Landmarkrally 2018, de uitdaging

jaap43

MF veteraan
11 aug 2008
25.102
6.545
Capelle aan den IJssel
Landmarkrally 2018, de Uitdaging.​

Zie ook de inleiding van het topic: Landmarkrally 2018, de introductie

Net zoals de Landmarkrally 2016 wordt er hier geen wedstrijd van gemaakt. Deze rally is opgezet met het idee dat je een doel of doelen hebt om een rit te maken, het liefst met een paar mederijders. Je parkeert de motor(en) en fotografeert de motor en het object. De foto moet zo min mogelijk nieuwe aanwijzingen geven aan andere rijders. Ook de naam van de foto moet anoniem gehouden worden. Gebruik hiervoor het door het door mij gegeven volgnummer van de foto. Dat is voor mij het makkelijkste bij het verwerken in het Excel-bestand.

Bezochte objecten moeten hier getoond worden met per foto of serie van foto’s de naam/namen van de rijder(s). Bij meerdere rijders per object is publicatie van de plaatjes door één rijder voldoende met vermelding van de forumnamen van de mederijders. Het advies om het formaat van de foto’s op 640 x 400 pixels (VGA-formaat) en .jpg bestandsvorm te houden. Voor het tonen hier is de scherpte dan meer dan voldoende. Een tweede advies is om de foto’s in de documentenlijst van Motor-Forum te plaatsen. Dit komt ook de downloadsnelheid en beschikbaarheid ten goede.

Per object is 1 punt te verdienen voor een enkele rijder. Bij 2 rijders worden dat per rijder 2 punten, bij 3 rijders 3 punten en zo voort. Hierdoor staat voor een solorijder het maximum aantal te behalen punten vast. Het loont dus om er een sociaal gebeuren van te maken en als groep(je) op pad te gaan of een afspraak maken om te verzamelen bij een object. Afspraken hierover kunnen in het topic (de introductie) gedaan worden waardoor ook andere rijders kunnen aansluiten bij het bezoek.

Ondanks dat ik eerder geen bonus-objecten wilde zijn die er toch gekomen. Hier geldt puntenverdubbeling, dus solo 2 pt, met 3 rijders ieder 6 pt etc. De bonus-objecten zijn een nieuwe categorie en worden per object vanaf 1 april ieder maand één geplaatst.

De bedoeling is dit topic (de uitdaging) zo "schoon" mogelijk gehouden wordt, dus alleen:
- mijn foto's van de op te zoeken objecten
- het plaatsen van jullie foto's met hun aanduiding en de forumnamen van de bezoekers.
- mijn mededeling dat ik de meldingen verwerkt heb.

Het andere topic (de introductie) kan gebruikt worden om elkaar bij te praten, commentaar te geven, vriendenpraat te plegen, afspraken maken over gezamenlijk bezoeken van objecten of voor aanmeldingen van nieuwe deelnemers. Beide topics blijven open tot het einde van de rally.

Jaap43.
 
Laatst bewerkt:
Dan nu de eerste serie bijzondere Horeca, te weten de bedrijven/bedrijfjes die zichzelf thee- of koffieschenkerij noemen.

Bij veel objecten heb ik geprobeerd om de bedrijfsnaam (gedeeltelijk) zichtbaar te krijgen. Om aan de hand daarvan de locatie te bepalen zal soms nog best een opgave zijn.

Thee-01 wil zich profileren als Chalet :}
full


Thee-02 kluiven tegen over een schaapskooi
full


Thee-03 ligt aan de weg naar een veerpont
full


Thee-04 genoemd naar een mistiek land in Zuid-Amerika
full


Thee-05 wordt gebruikt als vloerbedekking in een potstal
full


Thee-06 Deze plaats kent geen rechte heuvels
full


Veel succes met het opzoeken van deze serie objecten :W
 
Laatst bewerkt:
We zijn weer 2 dagen verder dus nu de tweede serie bijzondere Horeca. Dit keer bedrijven die pannenkoeken serveren of iets dat er veel op lijkt (poffertjes).

Pann-01 dit was de eerste ontmoetingsplek van de petflessenjacht.
full


Pann-02 "o" is achterbaks bezig
full


Pann-03 dat staat hier standaard op tafel
full


Pann-04 hier zoemt het overdag flink
full


Pann-05 knabbel, knabbel, knuisje ...
full


en als laatste in deze serie:
Pann-06 dat kan je niet bij een kale kikker
full


Ook hier kan in de loop van het spel een aanwijzing in cryptische vorm gegeven worden.
 
Laatst bewerkt:
Weer 2 dagen verder en de volgende serie Horeca-objecten. Dit keer Restaurants in alle soorten en maten, Populair, eenvoudig of chique.

Rest-01 hier won Napoleon eens een slag.
full


Rest-02 vlak bij een kasteel en een weg naar een veerpont
full


Omdat Rest-02 naamloos op het plaatje staat een aanvulling, op de andere hoek:
full


Rest-03 dit was eens een eiland
full


Rest-04 exclusief eten in een dure plaats
full


Rest-05 alternatief voor een metalen harnas
full


Rest-06 hier zijn ze zonder uitjes
full


Geniet van de maaltijd })
 
Laatst bewerkt:
Was het 2 dagen geleden dat er horeca gepresenteerd werd waar je bediend wordt, nu mag je van geluk spreken als een een tafeltje en een klapstoel staat, anders wordt het staand eten. Het zijn nu vis- en patatkramen die in beeld komen. Dit heet vaak "ambulante handel" en kan soms op een iets andere plaats staan.

Vis-01 (= nieuwe locatie) hun dialect, het katteiks, is bijna niet te verstaan
full


Vis-02 verse vis op een oud eiland
full


Vis-03 kraam staat tussen Cadzand en Texel
full


Vis-04 hier hebben de families Toets, Paans en Jol hun wortels
(Bestaat niet meer, naar links verplaatst, nieuwbouw hier al wel te zien in de bocht)
full


Vis-05 hier is de delicatesse niet van steen
full


Vis-06 hier serveren ze ook mosselen
full


En de bijgevoegde uien dienen om een wat ranzige smaak te maskeren :+
 
Laatst bewerkt:
Als 5e serie ook weer laagdrempelige horeca, te weten cafetaria en broodjeszaken.

cafe-01 hier begin de lange weg
full


cafe-02 aan de overkant van cafe-03
full


cafe-03 aan de overkant van cafe-02
full


cafe-04 hier werken ze met stroomstootjes
full


cafe-05 Hier is het groter dan het klein is
full

In verband met beperkende regeltjes van toegankelijkheid veranderd :o

cafe-06 dit heeft nu een andere naam maar het pand is hetzelfe
full
 
Laatst bewerkt:
Als afsluiters de fastfood-horeca.

Fast-01 hier bezorgen ze met een bontmuts
full


Fast-02 bij de kruikenzeikers
full


Fast-03 hier kan ik op de fiets naar toe
full


Fast-04 hier serveren er koolsla bij
full


Fast-05 Deze stribbelde tegen
full


Fast-06 plaats lokaal bekend als Durkum
full


Dat waren dan de 6 x 6 = 36 horeca-gelegenheden, gesorteerd op soort.

Zegt het voort, zegt het voort, ook op andere subfora.
 
Laatst bewerkt:
In de openingspost wordt niet gesproken over bonus-objecten maar ik heb er toch 4 geselecteerd in de denkbeeldige hoeken van Nederland, dus NW, NO, ZW en ZO. Het is het overgebleven deel uit de Horeca, de Hotels. Maar dan wel in het bovenste segment, de kasteel- en landgoed overnachtingen. Deze gaan wel zonder een nader omschrijvingen het net op:

Als eerste de bonus-NW
full


als tweede de bonus-NO
full


Als derde de bonus-ZW
full


En als laatste de bonus-ZO
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de gelegenheid gehad mijn eerste landmarks te rijden:

rest03
c7IcNtm.jpg


pan05
DzDqbYh.jpg


Het pannenkoekrestaurant was heel grappig met een leuk thema. Even 'lunchpauze' gehad en een lekkere pannenkoek gegeten. Het kan er erg druk zijn en echt heel veel kinderen.
 
Goed weer vanmiddag, dus een rondje gemaakt langs de eerste twee punten:

Cafe-02
full


en cafe-05 ( Nieuwe locatie)
full


Veel andere rijders gezien, dus ik ben benieuwd of er meer volgt.
 
Wij hebben net besteld bij pann-03! Jenny met de ZRX, ik op de strom. :)

1521737539.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was je van plan om deze als A0-poster op de markt te brengen, gezien het formaat :? Een grootte van 640 x 400 pixels is scherp genoeg.

Maar Rest-01 is aan de lijst toegevoegd :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan