer voor een goedkopere hjc

Ik heb een Nolan N103, Caberg, 2x Shoei QWest en de RPHA 11 gehad.
Hierbij zijn de Shoei's en de RPHA11 uit dezelfde prijscategorie en die andere iets (of zelfs een stuk) goedkoper.

De Qwest is niet perfect. Zeker niet, maar wel by far de beste helm die ik heb gehad.
Neemt niet weg dat het interessant is te lezen dat er ook andere ervaringen zijn. :t

Voor mij in ieder geval nooit meer een B merk (ook niet een topmodel zoals de RPHA 11). Liever een wat goedkoper model van een A merk zoals de Qwest gezien mijn ervaringen.

Wat natuurlijk altijd valt of staat met een discussie als deze is dat er zo veel factoren meespelen. De context van waaruit iemand iets adviseert is heel belangrijk heb ik zelf ondervonden in mijn zoektocht naar een helm afgelopen jaar.

Los van de vorm van jouw hoofd, ook de motor waarop je rijdt (rechtop of voorover gebogen), wel of geen kuip, mooi weer of wind en regen, etc. etc.

Een simpel voorbeeld in mijn geval is dat ik de RPHA11 weer 10 keer beter vind wanneer ik op het circuit rijd. Simpelweg vanwege het feit dat die 2x keer zo licht aanvoelt als de Qwest en daar hecht ik op de baan weer veel waarde aan (op straat niet zo).
Zelfs als het regent en ik het vizier op een kiertje moet laten pak ik toch de RPHA 11.
 
Laatst bewerkt:
Dat is in het geheel niet wat ik zeg.

Wel is het zo dat de consumenten versies van een zogenaamd top merk er niet altijd (veel) beter uit de tests komt dat de minder dure merken.
De doppen die ze maken voor MotoGP en F1 kan je ook kopen maar kosten dan ineens rond de € 3.000 heb ik mij laten vertellen. Dat zal vast anders zijn dan een helm van € 250 maar ze zijn ook vast anders dan jouw Aria.
.

arai maakt juist reclame dat geen replica's maken :) maar exact dezelfde als ze aan de MotoGP rijders geven (de RX7 modellen dan)
 
Mijn ervaring is juist precies andersom.
Eerst een hjc, en nu een shoei.
Ik zie het prijsverschil niet echt terug, shoei is iets beter, maar vizier blijft beslaan, en de shoei was wel 3 x zo duur als mijn hjc (allebei glasvezel) .

Ik ga na deze shoei gewoon weer voor een goedkopere hjc
Ik was gisteren in een motorzaak aan het kijken naar helmen.
En de verkoper wist mij al te melden dat de Shoei veel sneller zal beslaan dan een Nolan/X-lite..
De Shoei zou veiliger zijn omdat er niet zoveel ruimte bij de slapen op je hoofd zit.
Maar dit is weer nadelig voor de ventilatie, en daardoor kan zelfs een Shoei met Pinlock sneller beslaan dan een Nolan/X-lite waarbij het bij mij helemaal nooit gebeurde, zelfs niet in een verhitte strijd op het circuit.

Een Arai zou weer veilig zijn vanwege de radius van de helm.
Die glijd lekker door op de grond. O-)
 
Laatst bewerkt:
Grappig ik had voor het circuitrijden (owcup) juist de Shoei GT-Air gekocht voor het regenrijden :-)
Wel met Pinlock, maar nooit een beslagen vizier gehad.
Maar ik ben maar een gebruiker, heb er geen verstand van zoals de verkoper *O* *O*

(tevens de helm voor ( in de aanbieding) 250euro kunnen kopen bij Goedhart :t )
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt je af waarom ze in de Superbike en MGP niet van die goedkope helmpjes dragen,nou ja dat zal dan voor de show zijn zeker. :P
Leest de testen in Motorrad over goedkope helmen maar eens,die voldoen net aan de
norm,maar volgens hun kan en moet het beter.
De helmen hieronder starten bij 99 euro, gemiddeld rond de 200 euro.
De duurste is 399,- op de Arai na, die kost nog een schep meer, maar qua waarden is het gewoon middenmoot. :?

full


En de Nolan N40 van 200 euro (Bron FC Moto) doet zelfs alles een stukje beter. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik was gisteren in een motorzaak aan het kijken naar helmen.
En de verkoper wist mij al te melden dat de Shoei veel sneller zal beslaan dan een Nolan/X-lite..
De Shoei zou veiliger zijn omdat er niet zoveel ruimte bij de slapen op je hoofd zit.
Maar dit is weer nadelig voor de ventilatie, en daardoor kan zelfs een Shoei met Pinlock sneller beslaan dan een Nolan/X-lite waarbij het bij mij helemaal nooit gebeurde, zelfs niet in een verhitte strijd op het circuit.

Een Arai zou weer veilig zijn vanwege de radius van de helm.
Die glijd lekker door op de grond. O-)


Dit is wel grappig dat je dit zegt, want dit is exact het probleem waar ik dus tegenaan loop.

Dat van die ventilatie geloof ik ook direct, want hij sluit heel goed aan op mijn slapen, en ik moest aan het begin ook zeker wennen aan de shoei omdat ik hem warm vind, dus idd slechte isolatie.

Nou hebben we het eigenlijk telkens over goed of slecht van de helm, maar eigenlijk hebben we het hier over comfort, ik weet gelukkig niet het verschil van mn hjc en mn shoei na een klapper
 
Ik heb een Nolan N103, Caberg, 2x Shoei QWest en de RPHA 11 gehad.
Hierbij zijn de Shoei's en de RPHA11 uit dezelfde prijscategorie en die andere iets (of zelfs een stuk) goedkoper.

De Qwest is niet perfect. Zeker niet, maar wel by far de beste helm die ik heb gehad.
Neemt niet weg dat het interessant is te lezen dat er ook andere ervaringen zijn. :t

Voor mij in ieder geval nooit meer een B merk (ook niet een topmodel zoals de RPHA 11). Liever een wat goedkoper model van een A merk zoals de Qwest gezien mijn ervaringen.

Wat natuurlijk altijd valt of staat met een discussie als deze is dat er zo veel factoren meespelen. De context van waaruit iemand iets adviseert is heel belangrijk heb ik zelf ondervonden in mijn zoektocht naar een helm afgelopen jaar.

Los van de vorm van jouw hoofd, ook de motor waarop je rijdt (rechtop of voorover gebogen), wel of geen kuip, mooi weer of wind en regen, etc. etc.

Een simpel voorbeeld in mijn geval is dat ik de RPHA11 weer 10 keer beter vind wanneer ik op het circuit rijd. Simpelweg vanwege het feit dat die 2x keer zo licht aanvoelt als de Qwest en daar hecht ik op de baan weer veel waarde aan (op straat niet zo).
Zelfs als het regent en ik het vizier op een kiertje moet laten pak ik toch de RPHA 11.

Uiteraard is het afhankelijk wat iemand met zn helm doet idd.

Ik rij zelf het hele jaar door, dus ook met slecht weer, kou en regen, voor mij is het beslaan dus een veel groter probleem als voor iemand die alleen met mooi weer rijdt.

Ik rij op een BMW r1100s en als sneeuw fiets heb ik een cbr600f, 2 sport tours dus, en kom nooit op het circuit.

Wat ik nog wel even moet zeggen is dat de kwaliteit van het interieur van de shoei wel beter is s die van mn hjc, ik rij nu een jaar met mn shoei, en hij zit nog steeds strak op mijn hoofd.
Mijn hjc het ik 2 jaar lang gedragen, dagelijks, en daar voelde je echt duidelijk dat het interieur van de helm behoorlijk ingezakt was. Maar Ja, mn hjc koste 250 , en mn shoei 650 ofzo, dan hoeft die hjc ook niet zo lang mee te gaan.
 
Grappig ik had voor het circuitrijden (owcup) juist de Shoei GT-Air gekocht voor het regenrijden :-)
Wel met Pinlock, maar nooit een beslagen vizier gehad.
Maar ik ben maar een gebruiker, heb er geen verstand van zoals de verkoper *O* *O*

(tevens de helm voor ( in de aanbieding) 250euro kunnen kopen bij Goedhart :t )
Ik zweet misschien wat meer. :+
Maar inderdaad streep ik door het verhaal Shoei wel af. Misschien toch proberen. :t
(Vond het qua design wel de mooiste en meest compacte helm van het schap)

Op het circuit raadde hij de Pinlock zelfs af omdat het beeld wat vervormt.
En in de avond zou het beeld minder zijn. (meer lagen op je vizier is nadelig)
Daar heeft het dan geen keur voor.
(Ze zouden de Pinlocks zelfs los leveren omdat ze anders niet door de keur komen :? )

Aan de andere kant is een beslagen vizier ook niet veilig.
Dus ja... niets is perfect.

Ik vond het beeld door mijn X-lite 802RR ook prima.
En bij de Nolan N85 merkte ik wel iets vervorming.
Maar alleen omdat ik ze wekenlang om de dag afwisselde @werk..
.. en voortaan naar het circuit toch maar de X-lite nam.

Die specifieke ruimte die Nolan/X-lite hebben bij de slapen is dan wel weer voordelig voor een bril. :$
En nadelig een crash dat het hoofd iets kan bewegen. (Heb wel eerder eens aan mijn X-lite getrokken en dat voelde stevig)
 
Laatst bewerkt:
Zoals je het nu stelt, heeft de Nolan (voor mij) al een paar streepjes voor!
Laatste Moto-plus werd de N87 genoemd als testwinnaar voor helmen tot €250.
Daarnaast rijd ik al een paar jaar met Nolan, dat bevalt me prima en daarom hoef ik eigenlijk al niet eens een ander merk meer. Ik ga er voor kijken................

Ik rijd al bijna een jaar (ook in slecht weer/ kou, bijna 1000km pm) met deze helm, en ik kan niets anders zeggen dan dat dit een superfijne helm is.
 
Dit is wel grappig dat je dit zegt, want dit is exact het probleem waar ik dus tegenaan loop.

Dat van die ventilatie geloof ik ook direct, want hij sluit heel goed aan op mijn slapen, en ik moest aan het begin ook zeker wennen aan de shoei omdat ik hem warm vind, dus idd slechte isolatie.

Nou hebben we het eigenlijk telkens over goed of slecht van de helm, maar eigenlijk hebben we het hier over comfort, ik weet gelukkig niet het verschil van mn hjc en mn shoei na een klapper
En past er ook een bril goed in??

Die Shoei werd daardoor wel als enorm veilig aangeprezen .. maar minder qua ventilatie.
Het is een compromis.. bij de Nolan/X-lite dus wel ruimte bij de slapen, maar dan beweegt de helm ook meer bij een klapper. :Y
Het ene werd niet door het andere afgekraakt, het is gewoon een verschil van inzicht bij de fabrikant.

Voor mij is ventilatie wel belangrijk want ik kan al lichtelijk claustrofobisch worden van een dicht vizier. _O-

Het rapport kan ik misschien voor je opzoeken als ik de typenummers heb.. (Maar ze hebben niet altijd alles getest)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of er een bril ik kan, ik heb de gt air, en daar zit een uitklapbaar zonnebril in.
En verder heb ik geen bril, dus deze vraag kan ik je echt niet beantwoorden.
 
Ik weet niet of er een bril ik kan, ik heb de gt air, en daar zit een uitklapbaar zonnebril in.
En verder heb ik geen bril, dus deze vraag kan ik je echt niet beantwoorden.
Check, vijf dagen per week en twee keer per dag op en af + tanken af en op..
.. niet de bedoeling om mijn bril om te buigen. :+
Proberen dus.. :Y (Volgens de verkoper minder geschikt)

De laatste test op Motorrad is van een ander model, maar Shoei heeft hoge veiligheidswaarden. :Y
(GT-Air geen hits)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan