Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie aanbieding, prima olie. Gebruik ik al jaren.

full
 
Ik heb ff een vraagje over mijn handvatverwarming. Links wordt warmer als rechts. Er zit zoveel verschil in dat wanneer rechts comfortabel wordt ik links mijn vingers verbrand door de winterhandschoen heen. Het lijkt erop alsof de kabel van rechts is ingekort en met een stekkerverbinding is verbonden. Zou datt kunnen liggen aan het feit dat er rechts een extra stekkerverbinding inzit? Ik kan hem ook niet hoger zetten als stand 2 (van de 5), want dan wordt links al te warm.
 
Ik wilde vorige week s middags starten druk de knop in en alles gaat uit, N lampje, startmotor draait niet nergens stroom op.

Even wachten...contact aan N lampjes brandt, nog een keer en precies hetzelfde.

Accuklemmen na gekeken niks raars.

Weer startknop en weer alles uit.

Accu meter onder zadel welke ik op de accupolen moet houden gaf 12.4 volt aan, toen weer en toen startte hij direct, dus hij hoefde niet vaak rond te gaan zoals bij een lage accuspanning.

Het waren niet de koolborstels want ik heb de motor in de versnelling iets verzet met koppeling uit.

Ook de killswitch was niet ingedrukt? Zou het aan de cdi kunnen liggen of is er iets thermisch gezekerd oid?
 
Ik heb ff een vraagje over mijn handvatverwarming. Links wordt warmer als rechts. Er zit zoveel verschil in dat wanneer rechts comfortabel wordt ik links mijn vingers verbrand door de winterhandschoen heen. Het lijkt erop alsof de kabel van rechts is ingekort en met een stekkerverbinding is verbonden. Zou datt kunnen liggen aan het feit dat er rechts een extra stekkerverbinding inzit? Ik kan hem ook niet hoger zetten als stand 2 (van de 5), want dan wordt links al te warm.

Zou idd kunnen dat de kabels als weerstand dienen, meestal is het zo dat rechts (gas plastic huls) warmer wordt.
 
Ik wilde vorige week s middags starten druk de knop in en alles gaat uit, N lampje, startmotor draait niet nergens stroom op.

Even wachten...contact aan N lampjes brandt, nog een keer en precies hetzelfde.

Accuklemmen na gekeken niks raars.

Weer startknop en weer alles uit.

Accu meter onder zadel welke ik op de accupolen moet houden gaf 12.4 volt aan, toen weer en toen startte hij direct, dus hij hoefde niet vaak rond te gaan zoals bij een lage accuspanning.

Het waren niet de koolborstels want ik heb de motor in de versnelling iets verzet met koppeling uit.

Ook de killswitch was niet ingedrukt? Zou het aan de cdi kunnen liggen of is er iets thermisch gezekerd oid?

Spanning meten op een onbelaste accu zegt niet zo veel, je moet de spanning meten als je de startknop indrukt.
De rest klinkt als een slecht contact / halve of hele kortsluiting.
 
Laatst bewerkt:
Zeker niet lullig.
Ben ook laat maar het is nu echt niet meer te houden.
Wil de combi hotgrips en kappen doen.

Mijn vriendin rijdt een deauville met kappen, die zegt dat het echt een verschil maakt.
Voor de diversion weet ik niet of er überhaupt kappen te krijgen zijn.
Ja, het is ECHT koud, brrr...!
 
Zeker niet lullig.
Ben ook laat maar het is nu echt niet meer te houden.
Wil de combi hotgrips en kappen doen.

Haha! Het is inderdaad bere koud...

Ik rij al twee weken rond met sludge in de olie. Door het koude weer komt er vocht uit de lucht in de olie terecht, en omdat de olie niet heet genoeg wordt is het een grote witte schuimende opgeklopte massa. Niet goed voor de motor. :-)

Omdat mijn woon/werkverkeer slechts 20 minuten is wordt de olie niet warm genoeg om het vocht er uit te laten verdampen. Ik dacht dat een retourtje Den Haag - Schiphol (+/- 50km) wel voldoende zou zijn om het vocht te laten verdampen. Maar helaas....

Daarom heb ik nu maar de oliekoeler met een stuk karton afgedekt. En jawel, een rondje om Rotterdam was genoeg om de olie weer normaal te krijgen.

Dus iedereen die ook alleen maar wit schuim ziet in het oliepaal glaasje, effe een stukje karton voor de oliekoeler schuiven en de kans is groot dat je olie weer snel er normaal uit ziet.

Nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt!
 
Ik weet niet wat sludge is maar t klinkt niet bevorderlijk voor de gezondheid van je motor!
Ik merk wel dat mijn motor een stuk meer brandstof verbruikt bij deze temperatuurtjes...!
 
https://nl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Hand-Guard-Handguard-Shield-Windproof-Motorbike-Motocross-Universal-Protectors-Modification-Part-Protective-Gear/32325347015.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.9EJTZQ

Je moet effe geduld hebben als je wat bij Ali besteld, maar dat mag ook voor die prijs. Ideale dingen, ook als het weer boven nul is.
Jij en alles wat je bij Ali bestelt wordt geregistreerd door de Chinese overheid voor het sociaalkredietstelsel '(
 
Vandaag in de avondspits op de A2 bij Everdingen een diversion 900 gespot.
Als je dit leest, zwaai effe digitaal 👋👍🏍
 
Haha! Het is inderdaad bere koud...

Ik rij al twee weken rond met sludge in de olie. Door het koude weer komt er vocht uit de lucht in de olie terecht, en omdat de olie niet heet genoeg wordt is het een grote witte schuimende opgeklopte massa. Niet goed voor de motor. :-)

Omdat mijn woon/werkverkeer slechts 20 minuten is wordt de olie niet warm genoeg om het vocht er uit te laten verdampen. Ik dacht dat een retourtje Den Haag - Schiphol (+/- 50km) wel voldoende zou zijn om het vocht te laten verdampen. Maar helaas....

Daarom heb ik nu maar de oliekoeler met een stuk karton afgedekt. En jawel, een rondje om Rotterdam was genoeg om de olie weer normaal te krijgen.

Dus iedereen die ook alleen maar wit schuim ziet in het oliepaal glaasje, effe een stukje karton voor de oliekoeler schuiven en de kans is groot dat je olie weer snel er normaal uit ziet.

Nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt!


Ik heb hetzelfde en geen oliekoeler..... :N
 
Vandaag de motor na laten kijken.
Schokdemper stuk, remmen voor vervangen en kleine beurt.
Ik zou zeggen; laat maar komen dat voorjaar, want ik rijdt er zonder schokken op af 😂😂😂
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan