Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Behalve als ze wel af en toe op de motor van hun man/vrouw rijden.

O-)

Niet te ingewikkeld maken joh!

Want dan heb je ook de vader die twee motoren heeft waarvan de zoon (die zelf geen eigen motor heeft) er een mag lenen als de hele familie gaat touren... en zo kun je honderden scenario's gaan bedenken!
 
Ik ken ook redelijk wat mensen die om meerdere redenen wel een A rijbewijs hebben maar al jaren geen motor meer rijden... Bijna alle mannen in mijn familie (als in, schoonfamilie vooral) hebben een A rijbewijs (schoonvader, neef, andere neef, man van mijn schoonzus...) en toch ben ik op dit moment het enige die een motor heeft...
Bij ons is dat niet zo moeilijk, iedereen die ten laatste eind december 1989 zijn B behaald heeft, heeft er automatisch A bij, A onbeperkt welteverstaan. Velen hebben daarvan nog nooit motor gereden, of er zelfs nog nooit op gezeten ... maar die mogen dus wel legaal op een Hayabusa stappen en wegrijden :X
 
Die is vast en zeker niet standaard... maar ik ben wel geïnteresseerd om mijn OEM piepertje te vervangen door een soortgelijk iets.

Idd niet standaard. Google eens op Stebel Nautilus.
Die zijn alleen best aan de prijs. Bij Aliexpress heb je voor 1/3 van de prijs goede knockoff.
 
Laatst bewerkt:
Bij ons is dat niet zo moeilijk, iedereen die ten laatste eind december 1989 zijn B behaald heeft, heeft er automatisch A bij, A onbeperkt welteverstaan. Velen hebben daarvan nog nooit motor gereden, of er zelfs nog nooit op gezeten ... maar die mogen dus wel legaal op een Hayabusa stappen en wegrijden :X
Ik twijfel. Mijn (eerste) B-rijbewijs stamt van voor 1989, maar A kreeg ik er niet bij hoor. Volgens mij is dat zelfs nooit zo geweest (ja, misschien voor de oorlog, toen alleen de burgemeester, de dokter en de hereboeren een auto hadden).
Er is wel een tijd geweest dat je op het gemeentehuis een oefenvergunning kon krijgen, waarmee je binnen de bebouwde kom mocht oefenen op de motor. Maar dat is nog véél langer geleden.
Wel heb je gelijk als je zegt dat een A-rijbewijs oorspronkelijk geen beperkingen had. De indeling in categorieën A1, A2 en A is van tamelijk recente datum. Over AM hebben we het hier maar niet.
 
Bij ons is dat niet zo moeilijk, iedereen die ten laatste eind december 1989 zijn B behaald heeft, heeft er automatisch A bij, A onbeperkt welteverstaan. Velen hebben daarvan nog nooit motor gereden, of er zelfs nog nooit op gezeten ... maar die mogen dus wel legaal op een Hayabusa stappen en wegrijden :X

En ook voor B waren de eisen zeker niet veel meer dan tijdens het rondje om de kerk niet meer dan één persoon aanrijden. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik reed een beetje te snel en zag plotseling blauwe lichten achter mij verschijnen.
Gelukkig geen politie maar "dringend vervoer" :} anders was ik m'n rbw kwijt :o
Dan was er nog een Opel Astra die helemaal aan het overdrijven was (reed +- 200km/h) voor de blauwe lichten.
 
Ik reed een beetje te snel en zag plotseling blauwe lichten achter mij verschijnen.
Gelukkig geen politie maar "dringend vervoer" :} anders was ik m'n rbw kwijt :o

Als je een beete te snel rijdt ben je toch niet meteen je rijbewijs kwijt toch?

~[Edit] Oh wacht... België... Had ik niet gezien...
Hebben jullie daar het puntensysteem?
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel. Mijn (eerste) B-rijbewijs stamt van voor 1989, maar A kreeg ik er niet bij hoor. Volgens mij is dat zelfs nooit zo geweest (ja, misschien voor de oorlog, toen alleen de burgemeester, de dokter en de hereboeren een auto hadden).
Er is wel een tijd geweest dat je op het gemeentehuis een oefenvergunning kon krijgen, waarmee je binnen de bebouwde kom mocht oefenen op de motor. Maar dat is nog véél langer geleden.
Wel heb je gelijk als je zegt dat een A-rijbewijs oorspronkelijk geen beperkingen had. De indeling in categorieën A1, A2 en A is van tamelijk recente datum. Over AM hebben we het hier maar niet.


DKP komt uit België zoals je weet en daar was het inderdaad anders als in NL. Hier moest je ook vroeger er apart voor afrijden.

Vanaf 1927 dus.
 
Laatst bewerkt:
Als je een beete te snel rijdt ben je toch niet meteen je rijbewijs kwijt toch?

\[Edit] Oh wacht... België... Had ik niet gezien...
Hebben jullie daar het puntensysteem?

Nee hoor, reed gewoon sneller dan 30 boven de max snelheid. Gaf me wel schijt in m'n broek :')
 
Niet te ingewikkeld maken joh!

Want dan heb je ook de vader die twee motoren heeft waarvan de zoon (die zelf geen eigen motor heeft) er een mag lenen als de hele familie gaat touren... en zo kun je honderden scenario's gaan bedenken!
Het scenario dat ik bedacht is op mij van toepassing :+
Mijn twee motoren rijden (even) niet, maar die van manlief gelukkig wel.
 
Over snelheid: mijn broer woont in italie en reed met zijn motor (ital.kenteken) 60kmu te hard binnen bebouwde kom. Van achteren geflitst maar niet staande gehouden. Moest rbw inleveren, maar ik heb verklaard dat ik op dat moment op zijn motor reed. Rbw dus niet inleveren en alleen maar dokken. Ik moest wel 2 jaar lang geen bekeuringen meer oplopen of aangehouden worden daar. Is gelukt, zijn daar maar max 10 dgn per jaar.
Was ca 6jr geleden, dus wordt geen proceszaak oid meer....
 
Bij ons is dat niet zo moeilijk, iedereen die ten laatste eind december 1989 zijn B behaald heeft, heeft er automatisch A bij, A onbeperkt welteverstaan. Velen hebben daarvan nog nooit motor gereden, of er zelfs nog nooit op gezeten ... maar die mogen dus wel legaal op een Hayabusa stappen en wegrijden :X
Zo als mijn partner.....afgelopen jaar van de zomer voort eerst op de moto.....achterop dan maar hè. 59 jaartjes jong en nu verslaaft.. aan het achteropzitten dan hè. ze mag wel zelf sturen maar wist tot vorig jaar niet dat dat mocht.. hahaha
zo gauw ik een leuk oefenfietsje heb gevonden, gaat ze aan de bak hoor... :+ _O- _O-
 
Vandaag een rondje gedaan op de zundapp in combinatie met een bezoekje aan de kapper..
Zoals zo vaak heeft die ook wel eens dorst dus moest er getankt worden..
Komt er bij de pomp een vent op me af lopen : "Volgens mij ben jij wel een redelijk man.." ik zeg daarop "Dat ligt er aan.."
"Ik bied je 150 euro voor deze zundapp!!"
"Hoeveel termijnen dacht je te gaan betalen??"
Opeens was ik in zijn ogen geen redelijk man meer ;)
 
Zonde toch, dat zoveel mensen het plezier van motorrijden vergeten lijken te zijn....
 
Vandaag een rondje gedaan op de zundapp in combinatie met een bezoekje aan de kapper..
Zoals zo vaak heeft die ook wel eens dorst dus moest er getankt worden..
Komt er bij de pomp een vent op me af lopen : "Volgens mij ben jij wel een redelijk man.." ik zeg daarop "Dat ligt er aan.."
"Ik bied je 150 euro voor deze zundapp!!"
"Hoeveel termijnen dacht je te gaan betalen??"
Opeens was ik in zijn ogen geen redelijk man meer ;)
Voor dat geld had je in mijn tijd zelfs nog geen Zündapp, een setje wielen misschien ja...
 
Zonde toch, dat zoveel mensen het plezier van motorrijden vergeten lijken te zijn....

Tja...ik kan 'm wel verkopen , dan heb ik misschien 1500 euro in mijn handen...da's leuk maar dan heb ik ook 15000 euro ergenis dat ik er geen meer heb waar ik mee kan rijden..
En de lol die je hebt met zo'n ding is onbetaalbaar : tel uit je winst :+
 
Er is een serie/film (iets met Maaskantje?) die die uitspraak 'populair' heeft gemaakt.. denk dat ze het dus overgenomen hebben in Twente.

"Waus" bestaat hier al zo lang ik me dat kan herinneren. "Kneus" idem dito. Koekwaus zou best nog wel eens overgewaaid kunnen zijn uit de film. Hier wordt inmiddels vaker een ander woord i.p.v. koek gebruikt. Schijnen ze in Den Haag patent op te hebben, maar wij hebben blijkbaar een licentie. O-)
 
Zonde toch, dat zoveel mensen het plezier van motorrijden vergeten lijken te zijn....

Het is mij opgevallen dat je mensen die een motor hebben in twee groepen kan verdelen. Aan de ene kant heb je mensen die in de eerste plaats voornamelijk van motorfiersen houden, en daardoor het rijden ook interessant vinden. Ze vinden het mooi om er model X te hebben, het in de garage te hebben staan en om op een mooie zondag in juni hem een keer uit te laten.
En dan heb je mensen die voornamelijk van het motorrijden houden, en daardoor motorfietsen een mooi iets vinden. Dat zijn de mensen die dan liever kou lijden dan warm in de file aan te sluiten, al jaren geen geen winterstalling van binnen hebben gezien en bijna elke dag overal in hun motorpak verschijnen.
 
Het is mij opgevallen dat je mensen die een motor hebben in twee groepen kan verdelen. Aan de ene kant heb je mensen die in de eerste plaats voornamelijk van motorfiersen houden, en daardoor het rijden ook interessant vinden. Ze vinden het mooi om er model X te hebben, het in de garage te hebben staan en om op een mooie zondag in juni hem een keer uit te laten.
En dan heb je mensen die voornamelijk van het motorrijden houden, en daardoor motorfietsen een mooi iets vinden. Dat zijn de mensen die dan liever kou lijden dan warm in de file aan te sluiten, al jaren geen geen winterstalling van binnen hebben gezien en bijna elke dag overal in hun motorpak verschijnen.
*O* *O* *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan