Nieuwe Royal-Enfield Himalayan

  • Onderwerp starter Anoniempje329
  • Startdatum
Voor dat geld haal je de Himalayan niet zelf uit Duitsland.
 
Het schijnt dat ze voor 2019/2020 bezig zijn met de Himalayan 650 :]
Ik vraag me af of ze met deze nieuwe weg zichzelf niet de nek omdraaien.
Er zijn veel 'dergelijke'motoren.
Juist die 350 en 500 oude 1 pitters is wat enfield kopers zochten. Vreemd genoeg was Amerika de grootste afzetmarkt. (daar zijn ze onbetrouwbare motoren gewend :+ 0)
Ik vraag me af of ze zich een plek in de markt kunnen nestelen met de nieuwe gedrochten motoren die ze gaan maken.
 
Ik vraag me af of ze met deze nieuwe weg zichzelf niet de nek omdraaien.
Er zijn veel 'dergelijke'motoren.
Juist die 350 en 500 oude 1 pitters is wat enfield kopers zochten. Vreemd genoeg was Amerika de grootste afzetmarkt. (daar zijn ze onbetrouwbare motoren gewend :+ 0)
Ik vraag me af of ze zich een plek in de markt kunnen nestelen met de nieuwe gedrochten motoren die ze gaan maken.
Wat ben je kritisch, ben ik niet gewend. :+ :t
 
Zonde dat dit model niet op een redelijk niveau blijkt te zitten.
Ik was er wel voor in de markt, al weet ik niet of ik het aangedurfd op het laatste moment.
Vijf dagen x 50 km woon~werk is best intensief en te laat komen is er niet bij.
Zodra ik zelf weer de weg op mag wordt het een baby BMW uit .. ook India. :+
 
Zonde dat dit model niet op een redelijk niveau blijkt te zitten.

Het schijnt dat de eerste modellen (bedoeld voor de Indiaase markt) nogal wat kinderziektes hadden. Slecht laswerk, kappen die niet goed vast bleven zitten, geen ABS en carbs ipv injectie.
Als ik naar recentere reviews kijk lijkt dat allemaal opgelost.
 
Het schijnt dat de eerste modellen (bedoeld voor de Indiaase markt) nogal wat kinderziektes hadden. Slecht laswerk, kappen die niet goed vast bleven zitten, geen ABS en carbs ipv injectie.
Als ik naar recentere reviews kijk lijkt dat allemaal opgelost.
Injectie en ABS kan niet anders in Europa. Slecht laswerk weet ik niet.
 
Ik vraag me af of ze zich een plek in de markt kunnen nestelen met de nieuwe gedrochten motoren die ze gaan maken.

Ik vind de Himalayan eigenlijk verfrissend no nonsense, zeker geen gedrocht.
Een kwestie van smaak dus.
 
Introductie prijs van 4999 euro. Maar die linkjes naar de 2 hororfilmpjes eerder in dit draadje doen mij wel héél erg twijfelen. Afscheurend balhoofd, scheurende achtervork. Brrr.
Verzoek aan moderator; misschien topic titel veranderen in: nieuwe Royal-Enfield Himalayan.
Importeren uit de UK of ander land is niet meer aan de orde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de himalayan bekeken op de motorbeurs, toch wel een erg leuke fiets hoor!!
 
Ik heb hem ook bekeken en proefgezeten.
Leuke brommer maar helaas toch wat klein voor iemand van 1,93 meter.
Als ik zover mogelijk naar achteren ga zitten klemmen m'n knieën toch nog tegen de koplamp/valbeugels.
Volgens de verkoper is er een 4 cm verhoogd zadel te krijgen,....maar of dat helpt? -O-
 
Iets wat framebreuken kan krijgen zou'k met een grote boog omheen lopen.
Ik heb eenmaal eerder een gescheurde enfield gezien. Dat was een motor met een Hatz-diesel er in die seriematig door een duitse dealer werden gemaakt. Deze werkzeugmeister begreep niet dat origineel het blok een dragend(stijfheid) deel van het frame is en had subframes die 'flexibel' in het frame waren opgehangen waar het dieselblok in was gebouwd.
Volgens deze man kon dat onmogelijk de oorzaak zijn, Volgens hem kwam het door verkeerde vorkolie..
 
Gebroeders Van Doorn Motoren in Ammerzoden is een Royal Enfield dealer en daarnaast een fijn bedrijf met fanatieke liefhebbers in de zaak. Wellicht is het een leuk ritje die kant op en kun je je laten informeren? http://www.vandoornmotoren.nl/

Ik zag ze ook staan op de Motorbeurs met een Royal Enfield stand.
 
Ik weet alleen dat beckendorf een lombardini blok monteerde dat gaf wat problemen met het frame die van Sommer heb ik nog niet gehoord dat die frame problemen had bouwt nu zijn eigen frame`s dat weer wel
 
@ Sammie, was dat Sommer?
:Y
Hij is later 'toch maar'andere subframes gaan maken. Ik heb sommer-rijders horen vertellen dat de motor met het nwe subframe 'niet meer zo zwalkt' :X

Ongelooflijk.. en er rijden dus best wel wat van die dingen rond..

Beckedorf heeft -ook-grote dieseltwins in enfieldjes gelepeld en ik denk dat het blok veel te zwaar is hiervoor.
 
Ik vraag me af of ze met deze nieuwe weg zichzelf niet de nek omdraaien.
Er zijn veel 'dergelijke'motoren.
Juist die 350 en 500 oude 1 pitters is wat enfield kopers zochten. Vreemd genoeg was Amerika de grootste afzetmarkt. (daar zijn ze onbetrouwbare motoren gewend :+ 0)
Ik vraag me af of ze zich een plek in de markt kunnen nestelen met de nieuwe gedrochten motoren die ze gaan maken.

Ik ben een Enfield liefhebber, maar vind de himalayan toch wel een erg mooie hoor. Vernieuwend design, leuke adventure bike. En spotgoedkoop.



Och, BMW scoort niet beter. De terugroepacties van afgelopen tijd spreken boekdelen.

Kwaliteit is altijd een issue bij een enfield. Maar laat je idd niet ontmoedigen door enkele rampverhalen.

Kijk hier maar eens naar onze europese kwaliteit...
 
Kijk hier maar eens naar onze europese kwaliteit...

Eigenlijk 1 probleem dat je dan te zien krijgt.
En in verhouding tot de verkochte aantallen valt het eigenlijk best mee, al is het vreselijk qud als het jou overkomt natuurlijk.


Als je dezelfde zoekterm gebruikt maar dan op de Enfield krijg je iig nog wat variatie te zien :+

Maar bovenal, gemiddelde Enfield met gemiddelde BMW vergelijken slaat natuurlijk nergens op.
Blijft dat het beide motoren zijn. En ik ze graag beiden in de schuur zou zetten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan