*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

:W :P

full


Inmiddels toch maar de voorkuip erop gezet zonder knippers.
Wel de kuipruit met commandant behandeld om de krassen eruit te krijgen. Het resultaat is inderdaad minder krassen maar ook minder doorlatend :/
 
Ik heb m'n ruitje de laatste keer met Meguiars ScratchX 2.0 gedaan. Ik moet zeggen dat het resultaat er goed was (naar mijn maatstaven)...
 
Geregeld met de Knippers heren ?
Ruitjes doe ik met finishing polish ( geeft geen krassen maar wel glans en blijft goed doorzichtig, werk het dan weer af met een glascoating wat er voor zorgt dat hjij ook niet zo makkelijk bekrast )
 
Prachtig! Dat wil ik ook *D

Je had echter wel een spannender kleurtje kunnen kiezen :P

[afbeelding]


Klopt, geen spannende kleur, wel een strakke kleur *D . Past mooi bij de het onderkuipje welke mat grijs is. Als de motor weer buiten komt zal ik een totaal foto posten. Moet alleen nog even de stofkapjes van het voorwiel hebben, die waren bij de motorzaak blijven liggen en toen was de hele werkplaats met carnaval _O-
 
Wat betreft het ruitje; bedankt voor de tips maar ik kijk het nog even aan.
Nu het einde nadert begin ik haast te krijgen; nu wil ik er op rijden O-)

Had dit weekend eigenlijk de motor even naar buiten willen duwen en dan starten. Maar ik krijg de benzine leiding niet terug op de kraan :(
Vaak genoeg gedaan bij mijn vorige 9 maar bij deze is de leiding stug en oud. Dus eerst weer naar Molenaar.
 
Gisteren te horen gekregen dat het verwachte probleem aan mn 9 ( versn. bak ) nog wel eens mee kan vallen..
Waarschijnlijk de veren in het koppelingshuis kapot ( 2 van de 6 ) in zoverre dat ze gewoon heen en weer kunnen bewegen/rammelen. dit veroorzaakt natuurlijk een extreem tikkend geluid
Het schakelprobleem werd dan veroorzaakt door veel speling / slijtage op de stangetjes / balletjes etc die tussen je schakelpedaal en het asje zitten.
Kan nu namelijk het schakelpedaal heel ver bewegen voordat het asje gaat draaien..

Valt me hoe dan ook behoorlijk mee en baal er wel van dat ik dit zelf niet geconstateerd heb, waarschijnlijk te teleurgesteld omdat het probleem zich voordeed tijdens een circuit dag.
 
Gisteren te horen gekregen dat het verwachte probleem aan mn 9 ( versn. bak ) nog wel eens mee kan vallen..
Dat is mooi. En voor de overige eigenaren is het ook prettig om te lezen dat een 9 niet zomaar kapot gaat ;)

Inmiddels een nieuwe brandstofslang gekocht. Ook die wilde er niet op :X
Toen een tijdje in heet water laten opwarmen en daarna lukte het eindelijk.
Dus de tank kon erop.
Maar ja, volgende probleem; benzine kraan draait niet meer :(
Ik ga verder geen risico lopen met benzine dus zal ik een revisie setje bestellen met nieuwe rubbers.
Helaas kost dat weer tijd, had gehoopt dit weekend te kunnen starten -O-

Dan maar een fotootje

full


full


Of eigenlijk twee foto's omdat het een beetje volstaat in mijn huiskamer en de motor niet in één keer op de foto past. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zou je der wel op gaan rijden, dan wordt tie weer smerig en hij glimpt zo mpoi👍👍
 
Echt ! Wat een plaatje :)

Hou normaal niet van die kleurstelling maar kan het enorm waarderen als een fiets er verzorgd bij staat ( deze is tot in de puntjes verzorgd )
 
@Ninjaturtle: Knippers zijn aangekomen, bedankt :)

@pivo: Ik schreef starten (in de achtertuin), niet rijden. Ik kijk wel uit :P

@Sjiefke & ZXRH88: Dank *D

Ik kon het toch niet laten om wat meubilair aan de kant te schuiven om de twee dikke oude dames naast elkaar te zetten:

full
 
Qua looks en cult-gehalte staat die ZX7R toch ruim boven de Niner...
'Cult', dat is het woord dat ik zocht. *D
Nou vind ik sowieso dat de 7 qua looks en cult-gehalte boven alle Ninja's staat.

Het enige wat ik mis is het typische design kenmerk dat bijna alle Ninja's hebben; die inkeping tussen onder en bovenkuip. Zelfs de ZXR 750 J had het al.

full


Vandaag de bovenkuip er weer af. De draadjes aan de knippers gesoldeerd en de kuip er weer op.
Wat een rotklus is dat :X
 
Laatst bewerkt:
@Ninjaturtle: Knippers zijn aangekomen, bedankt :)

@pivo: Ik schreef starten (in de achtertuin), niet rijden. Ik kijk wel uit :P

@Sjiefke & ZXRH88: Dank *D

Ik kon het toch niet laten om wat meubilair aan de kant te schuiven om de twee dikke oude dames naast elkaar te zetten:

[afbeelding]
Graag gedaan :Y.
En de 7, als ze die toch eens opnieuw zouden uitbrengen met de nieuwe technieken, dan zou ik de 10 gelijk inruilen :9~ . Heb echt dikke pret gehad met de 7 op de straat en het circuit :]
 
En de 7, als ze die toch eens opnieuw zouden uitbrengen met de nieuwe technieken, dan zou ik de 10 gelijk inruilen. Heb echt dikke pret gehad met de 7 op de straat en het circuit
Jij kon er op rijden!?
De 7 is in alles het tegenover gestelde van mijn pekel 6:
De 6 is licht, klein en wendbaar. De 7 zwaar, groot en niet de bocht om te krijgen :X
Gelukkig is de vormgeving van de 7 dan weer wel veel mooier dan de 6.

Ik vond het oudere model persoonlijk mooier met die stofzuiger slangen
Het is dat ik echt geen plek heb, maar anders kocht ik direct zo'n J model :}
 
Jij kon er op rijden!?
De 7 is in alles het tegenover gestelde van mijn pekel 6:
De 6 is licht, klein en wendbaar. De 7 zwaar, groot en niet de bocht om te krijgen :X
Gelukkig is de vormgeving van de 7 dan weer wel veel mooier dan de 6.Het is dat ik echt geen plek heb, maar anders kocht ik direct zo'n J model :}
Ik kon er zeker op rond gaan :Y. Fiets lag geweldig stabiel in de bochten, op het rechte eind was het met iets meer dan 100 pk wat behelpen. Had er wel een volledig Akra systeem op en de tandwielverhouding was ook anders.
 
Jij kon er op rijden!?
De 7 is in alles het tegenover gestelde van mijn pekel 6:
De 6 is licht, klein en wendbaar. De 7 zwaar, groot en niet de bocht om te krijgen :X
Gelukkig is de vormgeving van de 7 dan weer wel veel mooier dan de 6.Het is dat ik echt geen plek heb, maar anders kocht ik direct zo'n J model :}





wat zeg je ? de 7en niet de bocht om krijgen ? gewoon beter afstellen dan, ik rijd nog met mijn super-seven op het circuit en mijn voorvork steekt vooraan 25mm door de kroonplaat en valt gewoon de bocht in })
 
wat zeg je ? de 7en niet de bocht om krijgen ? gewoon beter afstellen dan, ik rijd nog met mijn super-seven op het circuit en mijn voorvork steekt vooraan 25mm door de kroonplaat en valt gewoon de bocht in })
O ja, ik had mijn achterkant ook nog wat hoger gezet, stuurde hij nog wat scherper (ipv voorvork door laten steken).
Volgens mij rijden er ook wat 7's met een 9 blok rond. Qua frame en blok lijkt me dat ook wel wat :Y.
 
Ik weet niet of jullie dat ook kennnen; dat je bent wezen karten en dat je daarna in de auto stapt :X
Vooral de eerste bocht is oppassen.
Datzelfde verschil heb ik ook met de 6 en de 7.

Anyway, morgen lekker naar de motorbeurs. Al dat moois bekijken :9~
 
Hahha elmo ;) staan enorm lange verhalen hier op t forum over hem/hun.

Elmo is geen fan van mf en verkoopt niks aan leden van mf, weet niet of dat allemaal zo erg is
 
Terug
Bovenaan Onderaan