Honda Vfr 800: zware koppeling

VRC46

MF'er
15 jun 2004
43
0
Tilburg
Een vriend van mij heeft sinds dit weekend een Honda Vfr 800 uit 1998. Hij vindt dat de koppeling veel te zwaar gaat en krijgt dan al gauw kramp in zijn linkerhand van het koppelen; is er een mogelijkheid om het koppelen soepeler te laten verlopen? (Ik weet dat ik dat bij mijn Vfr ook had)
 
De koppeling op mijn blade ging ook behoorlijk zwaar en kreeg last van mijn door artrose geplaagde vingers in druk stadsverkeer. Koppeling ging niet zwaarder dan bij andere Blades.
Een clutch slave van Oberon gemonteerd; gaat merkbaar lichter. De slag is wel iets langer maar na een paar keer wegrijden ben je daaraan gewend. En geen pijnlijke vingers meer!!
 
Misschien is de koppelingskabel gaar of knikt deze ergens bij het frame oid ? (ps indien deze een kabel bediening heeft ? ) Had bv van mijn VT1100 C2 ook best een zware koppeling en na vervanging van de kabel en gangbaar maken van het asje bij het blok ging deze veel soepeler. kabel kost niet de hoofdprijs .
 
Misschien is de koppelingskabel gaar of knikt deze ergens bij het frame oid ? (ps indien deze een kabel bediening heeft ? ) Had bv van mijn VT1100 C2 ook best een zware koppeling en na vervanging van de kabel en gangbaar maken van het asje bij het blok ging deze veel soepeler. kabel kost niet de hoofdprijs .

VFR heeft een hydraulische koppeling.

Je kunt de drukstang die door het blok loopt even eruit halen en kijken of deze soepel schuift. Vloeistof heb je al ververst? Als het lang geleden is, kan het behoorlijk schelen. Vooral de slave cilinder goed doorspoelen en checken. De koppelingsveren vervangen zal niet veel helpen want nieuwe veren zijn eerder stugger. Zolang de koppeling niet slipt, laten zitten.
Als dit allemaal niet afdoende is, andere rempomp monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan