Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

XTX/XTR blok is hetzelfde. Maar zou je niet beter uitzoeken waardoor hij niet goed loopt, voordat je een ander motorblok gaat kopen? Zitten alle bouten wel goed vast? Dat is makkelijk na te gaan en kost enkel een beetje tijd.
Als de storing niet in het mechanische gedeelte ligt maar in de elektronica, luchtgedeelte of brandstofinspuiting zal je met een ander blok niets opschieten en alleen maar een hoop geld kwijt zijn terwijl het probleem blijft. Ga dus eerst na wat er fout is zou ik zeggen. Of laat dit doen. Ander blok kan altijd nog. Een motorblok is niet zomaar ineens in onbalans.
 
Ben het met jou eens
Maar het blok trild best heel hard boven de 3000 rpm begint het bij 4000 is het niet normaal
Ben alles al bij langs geweest
Ook als hij stil staat en je geeft gas tot 4000 rpm trilt de hele motor ,als je rijd en knijpt de koppeling in is het over geef je dan weer gas begint het weer .ook bij in geknepen koppeling
Heeft nu 70000 km gelopen en wil hem wel reviceren met eventueel een bigbore kit
Vandaar mij vraag voor een ander blok
Er staat een blok te koop van een Xt 660 x/r
 
Kapje rond contactslot is normaal toch te verwijderen? Zijkappen tank verwijderen + 2 lange bouten hierbij,, zijkappen eronder ook, pinkers los, onder zadel los, contactslot kapje los en wegnemen. En de cdi aan de linker zijkant, Normaal kan je de tank zo verwijderen, zo doe ik het toch altijd.

Kapje van het contactslot heb ik nog nooit los gehaald, en ik heb de tank er al vaak genoeg vanaf gehad. Als je alle bouten los hebt kan je de tank een beetje naar achteren schuiven en dan zo optillen.
 
Nee hoor. De brandstofslang zit op de tank met een koppelstuk, die sluit zichzelf af als je hem losklikt. Het is makkelijker om de tank niet te vol te hebben, maar dat is alleen maar omdat je hem er dan makkelijker af kan tillen, leeglopen zal hij niet. Je hebt de brandstofslang en 2 stekkers, die zitten in het midden. Dan heb je nog het slangetje van de ontluchting/overloop, die zit als ik me goed herinner aan de linkerkant, maar dat zie je snel genoeg als je de zijkap er af hebt. Over het koppelstuk van de brandstofslang zit een kunststof borgclip, die moet er eerst af, dan kan je het koppelstuk losklikken door hem aan de zijkanten in te knijpen.
 
Ben het met jou eens
Maar het blok trild best heel hard boven de 3000 rpm begint het bij 4000 is het niet normaal
Ben alles al bij langs geweest
Ook als hij stil staat en je geeft gas tot 4000 rpm trilt de hele motor ,als je rijd en knijpt de koppeling in is het over geef je dan weer gas begint het weer .ook bij in geknepen koppeling
Heeft nu 70000 km gelopen en wil hem wel reviceren met eventueel een bigbore kit
Vandaar mij vraag voor een ander blok
Er staat een blok te koop van een Xt 660 x/r

Controleer de timing eens. Is niet moeilijk, staat uitgebreid beschreven in de yamaha workshop manual. Geen speciaal gereedschap bij nodig.
 
Kapje van het contactslot heb ik nog nooit los gehaald, en ik heb de tank er al vaak genoeg vanaf gehad. Als je alle bouten los hebt kan je de tank een beetje naar achteren schuiven en dan zo optillen.

Goed mogelijk inderdaad, het kan zijn dat je die wel moet verwijderen als je aan de accu moet komen zoals ik, ik heb een abs versie. Ik kan me niet perfect voorstellen hoe die er nu weer zit.
 
Weet er iemand of het loze stekkertje onder het dashboard handvatverwarming kan trekken? Ik heb namelijk een chinees setje besteld en deze moet normaal rechtstreeks op de accu maar dat doen we dus liever niet. Liever achter het contact. Ik meen me te herinneren dat het een vrij dun draadje was.
 
Handvatverwarming zou moeten lukken. Uit mijn hoofd is die aansluiting gezekerd op 7,5A.
Vind persoonlijk handvatverwarming helemaal ruk trouwens (Ja, heb er ook zelf heel even mee gereden, na aankoop van die toenmalige motor destijds meteen na aankomst thuis zo de vuilnisbak in gemikt). Verwarmde handschoenen werken tenminste echt! My personal twopence...
 
Ideaal, ik heb het altijd fijn gevonden. Met de pure winterkoude rij ik toch niet snel meer maar met de iets frissere regenachtige dagen is het wel gemakkelijk. Niet de grootste koude bestrijding dus, en bij regen ook wel iets comfortabeler. Ik doe geen woonwerk meer met de motor, dat is tegenwoordig te voet. Maarja, ieder zijn ding. Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met verwarmde handschoenen maar ik rij wel het liefste met niet te dikke handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Gerbing handschoenen zijn absoluut niet dik, dunner dan menig 3-seizoens handschoen, en geven je een goed gevoel met de motor. Blijven heel met hele dunne RVS draden (die je trouwens ook niet voelt- de verwarming die ze afgeven zeer zeker wel!) Levenslange garantie ook, en dat komen ze ook gewoon na. Niet eens meer zo duur tegenwoordig als je een beetje weet te zoeken.

1000 keer beter dan die vreselijke handvatverwarming, en dat is geen overdrijven. ;-)
 
Onder ons zijn er een aantal die de originele uitlaat hebben vervangen voor 1 pijp . Dan blijft de onderkant van het subframe etc zichtbaar en blijft er bovenaan een gat over . Hoe hebben jullie dit opgelost? Is er iets voor te koop?
 
Onder ons zijn er een aantal die de originele uitlaat hebben vervangen voor 1 pijp . Dan blijft de onderkant van het subframe etc zichtbaar en blijft er bovenaan een gat over . Hoe hebben jullie dit opgelost? Is er iets voor te koop?

Ik heb er nog wel een plaatje op maat voor liggen van OTR, pb maar bij interesse
 
Wielen van WRs zijn vaak makkelijk te vinden tweedehands. Rechte zijn wat zeldzamer.

Achterwielen voor de ten zijn dun gezaaid.
 
Ik wil noppenbanden eronder zetten en de TET komend jaar gaan rijden, maar af en toe nog een weg ritje maken in het land.

Of hebben jullie daar misschien nog tips voor, heb nog een set tkc80 in de schuur liggen, maar die slijten hard op de weg toch.
 
Beste rijders,

Excuses voor het verstoren van het gesprek,

Maar een kleine vraag tussendoor; als ik mijn gas loslaat en motor laat uitrollen bij wat hogere toeren komt er een harde plof(niet die normale kleine plofjes) uit de uitlaat. Alsof ik mijn ontsteking aan en uit zet.

Bougie is 10.000km oud, heb hoog octaan benzine erin gedaan en injectie cleaner en heb kleppen gesteld. En hij doet het nog steeds. Iemand een idee wat het kan zijn? Mss die sensor in de uitlaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan