Racen/vrij rijden op een ZX-10R!

je foto's op photobucket werken niet ;) Ik kan ze niet bekijken iig

maar ik ga de remblokjes ook nog afschuinen aan de onderkant dat hij makkelijker over de schijf valt, veer tussen de remblokken doen, vaste wielbussen komen eraan

gisteren de remklauwhouder vastgezet dus die gaat geen kant meer op!


ohw vreemd, waren filmpjes maar linkje werkt idd niet :? :?

remklauwhouder moet wel met wiel meebewegen he, anders kun je ketting niet stellen :P
 
deze vaste wielbussen zijn niet echt super, je moet hebben met schuine zoekrand, dat als je bus de remklauwhouder of brug raakt deze door de schuine kant er niet wordt uitgeduwd maar als 'vanzelf' op zijn plek schuift

zoals dit: https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Heb je zeker gelijk in. Zoekrandje is wel beter, maar deze bussen maken het monteren al veel makkelijker.

Ben trouwens wel benieuwd hoe je jouw remklauwhouder vast hebt gemaakt, aangezien deze nog steeds wel naar voren/achteren moet kunnen bewegen voor de afstelling van de ketting
 
heb hem vastgemaakt door gaatje in de alu bus te boren (degene waar de as doorkomt en de moer opkomt)
deze heb ik verzonken zodat er een verzonken M6 bout doorheen kan en gelijk ligt met de bovenkant van het blokje (de moer vd as kan er nog goed op)

in de remklauwhouder een gat geboord en M6 draad getapt. zo kan ik door het alu blokje aan buitenzijde vd brug een boutje steken en die vastdraaien in de remklauwhouder. zo blijft deze vastzitten.

wil ik de ketting stellen dan los ik die bout minimaal zodat de houder mee kan bewegen als ik de ketting stel. aangezien de brug een sleuf heeft gaat dit prima

dus eigenlijk gewoon 2 gaten boren, draad tappen en 1 stuk verzinken en je bent er

vandaag remblokken afgeschuind met de vijl en een veer tussen de 2 remblokken geplaatst zodat de blokken continu wat open worden geduwd en makkelijk over de schijf zouden moeten vallen.

en ik ga zoiezo vaste wielbussen met zoekrand halen zodat het echt max makkelijk kan
 
heb hem vastgemaakt door gaatje in de alu bus te boren (degene waar de as doorkomt en de moer opkomt)
deze heb ik verzonken zodat er een verzonken M6 bout doorheen kan en gelijk ligt met de bovenkant van het blokje (de moer vd as kan er nog goed op)

in de remklauwhouder een gat geboord en M6 draad getapt. zo kan ik door het alu blokje aan buitenzijde vd brug een boutje steken en die vastdraaien in de remklauwhouder. zo blijft deze vastzitten.

wil ik de ketting stellen dan los ik die bout minimaal zodat de houder mee kan bewegen als ik de ketting stel. aangezien de brug een sleuf heeft gaat dit prima

dus eigenlijk gewoon 2 gaten boren, draad tappen en 1 stuk verzinken en je bent er

vandaag remblokken afgeschuind met de vijl en een veer tussen de 2 remblokken geplaatst zodat de blokken continu wat open worden geduwd en makkelijk over de schijf zouden moeten vallen.

en ik ga zoiezo vaste wielbussen met zoekrand halen zodat het echt max makkelijk kan
Ah ja volgens mij snap ik wat je bedoeld :Y
Die bout gaat dan door het "gat" in de achterbrug waar de as doorheen gaat?
 
Tering wat een hel om dat achterwiel erin te doen...
Het lukt me gewoon niet, en dat na 9 jaar circuitrijden op allerlei verschillende motoren....
Nog nooit zo’n slecht systeem gezien. Ik moet perse vaste wielbussen plaatsen en de remklauw fixeren want met de originele configuratie is het ondoenlijk.
Ben er een uur mee bezig geweest en achterwiel zit er nog niet in
Iemand tips&tricks?
full
 
Wat is dat toch met MF, steeds mn foto's te verdraaien.....
Anyway; As en moer snelwisselsysteem uit de US (linksdraaiend), Brembo uit Italie en de bracket uit Japan.
Nu gaat het redelijk, maar is een enorm geklooi om het netjes en passend te krijgen -O-
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier btw interesse in een setje gereviseerde remklauwen voor een 2004-2005 zx10r.
Ze hebben nieuwe seals, schone zuigers en gloednieuwe TRW sinter remblokken (nooit mee gereden)
Inclusief remleidingen, banjo’s en koperringen
Set mag €100,- kosten
 
nou vaste wielbussen zitten erop, klauw vast, veer tussen de blokken en remblokken afgeschuind
wiel glijd er nu zo in!
ben blij met hoe het nu gaat! nu is het super dat wiel erin zetten zeg
 
Goed bezig!
Die vaste remklauw lijkt mij ook wel ideaal!

Hoop hier volgende week eindelijk te beginnen met het opnieuw opbouwen van mijn 10. Afgelopen week heb ik via marktplaats voor een mooie prijs carbon racekuipen voor de voorkant kunnen kopen. Als het een beetje betaalbaar is wil ik nu voor achterkant ook het liefst carbon natuurlijk, ( ziet van zichzelf al wel goed uit dus scheelt weer spuiten) maar die zijn lastig te vinden voor een 05. Iemand toevallig nog een idee waar dit te koop is?
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig!
Die vaste remklauw lijkt mij ook wel ideaal!

Hoop hier volgende week eindelijk te beginnen met het opnieuw opbouwen van mijn 10. Afgelopen week heb ik via marktplaats voor een mooie prijs carbon racekuipen voor de voorkant kunnen kopen. Als het een beetje betaalbaar is wil ik nu voor achterkant ook het liefst carbon natuurlijk, ( ziet van zichzelf al wel goed uit dus scheelt weer spuiten) maar die zijn lastig te vinden voor een 05. Iemand toevallig nog een idee waar dit te koop is?
Aha! Dus jij hebt die kuipset gekocht :P Ik had 'm al in mijn favorieten staan op mp _O-
FF wat foto's posten als hij erop zit, ben benieuwd hoe dat eruit ziet!
Hier is nog carbon kuipwerk te koop: https://www.sebimoto.com/motorcycle-fairings-kawasaki-zx-10-r-04-05
 
Ja kwam deze tegen en moest nog andereren kuipen hebben dus kon deze niet laten liggen :P .

Thnx voor de link, helaas hebben ze alleen geen carbon raceseat.
 
Laatst bewerkt:
Zo de 2005 zx10r weer wat verder netjes gemaakt.
Overal blindklinkmoeren/snelsluiters in. Kleen-air mod uitgevoerd. Ram-air tubes ingekort, andere inlaatkelken komen erin. Quickshifter besteld.
Volgende zaterdag vering nazien bij frontrow en daarna ff het geheel laten afstellen op de testbank
 
nou vaste wielbussen zitten erop, klauw vast, veer tussen de blokken en remblokken afgeschuind
wiel glijd er nu zo in!
ben blij met hoe het nu gaat! nu is het super dat wiel erin zetten zeg

Ik leg meestal een klosje hout onder het achterwiel.
 
Nou, net de motor op de bank gehad en quickshifter ingeleerd.
185 krukas pk’s en 165 achterwiel pk’s!
Dus in alle jaren geen pk’s verloren (wel na arrow vol systeem en k&n filter met 4 korte inlaatkelken).
Vond het lang niet tegenvallen!
Mooie lineaire vermogenscurve ook.

Achtervering trouwens top, voorvering prut dus K-tech pistonkit besteld
 
Nou, net de motor op de bank gehad en quickshifter ingeleerd.
185 krukas pk’s en 165 achterwiel pk’s!
Dus in alle jaren geen pk’s verloren (wel na arrow vol systeem en k&n filter met 4 korte inlaatkelken).
Vond het lang niet tegenvallen!
Mooie lineaire vermogenscurve ook.

Achtervering trouwens top, voorvering prut dus K-tech pistonkit besteld

Netjes hoor. :t
 
Ook maar een gipro aTRE besteld.
Dus mijn net nieuwe gipro gear indicator zonder TRe (plug&play in de 04-05 zx10!) mag weer weg!
Is echt nieuwe en mag weg voor €60,-
Iemand interesse?
 
Doei Oma :W

Maandag eerste circuitdag gehad van het seizoen *O*

Ging wel redelijk. Hele dag droog gehouden, wat best fijn was. Moest in de ochtend wel banden wisselen; naar de Rosso3 set dus vandaar heb ik de eerste sessie gemist (slicks op koud asfalt... Mwua, dat leek me geen goed idee). Eerste keer weer van het seizoen dus de eerste sessie was enorm wennen weer. Toen 2:08 gereden. Was ook op spikkie nieuwe Rosso3 banden, dus rustig aan gedaan. Vervolg sessie (na de lunch) 2:04 gereden; de bovenverdieping was iets meer eraan gewend weer _O- . Vierde (en laatste sessie) rustig rond getokkeld. Ben er wel achter dat mijn stepjes écht te hoog staan. Ik kwam met mijn benenwerk niet uit. Ik zat erg veel uit m'n armen te doen, ik kon nauwelijks kracht zetten met mijn benen. Mijn vering vereist nog wel wat afstelling misschien.. Met name ingaan van de bocht zit er veel beweging in de voorkant; maar dit kan ook met mijn houding/voetenwerk te maken hebben.

[img=800]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31287214_10214018278185535_1506276461277872128_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeFhb86KhElRiGUghKlO2Pdzi6YMxT9b5j0P2JWEIhFqOXsB3IK5FKjKs1329n3Xk4xO1vgLsWtmg_GHkLXHRoRZMkayo2zQOmBTamWiHkx5FQ&oh=af956f0f0e66196d293efea33930a074&oe=5B6D3905[/img]
 
Terug
Bovenaan Onderaan