Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hoi ik ben Jesse :W

Hier ook opzoek naar mt09 2017>
Of een gsxs750 2017>

Vandaag even bij motoport leek wezen kijken.
Hart ging bij de mt09 toch wat sneller kloppen als bij de gsxs.
Binnenkort op beide maar even proefrijden.

Maar niet bij motoport Leek. Was als enige in de zaak. Verkoper bleef rustig achter het bureau zitten en ging later met de monteur koffie drinken in de koffiehoek. Terwijl ik toch 10-15 minuten bij beide motoren wat heb lopen rondneuzen.
 
^kan dit ook bezien dat ze geen druk willen leggen door te snel bij u te komen, is iets dat bij mij persoonlijk er snel genoeg van heb en vertrek ;)
 
Hmm zou kunnen ;)
Maar ga toch maar naar Gebben motoren.
Kan er iemand beetje fatsoenlijk achterop bij de mt09? Mijn vriendin mag 2 keer per jaar mee :P

Zijn er hier meer die getwijfeld hebben tussen de mt09 en de gsxs 750?
 
Ik heb 1x iemand achterop gehad en die vond het prima zitten.

Ik heb wel getwijfeld tussen de mt07,mt09 en de z900 uiteindelijk gaf de mt09 mij het beste gevoel en de grootste grijns toen ik erop reed
 
Hallo,

Ik ben aan het rondkijken voor een opvolger, nu zit ik al een tijdje te kijken naar de mt09.
Ik ben van plan om hem nieuw aan te schaffen (2018), maar zit nu alleen met een vraag over de uitlaat.
Het is eigenlijk wel zeker dat ik de uitlaat ga vervangen voor een aftermarket.
Als er een full system geplaatst wordt is het dan nodig om ook een powercommander aan te schaffen en de motor af te laten stellen?
Heb namelijk gehoord dat het bij veel motoren niet eens echt nodig is, kwa performance altijd beter en het zal ook misschien over een tijdje ook wel komen. Is dit noodzakelijk om gelijk te doen of blijft de mt09 gewoon zo lekker lopen als dat hij doet?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hmm zou kunnen ;)
Maar ga toch maar naar Gebben motoren.
Kan er iemand beetje fatsoenlijk achterop bij de mt09? Mijn vriendin mag 2 keer per jaar mee :P

Zijn er hier meer die getwijfeld hebben tussen de mt09 en de gsxs 750?
Mijn vriendin gaat zeker niet graag achterop op de mt09 (1.74m met langere benen).
Met het standaard zadel is het bijna onmogelijk voor haar en met het verhoogde comfortzadel is het mogelijk maar zeker niet comfortabel.
 
Heb namelijk gehoord dat het bij veel motoren niet eens echt nodig is, kwa performance altijd beter en het zal ook misschien over een tijdje ook wel komen. Is dit noodzakelijk om gelijk te doen of blijft de mt09 gewoon zo lekker lopen als dat hij doet?

Alvast bedankt
Niet nodig. Enkel en alleen als je echt de optimale prestaties eruit wilt halen. Als in, als je zin hebt om een additionele pakweg 400 euro stuk te slaan op een winst van 4 tot 8 pk?
Hmm zou kunnen ;)
Maar ga toch maar naar Gebben motoren.
Kan er iemand beetje fatsoenlijk achterop bij de mt09? Mijn vriendin mag 2 keer per jaar mee :P

Zijn er hier meer die getwijfeld hebben tussen de mt09 en de gsxs 750?
GSXS750 vs MT09 vs Z900 is een veel voorkomend conflict. GSXS stuurt wat logger en de zithouding is wat meer race-modus. VS de MT09 die algeheel wat wendbaarder, koppelrijker en een bijna supermoto achtige zithouding. Voor ieder wat wils. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de MT09 vanwege zijn wendbaarheid en blok.
 
Laatst bewerkt:
Niet nodig. Enkel en alleen als je echt de optimale prestaties eruit wilt halen. Als in, als je zin hebt om een additionele pakweg 400 euro stuk te slaan op een winst van 4 tot 8 pk?Ja precies, bedankt! Dan kan ik die 400 euro goed bewaren.

GSXS750 vs MT09 vs Z900 is een veel voorkomend conflict. GSXS stuurt wat logger en de zithouding is wat meer race-modus. VS de MT09 die algeheel wat wendbaarder, koppelrijker en een bijna supermoto achtige zithouding. Voor ieder wat wils. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de MT09 vanwege zijn wendbaarheid en blok.

Heb zelf ook regelmatig de verschillen bekeken en ga ook voor de mt09.
Meer fun factor denk ik (koppel)
 
Zijn er meer mt 09 eigenaren die vaak motor storingen hebben? Of heb ik gewoon pech?
Heb mijn 2017 sinds oktober en had 1500km op de teller, heb nu inmiddels storing nummer 5,
Mijn startknop is al vervangen en nadat ik er 200km mee had gereden begon hij heel vreemd te trillen waardoor ik hem al een dag kwijt was.

Alles wel netjes via garantie afgehandeld maar ben er beetje bang voor dat het ook zo door gaat na de garantie
 
Zijn er meer mt 09 eigenaren die vaak motor storingen hebben? Of heb ik gewoon pech?
Heb mijn 2017 sinds oktober en had 1500km op de teller, heb nu inmiddels storing nummer 5,
Mijn startknop is al vervangen en nadat ik er 200km mee had gereden begon hij heel vreemd te trillen waardoor ik hem al een dag kwijt was.

Alles wel netjes via garantie afgehandeld maar ben er beetje bang voor dat het ook zo door gaat na de garantie
Alhoewel je wat die startknop betreft niet de enige bent, vind ik de rest merkwaardig. Ik werk voor een motordealer en ik heb nog niet één MT-09 zien terugkomen. Wat zijn de overige storingen geweest?

Maak je geen zorgen, de MT-09 is een heleboel dingen maar ZEKER geen slechte motor. Alhoewel jouw ervaring natuurlijk wel wat anders suggereert.
 
Laatst bewerkt:
Kan natuurlijk zijn dat ik gewoon veel pech heb, het trillen zijn ze een dag mee bezig geweest en weet alleen dat ze onder andere de gaskleppen gesynchroniseerd hebben 2x een storing gehad door vocht bij de stekker van de lambda, 3e en 4e keer niet meer gevraagd dus benieuwd wat het deze keer weer gaat zijn.

De eigenaar van de zaak zegt zelf ook dat ze eigenlijk nooit terug komen maar begin er nu zelf ook wel een beetje van te balen
 
Volkomen begrijpelijk. Je koopt een motor, zeker een Yamaha, om er van op aan te kunnen. Jouw machine laat zich wat dat betreft nog niet helemaal van zijn beste kant zien.

Ik heb het volste vertrouwen er in dat jouw dealer die weer in orde kan maken. Zo niet, is Yamaha bijzonder coulant. Dat komt wel goed. Vergt misschien even wat geduld, maar dat komt wel goed.
 
Zijn er meer mt 09 eigenaren die vaak motor storingen hebben? Of heb ik gewoon pech?
Heb mijn 2017 sinds oktober en had 1500km op de teller, heb nu inmiddels storing nummer 5,
Mijn startknop is al vervangen en nadat ik er 200km mee had gereden begon hij heel vreemd te trillen waardoor ik hem al een dag kwijt was.

Alles wel netjes via garantie afgehandeld maar ben er beetje bang voor dat het ook zo door gaat na de garantie


Nee geen ervaring mee.

Helaas heb ik binnen een jaar mijn 2e nieuwe MT-09 en op beide geen problemen tot nu toe. Beide zaten/zitten ook ongeveer op 1500km.
 
Vanmiddag bij de dealer geweest, het word ook altijd gewoon netjes opgelost maar baal er wel elke keer weer van en heb echt het idee dat ik gewoon een zeikerd ben
 
Alleen wat het trillen betreft zou ik mij kunnen bedenken dat dat misschien onder het mom 'zeiken' heeft gevallen. Laten we voorop stellen, ik weet niet wat er trilde, ik weet niet specifiek waar het om gaat, maar wel dat je op een motor rijd, daar trillen doorgaans dingen. Simpel als dat. Maar dingen zoals vocht bij een lambda sensor, ja, ik kan mij voorstellen dat je motor daardoor niet/slecht startte, das geen zeiken. Wat was er vandaag uit gekomen?
 
Dat trillen was niet meer zoals het hoorde, ding trilde nog harder dan mijn oude Ktm supermoto uit 1998, zelfs de eigenaar van de zaak heeft erop gereden en die vond het asociaal.

Vandaag was het weer de lamda en deze is nu vervangen voor een nieuwe, rijd ook meteen weer een stuk beter
 
Een goede dealer luistert naar zijn klanten en vindt deze nooit zeiken.
Klanten brengen namelijk ook brood op de plank.
Als zelfs de dealer er zelf op gereden heeft en het zelf niet goed vindt is het antwoord al gegeven.

Als er weer iets mis is gewoon weer terug (om te zeiken)... :Y
 
Laatst bewerkt:
Hi,
Ik kijk ook een beetje rond voor een mt-09 en ik merk dat meerdere mensen hun motor verkopen rond de 10000km.
Ze doen dat volgens mij omdat ze de 10000km beurt niet willen betalen.
Hoeveel zou zo een beurt kosten?
 
Hi,
Ik kijk ook een beetje rond voor een mt-09 en ik merk dat meerdere mensen hun motor verkopen rond de 10000km.
Ze doen dat volgens mij omdat ze de 10000km beurt niet willen betalen vanwege de hogere restwaarde ;)
Hoeveel zou zo een beurt kosten?

Gister de 09SP bij Goedhart bewonderd :9~

En als je zoals ik wat langer van postuur bent is een MT 10 ook wel erg gaaf hoor :Y
Maarja dat verbruik hè :N
 
Dat trillen was niet meer zoals het hoorde, ding trilde nog harder dan mijn oude Ktm supermoto uit 1998, zelfs de eigenaar van de zaak heeft erop gereden en die vond het asociaal.

Vandaag was het weer de lamda en deze is nu vervangen voor een nieuwe, rijd ook meteen weer een stuk beter
Oké, klinkt goed. Hopen dat het nu dan helemaal op orde is.
 
Inderdaad een beetje negatief van mij :X .
Hi,
Ik kijk ook een beetje rond voor een mt-09 en ik merk dat meerdere mensen hun motor verkopen rond de 10000km.
Ze doen dat volgens mij omdat ze de 10000km beurt niet willen betalen.

Hoeveel kost een 10000km beurt gemiddeld?
 
Gisteren m'n SP opgehaald en lekker bezig geweest met het monteren van accessoires *O*

CrBqX3o.jpg


Nu nog wachten op de akrapovic uitlaat, hopelijk over een week of 2/3 dat deze binnen komt.


Heerlijk die eerste kms maken weer na een lange tijd :]
 
Gisteren m'n SP opgehaald en lekker bezig geweest met het monteren van accessoires *O*

[afbeelding]

Nu nog wachten op de akrapovic uitlaat, hopelijk over een week of 2/3 dat deze binnen komt.


Heerlijk die eerste kms maken weer na een lange tijd :]


Nette machine, welke akra heb je besteld?
Heb zelf meer dan 10 weken op mijn carbon line moeten wachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan