beemer fighter deeeeeeeel 3.....

pijpke is klaar.

heb een chinese toerentellert met shiftlight gescoord.

tijdens de run is het best moeilijk om te bepalen wanneer de motor de toerenbegrenzer in gaat. zeker als je in de hoogste versnelling zit en probeert zo hard mogelijk te gaan, maar de bike eigenlijk te kort gegeard staat.

afgelopen jaar had ik dit al een paar keer. dit jaar ga ik wel 1500 toeren meer draaien voor hij in de begrenzer komt, maar aangezien de bike sterker wordt zal het probleem blijven.

deze teller heeft 2 instelbare punten waarop het licht flitst. zo weet je dus wanneer je bijna vol open zit.

ook de nokkenassen gewisseld met de k1200 exemplaren. moet de klepspeling nog wel ff checken, maar verders past het 1 op 1.

de nokken van de 1200 zijn ongeveer 2mm breder.
full
 
Kees, voor jou als perfectionist: die deuk in de tank kan écht niet hoor!
Mijn tank repareren en je eigen deuk laten zitten... Als je nog tijd hebt vóór Elvington, ff opknappen! 🤓
 
zo.....blok is weer dicht en de temperatuur begint weer wat relaxter te worden om te klussen.

qua nokkenassen toch maar gekozen voor de originele als inlaat en de k1200 als uitlaat te gebruiken.
de aangezien het mengsel er toch wel ingeramd wordt door de charger kan je beter wat minder kleptiming hebben om te voorkomen dat er mengsel er meteen weer via de uitlaatklep uit vliegt. de uitlaatgassen moeten natuurlijk wel de tijd hebben om eruit geploept te worden, dus vandaar de wildere nokkenas.

verders had ik in engeland veel problemen met de karterontluchting. die zitten bij dit blok aan de voorkant en achterkant.
als je gaat wheelien komt er dus uit die achterste niet alleen maar druk......maar ook een fijne olienevel naar buiten.

hier kwam ik pas achter in engeland en moest dus na elke run de hele bike schoonmaken....

dus, ff lekker aan het bakken en braden geweest en een opvangtank gemaakt met nieuwe aansluitingen op de carterpan en kleppendeksel.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan