Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Weer wat stappen vooruit om de NTV klaar te krijgen:

De voorvork (nieuwe binnenpoten, onderpoten gepoedercoat) zit weer in elkaar en het voorspatbord mocht eindelijk zijn plaats nemen:
opbouwvoorvork1.jpg

Nog even wachten op de CNC Racing ventielen en dan kan de Pilot Road 5 getest worden:
opbouwvoorvork1a.jpg


De koplampen zitten er weer op, met 4000 lumen LED lamp:
opbouwvoorvork2.jpg

opbouwvoorvork3.jpg


De standaard bouten van de radiator cover...:
opbouwvoorvork4.jpg

... worden vervangen door een mooi zwart setje van CNC Racing, het zijn de kleine details die het hem doen:
opbouwvoorvork4a.jpg


En het dashboard weer op zijn plaats, daarmee voelt het alweer meer als een echte motor:
opbouwvoorvork5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch mooi hoe goed je koelvloeistofslangen weer kunt opschonen. De achterste koelvloeistofslang is nieuw, komt vers van Honda af, de voorste is met VRP (link) aangepakt, een langdurig(er) werkende versie van cockpitspray:

Koelvoeistofslangen.jpg
 
leuk idee! beetje S100 werkt ook perfect op de slangen!

Ja, maar.... ik ben het met je eens dat S100 mooi resultaat geeft, maar S100 zit in hetzelfde rijtje als cockpitspray: het werkt goed, maar het is er ook zo weer af. Het voordeel van VRP (en zijn glimmende tegenhanger New Look Trim Gel) is dat deze veel langer blijft zitten en beter voedt.

Het is hetzelfde als met wax: Easy On, Easy Off is leuk, maar de fabrikanten vergeten er bij te vermelden dat het ook Easy Off is qua standtijd; 2-4 weken en je hebt het wel weer gehad. Dat geldt voor de meeste spray-waxen, de standtijd is gewoon kort.

Neem dan een standtijd van een paar maanden:
2-4 maanden: Chemical Guys XXX Hardcore Paste Wax
5-6 maanden: Collinite 845 Liquid Insulator Wax
12 maanden: Soft99 Fusso Coat

Bedenk dat bovenstaande waxen ongeveer het dubbele kosten van een spuitbus spraywax, maar 2x tot 24x langer mee gaan, met mooier resultaat.

De hoeveelheid werk die je er aan hebt is nagenoeg hetzelfde, want wassen en uitpoetsen moet je toch, maar je hebt veel langer plezier van je geïnvesteerde tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nog een vraag over verlichting:
Je moet toch een verlichte kentekenplaat hebben? Ik heb gekeken maar er is geen lampje dat mijn plaat verlicht. Is dat een probleem als ik bijvoorbeeld naar Duitsland of een ander land ga? Of maakt dat niet uit vanwege de leeftijd? Mijn Hawk komt uit '88.
 
Precies wat Guntherrex zegt :Y de onderkant van je achterlicht is transparant, daarvandaan schijnt het achterlicht onder de achterkuip door op je kentekenplaathouder.
 
ohja, da's waar ook :+

denk dat het toch een duits kamp wordt als der polizei je in de kraag vat voor je onfatsoenlijke gedrag ;)
 
Ah crap, nuja, dan hang ik wel gewoon de domme toerist uit.

Of anders schreeuw ik gewoon heel hard: DIZZKRIMMIENAAZIE! KEIN HINTERLICHT IST KULTUR!

Daar moeten ze dan respect voor hebben. Jeweetzelluf 8-) :P Anders haal ik Merkel erbij :+
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit Savage! Leuk dat achterlicht zo in het frame.

Even een vraagje aan de mensen die wellicht nog wat onderdelen over hebben: heb zojuist geconcludeerd dat mijn brandstofpomp op mijn NTV overleden is. Heeft iemand nog een pomp liggen die ik voor een redelijke prijs mag overnemen?

Heb ze ook online gezien bij MLMparts en Japparts voor 125 en 160 euro, respectievelijk. Tweedehands gezien voor 75 euro.

Heb al revisiesetje op de pomp gezet, maar helaas is dat niet waar het aan ligt.
Dus als iemand mij kan helpen, graag!
 
Ziet er netjes uit Savage! Leuk dat achterlicht zo in het frame.

Even een vraagje aan de mensen die wellicht nog wat onderdelen over hebben: heb zojuist geconcludeerd dat mijn brandstofpomp op mijn NTV overleden is. Heeft iemand nog een pomp liggen die ik voor een redelijke prijs mag overnemen?

Heb ze ook online gezien bij MLMparts en Japparts voor 125 en 160 euro, respectievelijk. Tweedehands gezien voor 75 euro.

Heb al revisiesetje op de pomp gezet, maar helaas is dat niet waar het aan ligt.
Dus als iemand mij kan helpen, graag!

Ik heb er meerdere liggen. Mag je zo een uitzoeken. Moeten misschien even getest worden.
 
Vandaag ook is bezig geweest met de Hawk, je kan wel merken dat het wel even geleden is dat boel los is geweest. Eerst de vooras die vast zat aan de spacer, kwam gelukkig uiteindelijk wel los met wat ferme tikken. Nu de stofkap op de linker poot die helemaal vastgerot lijkt te zitten, de rechter had ik er zo af maar de linker zit geen beweging in en als je kracht zet brokkelt ie gewoon af...

Na een half uur mee pielen maar mee gestopt voordat ik per ongeluk dingen ga slopen uit frustratie.. :+

hHFsTk3.jpg
 
Koplampjes zien er savage uit, SavagePielk. Heb wel eens een Hawk voorbij zien komen met soortgelijke lampen maar dan naast elkaar.
 
Hoe/waarom heb je het zover laten komen? :o
De vorige eigenaar heeft het zover laten komen. :9

Hij heeft de motor 5 jaar in bezit gehad maar reed er nauwelijks op en de motor stond onder een afkapping met hoes, gezien de kilometerstand zullen dit ook nog wel de originele zijn dus ook hoog tijd om te vervangen. Voorvork lekte trouwens nog niet gezien de keringen nog wel prima afsluiten (die ook gewoon worden vervangen ;)).
 
Terug
Bovenaan Onderaan