Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik heb ook iets dergelijks gehad, met witte/blauwe rook uit beide uitlaten bij gas geven. Er bleek toen ergens een olie leiding verstopt te zitten met sludge, waardoor er op de verkeerde plek olie druk ontstond en er olie in de luchtinlaat terecht kwam. Met als gevolg die rook uit de uitlaat. Dat was tenminste wat de monteur mij ongeveer vertelde. Het koste ze wat moeite om het probleem te vinden overigens, maar het was dus geen moeilijke/dure reparatie. Ik heb er ook niet lang mee doorgereden. Toen ik het voor het eerst constateerde was ik al bijna thuis, en heb daarna de motor laten staan tot de dealer hem thuis heeft opgehaald...
 
mbt oliestook-BMW: mijn collega had dezelfde symptomen bij zijn motor. er had, toen hij 'm kocht een carterventilatiemodoficatie aangebracht moeten zijn/worden, dat schijnt niet gebeurd te zijn.

het probleem bij zijn BMW werd nog versterkt doordat er rond de zuigers een paar (olieschraap-)ringen zitten en ook een ring in de vorm van 'kantelende lamellen' op enig moment zijn die bij hem gebroken. en dat heeft de boel verergert. zijn monteur noemt het een ontwerpfout, maar BMW denkt daar anders over.
 
mbt oliestook-BMW: mijn collega had dezelfde symptomen bij zijn motor. er had, toen hij 'm kocht een carterventilatiemodoficatie aangebracht moeten zijn/worden, dat schijnt niet gebeurd te zijn.

het probleem bij zijn BMW werd nog versterkt doordat er rond de zuigers een paar (olieschraap-)ringen zitten en ook een ring in de vorm van 'kantelende lamellen' op enig moment zijn die bij hem gebroken. en dat heeft de boel verergert. zijn monteur noemt het een ontwerpfout, maar BMW denkt daar anders over.

Punt is dat het probleem weg is na die modificatie, het geen vrijblijvende modificatie is (fiets in werkplaats = modificatie uitvoeren) en dat de fiets is afgemeld als zijnde gemodificeerd door de betreffende dealer.

Laat ik geen namen noemen, maar er kwamen vaak genoeg fietsen de werkplaats binnen waar een of meerdere modificaties waren afgemeld, maar die toch echt niet uitgevoerd waren. B|
 
Punt is dat het probleem weg is na die modificatie, het geen vrijblijvende modificatie is (fiets in werkplaats = modificatie uitvoeren) en dat de fiets is afgemeld als zijnde gemodificeerd door de betreffende dealer.

Laat ik geen namen noemen, maar er kwamen vaak genoeg fietsen de werkplaats binnen waar een of meerdere modificaties waren afgemeld, maar die toch echt niet uitgevoerd waren. B|

Waarom geen namen noemen dan, in mijn ogen zijn het dan oplichters en daar mag de consument tegen beschermd worden..... maar alleen natuurlijk als je er zeker van bent want anders heb jij straks een probleem 😁
 
Het zijn pas "slechts" 9 maanden dat hij nu stil staat. En inmiddels is er gisteren weer een leverdatum verstreken (de 5e inmiddels) zonder dat de as en borgringen geleverd zijn, zover ik weet, maar ik moet nog van de dealer horen wat de precieze status is.

Die dealer was op het moment dat ik hem daar kocht nog bmw dealer, en daar is hij tot nu toe altijd netjes volgens de voorschriften onderhouden, om je andere opmerking te beantwoorden. Een paar jaar terug zijn ze dat dealer schap kwijt geraakt, waarom dat is weet ik niet precies. Mogelijk omdat ze te veel concurreerden met de nieuwe bmw exclusief dealer in Lijnden. Maar ze hebben nog wel de spullen en knowhow om het onderhoud volgens de voorschriften te doen, zover ik weet...

Vandaag naar Groningen geweest. Daar had ik eerder s gevraagd over jou probleem. Men vroeg er vandaag ff naar uit nieuwschierigheid. Er is n as in backorder maar.....gaf ook n adres die de as zou kunnen fixen. Core Engineering. Zit in Katwijk aan Zee meen ik dat er gezegd was...t enige bakprobleem wat zij sporadisch gehad hebben was de transmissiedemper. Maar wellicht heb je wat aan t adres?? Suc6 weer....
 
Laatst bewerkt:
Vandaag naar Groningen geweest. Daar had ik eerder s gevraagd over jou probleem. Men vroeg er vandaag ff naar uit nieuwschierigheid. Er is n as in backorder maar.....gaf ook n adres die de as zou kunnen fixen. Core Engineering. Zit in Katwijk aan Zee meen ik dat er gezegd was...t enige bakprobleem wat zij sporadisch gehad hebben was de transmissiedemper. Maar wellicht heb je wat aan t adres?? Suc6 weer....
Bedankt. Katwijk is hier maar een kleine 15 km vandaan, dus daar ga ik zeker even informeren wat de mogelijkheden zijn.

Wat de status betreft. Op 8 februari is de 5e leverdatum in het systeem gepasseerd zonder levering. Ik heb daarna contact gehad met aftersales in Duitsland en een email geschreven naar Tom Crooijmans (hoofd BMW motor in Nederland). Daar kwam alleen een vage reactie van klantenservice van de BMW groep (niet motorrad) op. Er wordt geen oplossing geboden, geen toezeggingen gedaan over de levertijd. Er wordt alleen gezegd dat het hoge prioriteit heeft, maar dat is inmiddels totaal niet geloofwaardig meer. Want al die tijd worden er wereldwijd gewoon nieuwe K1600GT's geleverd. En als ik volgende week op de motorbeurs in Utrecht ga kijken zal er ongetwijfeld ook een K1600 op de stand van BMW staan voorzien van een versnellingsbak...
 
Is het ook niet mogelijk dat de dealer jouw een aanbod doet om de motorfiets terug te kopen als compensatie en dat jij dan een andere met een behoorlijke korting er voor terugkoopt bij deze dealer.

De dealer kan dan afwachten tot het betreffende onderdeel binnenkomt maar jij kan dan weer gaan rijden.
 
Van het weekend de motor laten voorzien van 2 nieuwe banden (Dunlop Roadsmart III)
Wat een verschil zeg tov de Michelins.
Lichter en neutraler stuurgedrag en sneller opgewarmd.

Na de eerste 100 km rustig aan gedaan heb ik nu al de laatste schaamrubbertjes eraf gereden in het heerlijke zonnetje.

Doordat BMWRoof extra lampen op zijn motor heeft geplaatst ben ik me er ook eens in gaan verdiepen want dit is samen met het bodemlicht de enigste opties die ik op mijn motor mis.

Aangezien ik toch bij de dealer was om banden te wisselen gelijk eens een prijsopgave laten doen hiervoor waarbij ik de spoilerversie wilde zoals hij standaard geleverd word als je deze optie bij een nieuwe fiets besteld.

De dealer vroeg of ik koffie wilde en beter maar even kon gaan zitten terwijl hij de berekening onder mijn neus schoof.

........................nadat ik gereanimeerd was dacht ik gelijk dit word hem niet, maar vrouwlief die er ook bij was zei gelijk bestellen want dit is ook een stukje zichtbaarheid/veiligheid en dan is het bedrag in verhouding een schijntje.

Dus toch maar besteld en gelijk maar de bodemverlichting erbij want dan is hij echt full-options
 
Laatst bewerkt:
Is het ook niet mogelijk dat de dealer jouw een aanbod doet om de motorfiets terug te kopen als compensatie en dat jij dan een andere met een behoorlijke korting er voor terugkoopt bij deze dealer.

De dealer kan dan afwachten tot het betreffende onderdeel binnenkomt maar jij kan dan weer gaan rijden.
Dat is vorig jaar augustus met ze besproken. We hebben toen ook een offerte laten opstellen voor inruil. Maar wat ze boden was ver onder de marktwaarde (zelfs als je rekening houdt met de reparatie kosten). Vanuit de dealer gezien wel logisch op dat moment omdat ze dan met een onverkoopbare motor zitten, met een onbekende termijn waarop hij gerepareerd kan worden. Wij hadden op dat moment natuurlijk ook nooit gedacht dat het nog zo lang zou gaan duren, anders hadden we misschien nog over de prijs kunnen gaan onderhandelen...
 
Nu zou je een nieuwe poging kunnen wagen want ik denk dat de dealer zich nu toch coulanter zal opstellen gezien het verloop.

Je zal een betere deal kunnen proberen te maken want je hebt geen enkele gsrantie dat het binnenkort is opgelost.
 
Dat is vorig jaar augustus met ze besproken. We hebben toen ook een offerte laten opstellen voor inruil. Maar wat ze boden was ver onder de marktwaarde (zelfs als je rekening houdt met de reparatie kosten). Vanuit de dealer gezien wel logisch op dat moment omdat ze dan met een onverkoopbare motor zitten, met een onbekende termijn waarop hij gerepareerd kan worden. Wij hadden op dat moment natuurlijk ook nooit gedacht dat het nog zo lang zou gaan duren, anders hadden we misschien nog over de prijs kunnen gaan onderhandelen...

Laat BMW m terugkopen. Dit duurt toch allemaal veel te lang! Waardeloze service. Past de nieuwe bak er niet onder, dan zou ik er een advocaat op zetten. Dit kan toch allemaal niet zomaar...
 
Van het weekend de motor laten voorzien van 2 nieuwe banden (Dunlop Roadsmart III)
Wat een verschil zeg tov de Michelins.
Lichter en neutraler stuurgedrag en sneller opgewarmd.

Na de eerste 100 km rustig aan gedaan heb ik nu al de laatste schaamrubbertjes eraf gereden in het heerlijke zonnetje.

Doordat BMWRoof extra lampen op zijn motor heeft geplaatst ben ik me er ook eens in gaan verdiepen want dit is samen met het bodemlicht de enigste opties die ik op mijn motor mis.

Aangezien ik toch bij de dealer was om banden te wisselen gelijk eens een prijsopgave laten doen hiervoor waarbij ik de spoilerversie wilde zoals hij standaard geleverd word als je deze optie bij een nieuwe fiets besteld.

De dealer vroeg of ik koffie wilde en beter maar even kon gaan zitten terwijl hij de berekening onder mijn neus schoof.

........................nadat ik gereanimeerd was dacht ik gelijk dit word hem niet, maar vrouwlief die er ook bij was zei gelijk bestellen want dit is ook een stukje zichtbaarheid/veiligheid en dan is het bedrag in verhouding een schijntje.

Dus toch maar besteld en gelijk maar de bodemverlichting erbij want dan is hij echt full-options

Ik ben benieuwd of ze de bodemverlichting bij jou werkend krijgen. Op het laatste type k1600 niet in ieder geval, ondanks dat die nog keurig in de accesoires brochure staat. Alles was keurig gemonteerd maar aanmelden in de canbus was onmogelijk. Dus bij mij werkt die niet.
 
Laat BMW m terugkopen.
Ik verwacht niet dat dit tot de mogelijkheden behoort. Er is tenminste geen enkele hint geweest naar een dergelijke oplossing. En stel dat het een optie zou zijn, dan ongetwijfelt alleen bij inruil naar een nieuwe BMW. En ik weet niet of ik daar nog zin in heb.
Dit duurt toch allemaal veel te lang!
Vertel mij wat. :(
Waardeloze service.
Je zegt het.
Past de nieuwe bak er niet onder, dan zou ik er een advocaat op zetten.
Het probleem daarmee is dat er alleen een zakelijke relatie is met de dealer. Zie dit bericht.
Dit kan toch allemaal niet zomaar...
Je zou het denken, maar toch gebeurt het...
 
Ik verwacht niet dat dit tot de mogelijkheden behoort. Er is tenminste geen enkele hint geweest naar een dergelijke oplossing. En stel dat het een optie zou zijn, dan ongetwijfelt alleen bij inruil naar een nieuwe BMW. En ik weet niet of ik daar nog zin in heb.

Hoezo zou het niet tot de mogelijkheden horen? Je kan een verkoopovereenkomst gewoon nietig (laten) verklaren (door de rechter). Maar dan zul je wel een keer een begin moeten maken met ingebrekestellingen sturen...

Alles (met terugwerkende kracht) op papier zetten, en als je eis wordt toegewezen wordt de koopovereenkomst met terugwerkende kracht nietig verklaard, waarna er een rekensommetje wordt gemaakt met onder andere de prijs die je ervoor hebt betaald, plus jouw onkosten, minus de afschrijving van de motor gedurende de periode dat je er daadwerkelijk gebruik van hebt kunnen maken, etc...
 
Laatst bewerkt:
Hoezo zou het niet tot de mogelijkheden horen? Je kan een verkoopovereenkomst gewoon nietig (laten) verklaren (door de rechter). Maar dan zul je wel een keer een begin moeten maken met ingebrekestellingen sturen...
Dat weet ik, maar daar ging het hier niet over. Leon stelde voor dat BMW hem (vrijwillig) terug zou kopen. En bij een ingebrekestelling is de dealer de tegenpartij, niet BMW.
 
Exclamation Transmission Recall BMW K1600 series.





BMW K1600 Transmission Recall

There is about to be a total recall of the older k1600’s that have the older defective gearboxes.


23007721500 - TRANSMISSION

23007721500 was superseded by 23008531100.

- There is a new part number for the transmission (complete assembly).

My dealer has been denying that there is a problem with the transmission in my K1600 for over a year.

But once I gave him the new Transmission part number along with the court decision from New Zealand everything changed.
Within three weeks I had a full replacement transmission in my bike.

And guess what? NO TRANSMISSION CLUNKING!!!!!!

Here is the link to the court decision in New Zealand:

Couling v Experience Motorcycles Limited - Reference No. MVD 151/12 (Auckland) [2012] NZMVDT 126 (28 November 2012)

A result at last.

Elders....gaat men er WEL goed mee om dus??
 
Van het weekend de motor laten voorzien van 2 nieuwe banden (Dunlop Roadsmart III)
Wat een verschil zeg tov de Michelins.
Lichter en neutraler stuurgedrag en sneller opgewarmd.

Na de eerste 100 km rustig aan gedaan heb ik nu al de laatste schaamrubbertjes eraf gereden in het heerlijke zonnetje.

Doordat BMWRoof extra lampen op zijn motor heeft geplaatst ben ik me er ook eens in gaan verdiepen want dit is samen met het bodemlicht de enigste opties die ik op mijn motor mis.

Aangezien ik toch bij de dealer was om banden te wisselen gelijk eens een prijsopgave laten doen hiervoor waarbij ik de spoilerversie wilde zoals hij standaard geleverd word als je deze optie bij een nieuwe fiets besteld.

De dealer vroeg of ik koffie wilde en beter maar even kon gaan zitten terwijl hij de berekening onder mijn neus schoof.

........................nadat ik gereanimeerd was dacht ik gelijk dit word hem niet, maar vrouwlief die er ook bij was zei gelijk bestellen want dit is ook een stukje zichtbaarheid/veiligheid en dan is het bedrag in verhouding een schijntje.

Dus toch maar besteld en gelijk maar de bodemverlichting erbij want dan is hij echt full-options

Ik ben benieuwd of de bodemverlichting werkt, ik zou dat ook nog willen!!.
Al nieuws hierover?.

Ik ben erg tevreden met mijn verstralers, ook de schakelaar is verrijking van de motorfiets!! :]
 
Ik heb bodemverlichting. Stelt niet zoveel voor....Wunderlich heeft zijstandaardverlichting. Ik denk dat daar meer profijt van genoten kan worden......
 
Terug
Bovenaan Onderaan