Sc28 geluid bij koude motor links boven kleppendeksel

Hawker

MF'er
24 mei 2015
128
2
Emmen
Hoi allemaal,

Vanmiddag viel me een geluid op met koude motor links boven kleppendeksel ergens. Rechterkant hoor je ook iets maar veel minder en niet hinderlijk.

Zodra t blok warm is is het geklop / getik of wat ook verdwenen..

Aan de kenners, kan het kwaad?



Groeten
 
Peukie erbij :+
Ik vind hem best gezond klinken, maar ik ben geen kenner.
Pakking tussen spruitstuk en kop die lekt?

Dan kan je net zo goed zeggen: ventieldopje van je achterband niet goed vastgedraaid? Is net zo relevant

Geen kenner maar wel commentaar hebben?

Ik heb zelf eens een vergelijkbaar geluid gehad waarbij ik ook dacht dat het uit de kleppentrein of kop kwam. Bleek dus uiteindelijk een verrotte uitlaatpakking te zijn. Vandaar dat ik die tip gaf.
 
Geen kenner op het gebied van fireblades, wel commentaar indd.
Van alles losgeschroefd, verotte pakking gevonden, alles weer in elkaar, en toen was het geluid weg? Dan zal het zeker weten aan die pakking gelegen hebben ja :+
 
Linksboven zit niks bijzonders, ja de linkerkant van de nokkenassen, kleppen, de zuiger in zijn bovenste dode punt, bougie, maar datzelfde heb je ook middenboven en rechtsboven.
Het is natuurlijk mogelijk dat er links iets mis is met een van de onderdelen die je midden en rechts ook hebt.
Maar daar hoorde ik niks van.
Jij hoort wel iets. Dat zou best een lekke uitlaatbochtpakking kunnen zijn. Mijn ervaring: dat klinkt als een tik in het blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan