Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.687
9.003
Op reis
Facebook
Na alweer 4 delen van deze motorscooter inmiddels deel 5.

Nieuwe Honda SH300i
Nieuwe Honda SH300i deel 2
Honda SH300i deel 3
Honda SH300i Deel 4

De Sh300 is 1 vd snellere (niet maxi) scooters.
27 pk eencilinder klinkt niet als veel maar met een laag gewicht en abs is het een gemak om vlot mee te rijden.

Als je kan opscheppen tegen je vriendin die paard rijdt , dat je maar liefst 27 pk hebt :
honda-sh300i-sporty-2.jpg


Kortom een zeer veelzijdige motorscooter voor mensen van allerlei pluimage met allerlei hobby's :
maxresdefault.jpg


Daarentegen ook een erg fijne machine die makkelijk 1 op 30 loopt.
Fijn zit als je niet al te lang bent en geen schoenmaat groter dan 45.
Standaard werd geleverd met een topkoffer omdat er geen helm onder het zadel past, vanwege de grotere (16 inch) wielen. Deze ruimte is er wel sinds 2016 .

Voor ervaringen met banden , zie de vorige delen of hier : Alles over Banden, Scooter-Banden! rubber.

Er is ook een overzicht van webshops voor motorscooters DIE MOET IK NOG EVEN OPZOEKEN JAJA....komt hier dus.....

WPHBoek :
https://scootertuub.nl/test/Honda/


Een verzameling nuttige links van Pre-Vutter :

owners manual:

Honda SH 300 2007 handleiding

Parts:

2011 SH 300 SCOOTER Honda motorcycle # HONDA Motorcycles & ATVS Genuine Spare Parts Catalog

Uitlaten;

EasyParts.nl - Uitlaten

Honda SH300


Windschermen;

Honda Scoopy SH 300 Windschermen


Roadtest mod 2011:

HONDA SH 300i NEU – ROLLER-TEST 2011 – FAHRBERICHT

Roadtest mod.2016:

HONDA SH300i TEST ROLLER-NEWS 2016



Aan een ieder hier natuurlijk de oproep het te laten weten als er iets in de OpeningsPost moet zodat alle belangrijke info centraal komt te staan en kan meegenomen worden naar een volgend deel

Als je met foto in de OP wil, zelfde verhaal :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi ,
lang geleden dat ik hier nog eens "langskwam" ;)

Heb nu een maand terug een Sh 300i Abs van 2008 zwarte kleur met 7450 km's

full


mooi Facco scherm (53€ in Italie :P )

full


maar doet ongeveer met felle tegenwind een 10 km van je max snelheid een 140 km/u een 137km op gps

4-pinkermodule (alarmlichten) ,

full



Givi Maxia 52l topbox met ingebouwde remlichten

full


Navigatie Zumo 550.

full


Doet ongeveer 150 op km teller (147 km/u op gps) en verbruikt een 3.72 l/100km rustig rijden

en soms naar zijn max eens doortrekken , wel een héél stevige tegenwind dus verbruik zou lager

moeten kunnen , wat is nu eigenlijk de tankinhoud 9 of 9.5l want je leest 9l of 9.2l of 9.5l ,

maakt wel verschil als je toch zeker niet wil leegvallen, ikzelf ga tanken na 200km uit veiligheid

Hier aan de kust zie je de Sh300i niet veel rijden denk dat ze in Nederland dikker lopen ,

Foto's van de mijne alles gemonteerd heb ik nog niet , geen tijd gehad en geen te mooi weer :N

See You on the road :W
 
Laatst bewerkt:
Mooie scooter.
Tank jij net als ik doe ook Shell V-power 98?
Ik vind mijn Yamaha Xmax250 uit 2012 er net effe wat lekkerder op lopen dan met Euro 95.
Vr gr
 
Voor ons heel gewoon dus, maar dat geldt niet voor iedereen.
Het gros van de bikers gooit nog steeds het goedkoopste Euro 95 in de tank.
Zelf hou ik het ook bij Euro 98 en dan in beide motorfietsen.
De auto krijgt daarentegen gewoon Euro 95.
Vr gr
 
Nou ben ik geen monteur, maar weet wel dat ik de afgelopen 11.000km mijn Yamaha Xmax250 heb getest met rijden op Euro 95 en met Euro 98.
Ik merk toch duidelijk verschil.
Met Shell V-power 98 loopt ze zuiniger en mooier rond dan met Euro 95.
Om vergissing uit te sluiten of het idee van zit allemaal tussen de oren tussentijds nog 1 keer geswitscht naar Euro 95.
Dat deed ik 2 tankjes en toen gelijk weer terug naar Shell V-power 98.
Ik zou nu niet anders meer willen.
Mijn R1200RT rijdt ook alleen maar op Euro 98 en bevalt ook erg goed.
Buiten dit alles om, doe ik het ook omdat er in Shell V-power 95 geen Ethanol zit.
Euro 95 heeft de nare eigenschap hygroscopisch te zijn.
Dus het trekt vocht aan, iets dat Shell V-power 98 niet heeft.
Want het laatste dat je wilt is als je motorfiets langere tijd stilstaat dat er vocht in de tankt komt.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Daarom snap ik nu dat je een betere kwaliteit tankt. Zuiniger rijden hoeft van mij niet zo nodig. Zit altijd tegen de 1:30 aan. Mooiere loop kan geen kwaad. Als de tank tot aan de reserve leeg is, doe ik 'm 2x achter elkaar vol met 98 om het gevoelsmatig voor mezelf te bevestigen. Echte metingen doe je op een vermogenstestbank.
 
Inderdaad.
Ik doe het eigenlijk voornamelijk omdat ik mijn motorfietsen wel eens langer stilstaand wegzet.
Met die Shell V-power 98 in de tank voorkom ik dat er eventueel vocht in of bij kan komen.
Met name mijn R1200RT staat s'winters stil en dan is die Euro 98 zonder Ethanol wel prettig.
Met mijn Xmax250 rijd ik het hele jaar door, maar die machine loopt gewoonweg net effe wat prettiger en zuiniger op Euro 98.
De meningen hierover zijn verdeelt en menig persoon zegt dat het alleen maar tussen de oren zit.
Maar zelf denk ik ook dat het blok inwendiger toch echt schoner blijft met Euro 98 dan met Euro 95.
Uiteindelijk betaal je zelf de iets hogere prijs van Euro 98 en moet je altijd dat doen waarbij jezelf het fijnst voelt.
Vr gr
 
vandaag heen en weer naar RAD Brugge langs autostrade 127 km /u (120 km/u GPS)

112 km gereden en 5.36 l (95 oct voor de eerste keer en rijd even goed ) getankt (Romac in Veurne)

= 4.78l / 100 km !!!! vind ik wel veel , denk dat ik de grote ruit in de zomer

er ga aflaten en met kleinere rijden want wil toch wel zeker boven 200km rijden met een volle tank

wat is nu eigenlijk de tankinhoud 9 of 9.5l want je leest 9l of 9.2l of 9.5l ?

En wat is het meeste dat een Sh300 kan/mag verbruiken ?
 
Laatst bewerkt:
Jeetje Deel 5 alweer,de SH staat al 11 jaar aan de Top,het is ook een allemansvriend.
Kan deel 4 ook in de 1e post worden geplakt?
Allemaal veel (lees)plezier met de SH.
En vwb de montage van het Windscherm was het met de oudere modellen idd een stuk makkelijker,
@Kojak mooie kmstand na 10 jaar,zie je ook gelijk terug aan haar uiterlijk.
 
Bij de SH300 is me duidelijk geworden dat hij zuiniger en feller op euro95 rijd, en niet alleen bij mij. Mss dat nieuwe model >2016 het wel beter op 98 doet?

En welkom nieuwe SH300 rijders! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet helemaal. De motortjes worden toch juist ontwikkeld om met euro 95 te rijden? Of zelfs met E10, in Duitsland. En dan gaan mensen er 98 ingooien :?
 
Ik snap het niet helemaal. De motortjes worden toch juist ontwikkeld om met euro 95 te rijden? Of zelfs met E10, in Duitsland. En dan gaan mensen er 98 ingooien :?
Ik tank overal...en is ie leeg gaat ie weer vol...verbruik maak ik me niet druk om.. :)
 
Ik ook niet, maar meer power op euro95 staat me wel aan. :)
 
Laatst bewerkt:
SH300 heeft ook geen hoge compressie, wat 98 overbodig maakt, 98 brand ook langzamer.
 
Laatst bewerkt:
:)
Ik ook niet, maar meer power op euro95 staat me wel aan. :)
Haaa haaa altijd goed...daarom heb ik na aankoop ook meteen dat scherm er af gehaald...geen rijden..en niet echt bevoordelijk voor lekker stuurgrdrag.
Nu is mijn tweede motor een cb1300 de kuiploze versie..dus een beetje wind wel gewend..
 
Laatst bewerkt:
Mee eens! Maar ik zet er juist wel een scherm op. Lekker relaxed met open vizier zonder vliegen happen.
 
_O- Top! Mooie openingspost geworden weer! :Y :)

Edit: En deeltje 5 alweer! Moet wel een populaire motorscooter zijn! ;)
 
Laatst bewerkt:
:)Haaa haaa altijd goed...daarom heb ik na aankoop ook meteen dat scherm er af gehaald...geen rijden..en niet echt bevoordelijk voor lekker stuurgrdrag.
Nu is mijn tweede motor een cb1300 de kuiploze versie..dus een beetje wind wel gewend..

Naah, klein schermpje vind ik wel fijn, haalt de druk vd borst, en minder regen in je kruis.
En het stuurt juist strakker, het schermpje centreerd door de wind je stuur.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ook weer mee
En vorig jaar meer woon werk km gemaakt op de SH300 van mijn vrouw dan op mijn eigen motor (Cagiva Xtra Raptor )
Zo heerlijk rugzak in de koffer systeem helm op jas aan en onderweg
Geen motorpak aan en uit strippen voor die 20 km enkele reis en rugzak die als een remparachute werkt
 
wat is nu eigenlijk de tankinhoud van een Sh300i van 2008 want je leest 9l of 9.2l of 9.5l in verschillende specs.?

En wat is het meeste dat een Sh300 kan/mag verbruiken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan