~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Dan vraag ik mij af wat je dan merkt, de afstelling van de automatische decompressie of je kleppen? Uit welk jaar is je XT?
 
Alle kleppen stonden te strak en ik heb het idee dat de XT daarom nu wat mooier loopt. Het makkelijke kickstarten is ook wel heel veel beter.

Het is een XT uit 88 geloof ik, 2KF
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe de choke makkelijk te verplaatsen is van de carb naar het stuur? Kabel en hendel kom ik wel uit maar de choke zelf zal anders moeten?

Heb vanavond de kleppen gesteld en ook de automatische decompressie afgesteld. Ik herken de motor nauwelijks terug, veel beter zo

Misschien dat een beugel van de xt550 of de eerste xt600`s op je carb past?
Plunjer lijkt mij wel aan te passen of over te zetten.

34L-14905-00.jpg


Onderdeelnummer staat erbij.

Waarschijnlijk heeft offroadcentrum in Vaassen wel een carb van de 550/600 liggen om te passen.
 
Ik heb een XT600 uit 2002, die heeft een kapje over de olievul/peildop. Heeft dat kapje nog meer functie dan alleen voor het mooie? Ik zit er over te denken hem eraf te halen.
 
Goedenavond,

Sinds kort ben ik ook trots eigenaar van een XT600E uit 1995. Hiervoor reed ik een VFR maar dit rijdt stukken leuker!

Groetjes,

Robin
full
 
Net lid en nu al een vraagje... Normaal zit bij het uiteinde van je stuur schroefdraad voor je stuurgewichtjes. Ik mis dat en ik zou graag handkappen willen hebben. Kent iemand handkappen die daar geen gebruik van maken?
 
acerbis_13056_multiplo_handschalen_hand_guards_anbaukit_schwarz_1.jpg


Zoiets? De twee lange pluggen en schroeven gaan in het stuur.


acerbis-handkappen-mx-uniko-vented-universeel-rood-achterkant.jpg


Of zoiets? Zit met 1 klem vast.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt gassen, het stysteem op op de eerst foto spreekt mij aan. Ik zag ook op sommige foto's in dit topic dat sommige handkappen met een enkele bout bij de remhendel vast zitten. Dit is voor mij ideaal.
 
Beste rijders,

Ik heb jullie hulp nodig.
De geliefde xt600 '90 loopt niet meer. Hij vonkt niet meer.

Ik heb hierom de:
Bobine, bobine kabel, bougie, bougiedop en de cdi vervangen en nog steeds geen resultaat.

Het blok maakt massa, zitten geen draadbreuken contactslot doet het en de dodemansknop werkt zoals hij hoort. De schakelaar van de standaard heb ik ook gecheckt.

En nu weet ik het even niet meer :) wat is de volgende stap om te checken ?
 
Ja denk dat het is. Eentje geeft 220 weerstand aan en andere 110. Mag tussen de 90 en 110 zijn.

Cdi vind ik ook nog een mysterie. Beide units geven aan dat ze niet geleiden. Moet de oranje draad echt geleiden? Volgens het schema wel, maar lijkt me stug dat beide niet goed zijn.
 
Hi all, toevallig nog een 600e te koop (niet op MP e.d.) met ca. max 50k / 60k kilometers?
 
Er is hier vast wel iemand die weer of een 3aj versnellingsbak in een 34L carter past. Of moet je dan heel veel aan gaan passen?
 
En om wat meer ruimte in de garage te maken heb ik ook nog wat 55W spullen in de aanbieding:
- Frame zonder kenteken (komt uit belgie)
- set wielen
- achterbruk (met een link deel redelijk vast)
- voorvork compleet (met schijf afdek rand)
- buddy
- tank (met grote deuk en zwart gespoten)
en nog wat kleine spullen maar deze moet ik nog even uit gaan zoeken omdat ik daar zelf ook nog wel wat spullen van ga gebruken voor de 34L.

De staat is redelijk/bruikbaar. Ik heb het als rijwiel gedeelte gekocht en het stond al een paar jaar buiten onder een afdakje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan