Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrachtwagens lijken net de nieuwe witte busjes te worden.....

Negeren van inhaalverboden, op de middenbaan blijven plakken en van baan wisselen terwijl je ernaast zit.

De domme excuses die je van chauffeurs hoort:
Veel meemaken op de weg is geen excuus om jezelf als een koekwaus te gedragen en ook dat de maatschappij transport nodig heeft is geen excuus.

Veel meemaken is een ding, natuurlijk... Maar net zoals bij taxichauffeurs, dat rijden je werk is en dat je veel meemaakt betekent niet automatisch dat je beter rijdt! En ook al wen je aan meer uren op een dag te rijden, ik denk dat je toch op een bepaalde punt iets minder alert bent...

Bij vrachtwagens heb ik vaak ook het idee dat ze misbruik maken van de maat van hun voertuig.
Een vrachtwagen die op je baan springt terwijl je ernaast zit, je kunt toeteren en proberen om hem terug zijn baan in te dwingen wat je wil, blijft het feit dat als ie gewoon doorgaat, je geen andere keus hebt dan hem te laten gaan (en dat geldt al in de auto, helemaal op de motor).
En daarna? Je kan wel boos blijven, misschien geeft ie je nog de vinger, en dan?
 
Bij vrachtwagens heb ik vaak ook het idee dat ze misbruik maken van de maat van hun voertuig.
Een vrachtwagen die op je baan springt terwijl je ernaast zit, je kunt toeteren en proberen om hem terug zijn baan in te dwingen wat je wil, blijft het feit dat als ie gewoon doorgaat, je geen andere keus hebt dan hem te laten gaan (en dat geldt al in de auto, helemaal op de motor).
En daarna? Je kan wel boos blijven, misschien geeft ie je nog de vinger, en dan?

Precies dat en ze hebben echt schijt aan andere. Het punt is dat dit alleen steeds erger lijkt te worden.

Terug dwingen moet je ook niet willen proberen. Bij een foutje of onoplettendheid gaan ze direct terug na een lel op de toeter. De mannen die door gaan doen dit bewust omdat jouw leven hun niets interesseert. Raar is alleen dat ze dan ook nog doen of jij degene bent die zich op de weg misdraagt. |(
 
Aantal weken geleden alweer... Een goede reminder gehad waarom je, je plekje opeist en niet helemaal rechts of links gaat staan in je rijstrook.

Stond in het rijtje voor de stoplicht, had geen zin om te filteren. Links een verhoogde stoeprand en ik was een beetje moe dus ik ga helemaal links staan in het rijstrook en plaats mijn linkerbeen op de verhoging. Achter mij sluiten een aantal blikken netjes aan.

Komt er vervolgens een haastige taxichauffeur tussen die in de ruimte gaat staan die ik overliet. Mijn fout. Stoplicht gaat op groen en snel weer naar oranje, rood zodra het mijn beurt is dus ik stop. Inmiddels sta ik wel in het midden van de rijstrook. Net als ik mijn rechtervoet op de grond zet scheurt de taxichauffeur net niet over mijn voet. Gaat bij een verboden om te keren boord tegen het verkeer in die vanaf de andere kant al enige seconden groen hadden. Ging allemaal net goed maar alleen omdat de blikken van de andere kant allemaal op tijd in de ankers gingen.

Had allemaal niet gebeurt als ik die initiële ruimte niet had gegeven denk ik dan |( dus voortaan gewoon weer in het midden staan.
 
Aantal weken geleden alweer... Een goede reminder gehad waarom je, je plekje opeist en niet helemaal rechts of links gaat staan in je rijstrook.

Stond in het rijtje voor de stoplicht, had geen zin om te filteren. Links een verhoogde stoeprand en ik was een beetje moe dus ik ga helemaal links staan in het rijstrook en plaats mijn linkerbeen op de verhoging. Achter mij sluiten een aantal blikken netjes aan.

Komt er vervolgens een haastige taxichauffeur tussen die in de ruimte gaat staan die ik overliet. Mijn fout. Stoplicht gaat op groen en snel weer naar oranje, rood zodra het mijn beurt is dus ik stop. Inmiddels sta ik wel in het midden van de rijstrook. Net als ik mijn rechtervoet op de grond zet scheurt de taxichauffeur net niet over mijn voet. Gaat bij een verboden om te keren boord tegen het verkeer in die vanaf de andere kant al enige seconden groen hadden. Ging allemaal net goed maar alleen omdat de blikken van de andere kant allemaal op tijd in de ankers gingen.

Had allemaal niet gebeurt als ik die initiële ruimte niet had gegeven denk ik dan |( dus voortaan gewoon weer in het midden staan.

Ik kan maat twee dingen zeggen:
Idioot! (niet jij eh^^)
En gelukkig was het net niet over je voet

Als ik geen zin heb om te filteren blijf ik ook meestal in het midden van mijn strook, tenzij het voertuig voor mij mij geen goede zicht geeft (busje of zo), dan ga ik richting het midden van de twee banen (als er twee banen zijn mijn kant op) of richting het midden.
 
Geen gebeurtenis, wel opvallend.
Sinds deze week significant meer tweewielers gezien op het traject Schiphol-Almere en vv.
En dat ondanks de kou.

Ben benieuwd hoeveel bikkels er volgende week overblijven!
 
Ik vind het op het moment juist heerlijk motorweer. Helder, droog en het wordt weer langer licht!
 
Ik vind het op het moment juist heerlijk motorweer. Helder, droog en het wordt weer langer licht!
+1. het is weer leuk!
maar na pakweg 1uur wel fris aan de voeten.

edit: en proberen om qua timing niet tegen een laag zonnetje in te moeten rijden.
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat geen bord max 10km/u :P

Tenminste, niet officieel, dus kan daar ook niet op gehandhaafd worden :P

Laagste snelheid zou 20km/u zijn, maar dat bord ben ik geloof ik ook nog nooit tegen gekomen.

upload_-1


51.999429,5.628319

Met de trapfiets wel eens de 40 aangetikt hier. :X
 
Niets, voor fietsen (zonder trapondersteuning) geldt geen maximum snelheid.

Is dat zo?

Vorig jaar nog samen met een fietsmaat bekeurd omdat we op de racefiets in een 30km zone waar werd gelaserd , een snelheid is geconstateerd van 44 km/u. Bekeurd voor 11 km/u overschrijding. Argumentatie van de verbalisant destijds; "het fietspad waarop we reden met de racefiets kent in- uitritten waarvan een aantal vanwege begroeiing onvoldoende goed zicht bieden op het fietspad vanuit de uitrit of inrit en er vanaf de fiets rijdend op het fietspad onvoldoende goed zicht mogelijk is op de uitrit(ten)."

Niet in discussie gegaan. verbaal aangepakt en door. Voor mijn maat was het dubbel zuur en duur. Hij kon geen legitimatie overleggen. € 86,- pp voor de snelheid en mijn een additionele € 90,- vanwege het niet kunnen overleggen van een legitimatiebewijs.
 
dat is bij ons ook in de beurt gebeurd op een 30 km weg, op een brede weg,
man op een gewone fiets ging 35 km en op de bon,dit was gewoon te gek voor woorden,
mensen die de begroeiing zo hebben moeten een bekeuring krijgen.
 
Is dat zo?

Vorig jaar nog samen met een fietsmaat bekeurd omdat we op de racefiets in een 30km zone waar werd gelaserd , een snelheid is geconstateerd van 44 km/u. Bekeurd voor 11 km/u overschrijding. Argumentatie van de verbalisant destijds; "het fietspad waarop we reden met de racefiets kent in- uitritten waarvan een aantal vanwege begroeiing onvoldoende goed zicht bieden op het fietspad vanuit de uitrit of inrit en er vanaf de fiets rijdend op het fietspad onvoldoende goed zicht mogelijk is op de uitrit(ten)."

Niet in discussie gegaan. verbaal aangepakt en door. Voor mijn maat was het dubbel zuur en duur. Hij kon geen legitimatie overleggen. € 86,- pp voor de snelheid en mijn een additionele € 90,- vanwege het niet kunnen overleggen van een legitimatiebewijs.

Dat is wel heel apart. Bij ons wordt er geweigerd om te controleren in de 30km zone omdat deze volgens de mannen in blauw zo moet zijn ingericht dat je niet harder kunt dan 30km.

Dit is een zelf verzonnen regel door de mannen in het blauw maar daardoor blijft de 30km zone een racebaan...
 
Iemand voegde op het laatste moment nog uit, naar de strook waar ik op dat moment reed. Hij kwam vanuit een stilstaande file, dus eigenlijk een bijzonder slecht idee. Bij het iets te geïrriteerd wegrijden, glipte mijn achterwiel op een glad stukje snelweg, maar vanwege mijn irritatie schrok ik er niet eens van :P
Eigenlijk beetje domme actie van mij weer , gelukkig zonder gevolgen |(
 
Ik vind het op het moment juist heerlijk motorweer. Helder, droog en het wordt weer langer licht!
Vandaag geen koekblik tot mijn beschikking en ik heb met lichte behoorlijke tegenzin de motor gepakt, aangezien de thermometer op -4 stond. B|
Maar ik moet zeggen, het viel me alles mee! Inderdaad omdat het droog is en al vlot licht wordt. Handen en voeten wat koud, maar goed te doen. Niet verkleumd dat je uren op moet warmen of zo.
 

Ja dat is zo. Gewone fietsen vallen niet onder de snelheidsovertredingen. Je kan wel een artikel 5 krijgen als het gevaarlijk is. Maar geen boete voor te hard rijden kan niet, want een fiets heeft geen verplichte snelheidsmeter. Dus kan een fietser ip niet weten of hij een overtreding begaat.
Er is ook geen feitcode voor deze overtreding. De snelheidsovertredingen gelden niet voor catergorie 9 (fiets)
 
Vandaag geen koekblik tot mijn beschikking en ik heb met lichte behoorlijke tegenzin de motor gepakt, aangezien de thermometer op -4 stond. B|
Maar ik moet zeggen, het viel me alles mee! Inderdaad omdat het droog is en al vlot licht wordt. Handen en voeten wat koud, maar goed te doen. Niet verkleumd dat je uren op moet warmen of zo.
Ik genoot me te pletter vanmorgen, terwijl ik kilometers file passeerde :]
En kou... je pakt jezelf warm in, en op het werk weer warm uit... automobilisten en zeker OV-ers moeten vaak nog een stuk door de kou lopen...
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is zo. Gewone fietsen vallen niet onder de snelheidsovertredingen. Je kan wel een artikel 5 krijgen als het gevaarlijk is. Maar geen boete voor te hard rijden kan niet, want een fiets heeft geen verplichte snelheidsmeter. Dus kan een fietser ip niet weten of hij een overtreding begaat.
Er is ook geen feitcode voor deze overtreding. De snelheidsovertredingen gelden niet voor catergorie 9 (fiets)

Oef...gerustgesteld O-)
 
Ik genoot me te pletter vanmorgen, terwijl ik kilometers file passeerde :]
En kou... je pakt jezelf warm in, en op het werk weer warm uit... automobilisten en zeker OV-ers moeten vaak nog een stuk door de kou lopen...
Laagjes aantrekken is de truuk. :Y Het is een heel karwei - aan én uit - maar het helpt wel. :P

Regenoverall over goretex-pak, bedoeld als windstopper, was aan de binnenkant zeiknat! :o
Toch maar binnen opgehangen in plaats van in de topkoffer proppen.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad heerlijk weer, maar het is wel erg frisjes vandaag, zo rond de 2-3°C
M'n vingers vroren er bijna af :')
Straten zijn wel lekker droog, bandjes hebben veel grip, ik = blij :Y
 
Laatst bewerkt:
Een 50cc scooter op de snelweg. Ik stond bij de oprit Kralingseplein van de A16 voor de stoplichten toen er voor mijn neus een scooter de snelweg opging. Bij groen als een speer naar boven en daar reed gelukkig al een busje met zijn alarmlichten aan achter de scooter. Naast de scooter gaan rijden en deze bij de eerste afrit eraf gedirigeerd. De bestuurder was al een wat oudere man en deze was aardig geschrokken van al het verkeer.
 
Niet per se meegemaakt, maar vandaag de leasebak ingeleverd.
Geen koekblik meer, en alles lekker op de motort :) (of OV als 't beroerd weer is).

Heerlijk gevoel de 4 wieler ingeleverd te hebben. Lang leve 't motorrijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan