Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

De Norfolk Line moest ook al weg uit Scheveningen. Niet alleen de vrachtwagens bestemd voor de haven gaven overlast, ook mochten de schepen de motoren niet meer warm laten draaien. Die moesten met koude motor de zee op. Dat er een hoop werkgelegenheid voor de Scheveningers verdween speelde geen rol.

Ik ben daar vroeger regelmatig opleggers wezen wisselen, maar elke keer dat ik daar heen gestuurd werd stond ik er weer verbaasd van dat er zo'n terminal op zo'n plek zat.

Je moet eerst .et je trekker oplegger combi de hele stad door, zo totaal onnodig, is het enige terminal die dat had, Vlissingen niet, Europoort nergens, Zeebrugge niet, alleen den Haag.
Ik wist niet dat het tgerminal weg is nu, maar ik vind dat alleen maar een stap in de goeie richting, kennen ze op veel veiligere plaatsen maken.
 
Ik ben daar vroeger regelmatig opleggers wezen wisselen, maar elke keer dat ik daar heen gestuurd werd stond ik er weer verbaasd van dat er zo'n terminal op zo'n plek zat.

Je moet eerst .et je trekker oplegger combi de hele stad door, zo totaal onnodig, is het enige terminal die dat had, Vlissingen niet, Europoort nergens, Zeebrugge niet, alleen den Haag.
Ik wist niet dat het tgerminal weg is nu, maar ik vind dat alleen maar een stap in de goeie richting, kennen ze op veel veiligere plaatsen maken.
Is ook gebeurd, en daarna was het snel afgelopen met het bedrijf.
 
Het is duidelijk symboolpolitiek van een geitenwollensokken partij. Wangedrag is altijd al verboden en daar zijn dan ook geen borden voor nodig. Geluidsoverlast en het onnodig geluid produceren is al goed voor een flinke boete dus borden zijn niet nodig.

Het probleem is alleen dat niemand de moeite neemt om dit te handhaven. Borden helpen overigens ook niets als er niet gehandhaafd wordt.

Iedereen denkt tegenwoordig maar dat hij de enige is in deze wereld en dat zijn lolletje het belangrijkste in de wereld is boven de belangen van anderen. 1 x een brullende V8, een motor met een blerpijp of een boomcar is nog leuk maar 10x in een uur is dat echt niet meer.

Het argument dat je daar dan niet moet gaan wonen is geen valide argument. Dat je geen volledige stilte mag verwachten is duidelijk maar het is ook weer niet de bedoeling dat je horendol wordt van de herrie. Het is net zo'n valide argument als dat je zou stellen dat je niet moet zeuren dat er in een portiek naast een kroeg de deur onder gepist en gekotst wordt. Dat is ook gewoon smerig en de daders mogen van mij ook gerust heel hard aangepakt worden. Dat er misschien een keer wat gebeurd is dan tot daar aan toe maar 7 dagen in de week je portiek vol gepist en gekotst is echt weer wat anders.

Ik woon zelf ook langs een dijk waar veel motoren langs rijden en dat vinden we geweldig, ook de optochten van oldtimers (auto's) en dergelijken. Allemaal prima een dijk is alleen geen racebaan. Idioten die je op vele km's afstand al aan hoort komen daar zit niemand op te wachten. Dat je normaal auto's en motoren hoort is prima maar dat je jezelf niet meer verstaanbaar kunt maken omdat er weer een voorbij komt die denkt dat hij alleen op deze wereld is, dat is echt iets anders. Dan heb ik het niet eens over de soms belachelijke snelheden waarmee gereden wordt.

De overgrote meerderheid van wat er voorbij komt snapt dat ook prima en daar heeft niemand problemen mee. Het is die paar procent Remy's die denken dat ze alleen op de wereld zijn die het verpesten voor de meerderheid.



full



En het toverwoord is handhaving :? Ja echt waar :Y
 
Handhaven is al snel teveel moeite tegenwoordig.
Makkelijker is een dijk afsluiten of belachelijk snelle snorfietsen op de weg ipv met een sukkeldrafje op een fietspad.
 
Als ik zie hoeveel controle er op alles is hier in het oosten _O-
Je kunt hier alles maken en inbreken, meestal is er geen wout in de verre omtrek.

En dat gaat ook gebeuren op deze dijk. Geen capaciteit om te handhaven :W
 
Pas ook zo'n Remy, man man :N

Type hypster, maar dan ook echt: baard en knotje haar achter op zijn hoofd.
Strak in de kleding, nieuwe Ford Mustang V8 enz. (zal best een paar centen gekost hebben)

Parkeerde naast ons, even kijken of we het wel zagen, nog eens gas geven. Man wat een lawaai zat blijkbaar ook een blerpijp onder :? Nieuwe Mustang? waarom?

ok, ok zo'n V8 klinkt dan best aardig, maar dit ging tot aan de pijngrens, mag wel wat minder...

Trots liep hij weg bij zijn auto, ik roep hem na, he gast je uitlaat is lek, moet je ff lang de kwikfit.

Die kop _O- _O-
 
Pas ook zo'n Remy, man man :N

Type hypster, maar dan ook echt: baard en knotje haar achter op zijn hoofd.
Strak in de kleding, nieuwe Ford Mustang V8 enz. (zal best een paar centen gekost hebben)

Parkeerde naast ons, even kijken of we het wel zagen, nog eens gas geven. Man wat een lawaai zat blijkbaar ook een blerpijp onder :? Nieuwe Mustang? waarom?

ok, ok zo'n V8 klinkt dan best aardig, maar dit ging tot aan de pijngrens, mag wel wat minder...

Trots liep hij weg bij zijn auto, ik roep hem na, he gast je uitlaat is lek, moet je ff lang de kwikfit.

Die kop _O- _O-
Aardappel erin doen.
 
Geen capaciteit om te handhaven :W

Heeft naar mijn idee niet altijd met capaciteit, in de zin van kwantiteit, te maken maar meer met capaciteit, in de van intellectueel vermogen...

Men voelt zich te belangrijk om met zoiets eenvoudigs als handhaving bezig te houden.

Daarbij lijkt het ook nog eens erg veel op werk en is het natuurlijk veel belangrijker om bekeuringen te schrijven op een als 4 baans snelweg ingerichte weg met een bord 50 dan om echt gevaarlijke en overlast situaties aan te pakken.

Natuurlijk levert het de staat financieel meer op om geautomatiseerd 1.000 bekeuringen van € 50, voor 5km te hard, uit te schrijven op een zo'n weg dan 10 bekeuringen van € 350 in een 30km zone voor >30km te hard en geluidsoverlast. Dat rekensommetje is heel eenvoudig. Alleen voegen die 1.000 bekeuringen niets toe aan het corrigeren van het rijgedrag en die 10 bekeuringen wel.
 
Heeft naar mijn idee niet altijd met capaciteit, in de zin van kwantiteit, te maken maar meer met capaciteit, in de van intellectueel vermogen...

Men voelt zich te belangrijk om met zoiets eenvoudigs als handhaving bezig te houden.

Daarbij lijkt het ook nog eens erg veel op werk en is het natuurlijk veel belangrijker om bekeuringen te schrijven op een als 4 baans snelweg ingerichte weg met een bord 50 dan om echt gevaarlijke en overlast situaties aan te pakken.

Natuurlijk levert het de staat financieel meer op om geautomatiseerd 1.000 bekeuringen van € 50, voor 5km te hard, uit te schrijven op een zo'n weg dan 10 bekeuringen van € 350 in een 30km zone voor >30km te hard en geluidsoverlast. Dat rekensommetje is heel eenvoudig. Alleen voegen die 1.000 bekeuringen niets toe aan het corrigeren van het rijgedrag en die 10 bekeuringen wel.


Je hebt helemaal gelijk, maar er is ook echt een personeelsgebrek. En dat word over 2 jaar nog erger.
De politiek wil alleen maar reorganiseren en bezuinigingen en iedereen weet onderhand wel wat het resultaat is van de laatste keer.
Nu diend het volgende probleem zich aan. Er is jarenlang niet geinvesteerd in opleidingen enz, en over 2 jaar slaat de vergrijzing keihard toe. Dus het word nog erger.

Daarom word er ook alleen vol ingezet in flitspalen en trajekt controle.
Er worden wel meer staandehoudingen en bekeuringen gegeven voor appen achter het stuur, maar ik verwacht dat het allemaal propaganda is, binnenkort zwakt dat wel weer af en kan iedereen weer losgaan wie dat wil.
 
Laatst bewerkt:
Een condoom erover heen is geloof ik hetzelfde effekt als een aardappel.


Condoom doet alleen boem, de aardappel die ik vroeger in de uitlaat van de auto van een verschrikkelijke zondagschool leraar deed, vloog er met een boem uit, door de ruit van de plaatselijke kruidenierswinkel. :X
 
Lekdijk afgesloten...

dat is nog maar het begin, Wacht maar,
ANWB-stelletjes verboden in Langedijk - Rotte Kool

hmm, kan ik nu in Scheveningen lobbyen om Lelijke ( en Gevaarlijke) Fluo-race-Fietsers van de Boulevard te weren.. ?

edit: en hypesters, en ford-mustangs, en kale proleten (oh wacht...) ...
Je blijft lachen.
 
Laatst bewerkt:
Ach, allemaal van die aandachtstrekkers met wilde ideeën.
Gewoon niets op uit doen, dan gaat het vanzelf weer als een kaarsje uit.
 
Lachen dit joh. Denk dat ik in april het seizoen aftrap met een ritje over deze befaamde dijk. Met brulpijpen uiteraard, om lekker te blijven pesten.
 
Jep, waarschijnlijk word dit gewoon weer 1 grote ergernis voor de aanwonenden en de gemeente _O-
In het begin is er een beetje controle, daarna zie je de jutten niet weer (dat hebben ze zelf al aangegeven, geen mankracht en prioriteit ).
En dan word het één grote pesterij, optikken die handel. Als ik er toevallig in de buurt ben dan rij ik ook even over die dijk met zoveel mogelijk toeren en mijn (OEM) fluisterpijp (In hoge toeren is het fluisteren over).
Ik heb de petitie ook getekend enbdat zullen ze dan merken ook. Dit is gewoon een zondebok zoeken.
Dan hadden ze auto's ook moeten verbieden, want die rijden iedereen in de weg.
 
Ik ga een brulpijp monteren onder de auto van mijn vrouw, en dan over de dijk scheuren. 8-)
Dat zal ze leren.
 
Cookies op AD.nl | AD.nl

Leuk bedacht:)

,,We gaan op uitnodiging naar één van de bewoners van de Lekdijk'', aldus Vera de Bruijn, algemeen secretaris van de actiegroep. ,,We zijn dan bestemmingsverkeer en niet in overtreding. We drinken er wat en gaan weer weg.”
 
Ik zie alleen maar 3 overlast en gevaar veroorzakende brede auto's?

Voor de rest ziet alles op de foto er normaal uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan