Bluetooth Headsets

Deze week ook een (2e hands) Packtalk gekocht, mede door de lyrische reviews van Williej hier en een hoop ondersteunende info op internet. Ik heb gisteren de set in mijn helm gebouwd en al heel wat zitten spelen met koppelingen, instellingen, navigatie op simulatie modus, etc.

Wat betreft de audio overlay (bijv tegelijkertijd geluid van je navi én streaming muziek vanaf een mobiel oid) is er in de laatste firmware update 3.2 een wijziging aangebracht. Blijkbaar hebben ze de geluidskwaliteit van de audio verbinding verhoogd, maar heeft dit tot gevolg dat audio overlay niet meer ingeschakeld kan zijn.
Audio overlay staat nu dus standaard UIT en wordt geadviseerd uit te laten staan.

Met deze aanbevolen instellingen wordt bij mijn Packtalk het audio geluid weggedrukt door de navi instructies. Op zich vind ik dit niet storend. Het Intercom geluid (bike to bike) blijft alst goed is wél gewoon tegelijkertijd hoorbaar.
Ik ben wel benieuwd welke verbinding cq kwaliteitsverbetering hierdoor beïnvloed wordt. Ik ben voorlopig de enige in mijn groepje met een Packtalk, dus testen kan ff lastig worden. De Bluetooth verbinding is qua audio kwaliteit prima, maar zeker niet high-end voor audiofiele begrippen (licht hoorbare ruis in stille omgeving). Mijn mening: als de Audio niet veel verslechtert door de overlay instelling kun je die net zo goed wél aanzetten...

Ook erg opletten bij gebruik van de App in combinatie met de DMC Bridge. Als alle settings naar wens zijn: app afsluiten! En dan pas de telefoon weg stoppen. Laat je de app lopen kan die de DMC-Bluetooth verbinding met het niet-DMC compatible apparaat verstoren. (Laag volume/ruis). Kan wel zijn dat dit ondertussen met een firmware update opgelost is... Heb het zelf nog niet kunnen testen.

Klopt ik vind de update zeker een verbetering. Vooral als je met een groep zit en muziek aan hebt dan blijft de navigatie teminste duidelijk.

De app is afhankelijk per telefoon. Ik heb met mijn oneplus 5 nooit problemen maar een kennis met zijn iPhone ervaart inderdaad veel haperingen. Ik heb de sneltoetsen inmiddels uit mijn hoofd geleerd en zo snel is geen 1 app.

Wat meer info en how to is makkelijk terug te vinden in deze minigids ideaal voor bijvoorbeeld op je mobiel. http://cardosystems.com/external/miniguides/Miniguide_En/index.html
 
die minigids werkt op mijn mobiel echt voor geen meter (de uitvouwmenuutjes klappen uit, en meteen weer in)
Ik mis ook een hoop dingen die in de howto videos van motogeek wel besproken worden. Ben er dus niet kapot van...
 
die minigids werkt op mijn mobiel echt voor geen meter (de uitvouwmenuutjes klappen uit, en meteen weer in)
Ik mis ook een hoop dingen die in de howto videos van motogeek wel besproken worden. Ben er dus niet kapot van...

Oké jammer zeg ik vond het een super oplossing zelf. Maar goed iedereen zijn of haar voorkeur natuurlijk.

Heb je leuke tips van motogeek ben wel benieuwd!?
 
Bij mij ook na het in klappen even 2 seconden ingedrukt houden...

Klopt, dat had ik ook ontdekt.. in ieder geval dat ie soms ineens wel uitgeklapt blijft als je iets langer vast houdt. maar dat werkt ook lang niet iedere keer goed.

Ik maak zelf wel een spiekbriefje, waar dan ook de benodigde toetsencombinatie voor de DMC bridge pairing etc op staan.
 
Ik ben me aan het orienteren op een ander goedkoop helmcommunicatiesetje en kom dit tegen, de bluerider M1-S. Per stuk rond de 50 euro.

2 pcs Fodsports Motorcycle Headset Helmet Intercom M1 S 8 Riders 2000m Group Talk Moto Bluetooth Helmet Headsets in 2 pcs Fodsports Motorcycle Headset Helmet Intercom M1-S 8 Riders 2000m Group Talk Moto Bluetooth Helmet Headsets van Helm Headsets op AliExpress.com | Alibaba Groep

En wat me opvalt: deze belooft dat je met 8 rijders tegelijk met elkaar kunt communiceren. Lijkt me vrij uniek in deze prijsklasse.

Kent iemand dit setje? ervaringen?
 
Moet je dat willen dan??? Op de motor telefoon uit, navigatie stem uit en een goed stuk muziek op je trommelvliezen. Ik wil me niet eens een voorstelling maken hoe dat dan gaat, met 8 man communiceren op de motor. :X :X :X :X :X :X :X :X :N :N
Maar ieder zijn ding.
 
Laatst bewerkt:
Toch ook maar eens hier vragen...

Ik ben op zoek naar een setje die het volgende moet kunnen:
- telefoon connectie (bluetooth) en dus ook bv. Google Maps
- TomTom connectie
- bediening aan het stuur (draadloos, dus bluetooth)
- uitgaande gesprekken kiezen obv voorkeuze toetsen
- optioneel ook connecten met andere headsets als intercom

Met name de bediening aan het stuur heb ik nog niet kunnen vinden eigenlijk. Dus de bedieningsunit moet dan bv. via bluetooth het signaal doorgeven aan de microfoon en luidsprekers. En die moet dan dus connecten met telefoon/navigatie.

En ja ik weet dat de meningen over uitgaand bellen heel verdeeld zijn. Ik ben er ook geen voorstander van. Maar soms moet je gewoon even bellen dat je later bent ofzo.

Iemand suggesties?
 
Toch ook maar eens hier vragen...

Ik ben op zoek naar een setje die het volgende moet kunnen:
- telefoon connectie (bluetooth) en dus ook bv. Google Maps
- TomTom connectie
- bediening aan het stuur (draadloos, dus bluetooth)
- uitgaande gesprekken kiezen obv voorkeuze toetsen
- optioneel ook connecten met andere headsets als intercom

Met name de bediening aan het stuur heb ik nog niet kunnen vinden eigenlijk. Dus de bedieningsunit moet dan bv. via bluetooth het signaal doorgeven aan de microfoon en luidsprekers. En die moet dan dus connecten met telefoon/navigatie.

En ja ik weet dat de meningen over uitgaand bellen heel verdeeld zijn. Ik ben er ook geen voorstander van. Maar soms moet je gewoon even bellen dat je later bent ofzo.

Iemand suggesties?

Sena 20s icm Bluetooth handlebar remote?
 
Toch ook maar eens hier vragen...

Ik ben op zoek naar een setje die het volgende moet kunnen:
- telefoon connectie (bluetooth) en dus ook bv. Google Maps
- TomTom connectie
- bediening aan het stuur (draadloos, dus bluetooth)
- uitgaande gesprekken kiezen obv voorkeuze toetsen
- optioneel ook connecten met andere headsets als intercom

Met name de bediening aan het stuur heb ik nog niet kunnen vinden eigenlijk. Dus de bedieningsunit moet dan bv. via bluetooth het signaal doorgeven aan de microfoon en luidsprekers. En die moet dan dus connecten met telefoon/navigatie.

En ja ik weet dat de meningen over uitgaand bellen heel verdeeld zijn. Ik ben er ook geen voorstander van. Maar soms moet je gewoon even bellen dat je later bent ofzo.

Iemand suggesties?

Waarom niet gewoon spraak besturing?
 
Beste motorliefhebbers,

Ik heb mij nog niet echt ingelezen maar ben op zoek naar headset voor mij en m'n vriendin. We rijden veel samen op de motor en hebben wel een headset van de Lidl maar die is laatst overleden en nu willen wij investeren in een goede headset.

We hebben de volgende wensen:
Draadloos - het huidige setje werkt nog met draden en dat is niet optimaal
Mogelijkheid om muziek af te spelen (evt. FM radio functie)
Verstaanbaar op snelwegsnelheden (130 km/h)
Optioneel - een setje met anti-geluid tegen windgeruis (ik weet niet of dit al bestaat)
Optioneel - lange accuduur

De eisen zijn misschien niet zo moeilijk maar ik wil wel graag een headset waarmee wij een poos vooruit kunnen.

We staan open voor alle suggesties!
 
Beste motorliefhebbers,

Ik heb mij nog niet echt ingelezen maar ben op zoek naar headset voor mij en m'n vriendin. We rijden veel samen op de motor en hebben wel een headset van de Lidl maar die is laatst overleden en nu willen wij investeren in een goede headset.

We hebben de volgende wensen:
Draadloos - het huidige setje werkt nog met draden en dat is niet optimaal
Mogelijkheid om muziek af te spelen (evt. FM radio functie)
Verstaanbaar op snelwegsnelheden (130 km/h)
Optioneel - een setje met anti-geluid tegen windgeruis (ik weet niet of dit al bestaat)
Optioneel - lange accuduur

De eisen zijn misschien niet zo moeilijk maar ik wil wel graag een headset waarmee wij een poos vooruit kunnen.

We staan open voor alle suggesties!

Cardo packtalk! Ben je klaar voor de toekomst en veel opties die het leven mooier en makkelijker maken.
 
Daar heb je die packtalk groupie weer :)
Er is ook nog een smartpack btw.
Uclear schijnt wel makkelijker te zijn?
 
Laatst bewerkt:
Actief anti-geluid heeft zover ik weet geen enkele headset op de markt...

Windruis moet je bestrijden met oordoppen en de headset moet voldoende power hebben om daar weer overheen te gaan.

Heb je een PB gestuurd, heb nog een goede duo set nieuw in doos ter overname
 
Heeft iemand hier ervaring met de uclear amp serie ?
Ja, ik heb sinds december 2 x amp go.

Die tweede nog maar 1 keer gebruikt, het is nog wat koud voor dochterlief. Communicatie tussen ons tweeën liep toen niet lekker, ik vermoed door foute inbouw in haar helm of teveel kolletjes. De techniek zonder microfoon werkt namelijk prima bij telefoongesprekken.
 
Toch ook maar eens hier vragen...

Ik ben op zoek naar een setje die het volgende moet kunnen:
...
- bediening aan het stuur (draadloos, dus bluetooth)

Met name de bediening aan het stuur heb ik nog niet kunnen vinden ...

Dan zou ik mijn telefoon in een geschikte houder op het stuur zetten, kun je direct je Google maps (en Flitsmeister) zien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan