Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

De details, hoef je niet op zoek :')

Yamaha XSR700
Een moderne motor met een dikke knipoog naar het verleden en daardoor een mooie mix van beide, dat is de XSR700. De XSR700 maakt daarbij gebruik van de bekende 689cc parallel-twin, een krachtbron die het afgelopen jaar verkozen werd als all-time winnaar van de MOTORRAD 50.000 kilometer duurtest. En die dankzij de Yamaha crossplane aanpak een uniek blokkarakter kent, waarbij bruikbaarheid, koppel en lichtvoetigheid elkaar tegenkomen. Daarnaast zorgt het lichtgewicht en eenvoudig te customizen chassis, waarbij het compacte motoblok als dragend element dient, voor optimaal stuurgemak en scherpe wendbaarheid.

Voor de Sport Edition krijgt de XSR700 nog een Akrapovič uitlaatsysteem, een fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten voor en achter, een LED achterlicht en een mooi single seater zadel. Daar bovenop kan men nog kiezen voor een Öhlins veersysteem voor en achter; in dit geval twee Öhlins FSK 100 voorvorkveren en een Öhlins STX 46 schokbreker.

De XSR700 Sport Edition is verkrijgbaar in drie kleurstellingen: Garage Metal, Tech Black en Brilliant Red en is bovendien ook in een 35 kW uitvoering leverbaar. De XSR700 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 10.299,00, de standaard XSR700 is al leverbaar vanaf € 8.999,00.


Yamaha XSR900
De Yamaha XSR900 is in 2017 verkozen tot “Best of the Best” in de wereldvermaarde Red Dot Award in de categorie Product Design! De XSR900 combineert het vermogen van een groter en sterker motorblok, met de wendbaarheid van een lichtgewicht en stijf frame en een rechtop zitpositie. Met moderne technische hulpmiddelen als Traction Control, Assist en Slipper Clutch, Yamaha Chip Controlled-Throttle en Yamaha D-MODE kom je op de XSR900 niks tekort.

Tel je daar de extra’s van het Sports Edition pakket bij op, dan heb je pas écht iets. Sowieso krijg je dan een compleet Akrapovič uitlaatsysteem, aluminium seat cover, fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten rondom en speciale graphics op beide velgen. Vandaag de dag is retro meer dan alleen een klassiek designelement, sportiviteit en de daarbij behorende rijeigenschappen spelen hierbij ook een belangrijke rol. Vandaar dat de XS900 Sport Edition optioneel leverbaar is met een Öhlins veersysteem voor en achter, bestaande uit NIX 30 voorvork cartridge plus twee 9 N/mm voorvorkveren en een STX 46 schokbreker achter.

De XSR900 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 13.499,00, de standaard XSR900 is al leverbaar vanaf € 11.399,00. De XSR900 Sport Edition en de XSR900 zijn leverbaar in de kleurstellingen Midnight Black, Garage Metal, Rock Slate en Racing Red.
 
Laatst bewerkt:
kwam erachter wanneer je de sleutel in het contactslot op stand P zet dat dan niet je achterlicht brand zoals in het verleden bij me motoren maar de knipperlichten als je deze met de schakelaar knipperlichten aan zet.
 
Hallo allemaal, mooie motoren, XSR’en. Ik twijfel tussen de 700 en 900. Ben twin liefhebber maar zou liever 900 CC hebben. Hoe zijn de ervaringen? Wil iemand hier zijn XSR toevallig kwijt?
 
Leuke vergelijkingstest in Moto plus deze maand:
VERGELIJKINGSTEST HONDA CB1100RS - KAWASAKI Z900RS - YAMAHA XSR900

Huidige uitgave
De XSR-900 komt als beste uit de bus maar dat is op basis van Prijs/Kwaliteit verhouding.

De Kawa Z900RS wint, als je de prijs niet meetelt, op punten en is natuurlijk een hele gave, prachtige naked bike.

Offtopic:
Vindt de groene versie eigenlijk nog mooier dan de rode.
Ik zag 'm gisteren op de motorbeurs "live" wat een beauty :]

Een blik op:
Nieuw: 2018 Kawasaki Z900RS
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, mooie motoren, XSR’en. Ik twijfel tussen de 700 en 900. Ben twin liefhebber maar zou liever 900 CC hebben. Hoe zijn de ervaringen? Wil iemand hier zijn XSR toevallig kwijt?

Begrijpelijk.
Ik heb de 700 voor een proefrit meegehad en hij rijdt simpelweg heerlijk!
Zit verder niks op qua extra's gewoon aan en gaan.

Je zit ook lekker rechtop.

Maak een afspraak voor een proefrit op beiden dan heb je gelijk een vergelijking en weet je zeker welke het beste bij je past.
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt de keuze iets makkelijker want deze heeft mij al eens gered, en ben niet eens een wilde rijder. Downsizing prima, maar niet met veiligeidsvoorzieningen die ik nu wel heb.
 
Dat maakt de keuze iets makkelijker want deze heeft mij al eens gered, en ben niet eens een wilde rijder. Downsizing prima, maar niet met veiligeidsvoorzieningen die ik nu wel heb.

Tractiecontrole althans de wheelycontrol dan maar is daar onderdeel van, heeft mij anders al eens bijna verongelukt door me van de motor af te bokken, ik vind het niet goed werken en zet het uit. Het systeem grijpt enorm abrupt in en als je zelf gewoon weet wat je doet ben je eigenlijk net zo snel zelf je gas aan licht het loslaten. Je natuurlijke reactie is dan weer gas bijgeven waar tijdens je denkt huh er gebeurt niets en je weer wat meer gas geeft, als die esp dan weer uitwerkt een fractie later geeft hij dan weer meer gas dan je wilde, dit leek een keertje bijna op een wilde hengst attractie de balans raakt zo ook uit je fiets. Geef mij maar zelfcontrole, al die standenonzin hoeft van mij niet. Gewoon standaard normale map soepele respons vol vermogen en ESP uit rij ik.
 
Goed te horen. Ik hoopte hier nog aardig wat ervaringen te lezen. Iedeeen in zijn winterslaap? :z
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar maanden ook de trotse bezitter van een
Xsr 900 , en word op het moment onder handen genomen door
Arjan v/d Boom ( iWC Motercycles ) en Marcel v/d Stelt ( the Custom factory )
om er een waanzinnige cafe racer van te maken.
Hopelijk half april ermee de weg op te kunnen , ik kijk er naar uit .
Als het zover is, laat ik weer wat van mij horen .
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar maanden ook de trotse bezitter van een
Xsr 900 , en word op het moment onder handen genomen door
Arjan v/d Boom ( iWC Motercycles ) en Marcel v/d Stelt ( the Custom factory )
om er een waanzinnige cafe racer van te maken.
Hopelijk half april ermee de weg op te kunnen , ik kijk er naar uit .
Als het zover is, laat ik weer wat van mij horen .


Leuk! Heb je al wat foto’s? Ik sta op het punt een 700 aan te schaffen. Dit omdat ik van twins houd, en de driecilinder toch meer naar 4 neigt. Door het hoge koppel en het lichte gewicht is het acceleratievermogen opvallend goed. Ben benieuwd.
 
Welkom krentenbol, ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat laten maken. Ik vind ze zelf origineel al bijna af maar het is altijd leuk om er nog vanalles mee te doen. Als je er toch geld in stopt ben ik altijd direct van een setje Ohlins vering voor en achter.

@Te equi: De xsr700 is ook geweldig leuk, maar een 3 cilinder neigt net zo veel naar een 2 dan wel een 4 cilinder. Want 3-1=2 en 3+1=4. Beter gezegd het heeft weer zijn unieke karakter, als je hier nog nooit mee gereden hebt heb je er geen enkel idee bij. Mensen hebben ook geen idee hoe loeihard dit accelereert, het ziet er gezapig retro uit maar is verre van een beginnersmotor.
 
Nee, nog geen foto's maar zodra ik wat in m'n bezit heb
zal ik wat foto's plaatsen...... ik las in eerdere berichten
de vraag om een keer een xsr bijeeenkomst te organiseren,
dat lijkt me een Super leuk idee.
 
Goedenavond!

Ik heb in september vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en vervolgens gelijk een XSR 700 'Garage Metal' gekocht. Afgelopen weken de eerste aanpassingen doorgevoerd en accessoires gekocht:
- Evotech performance tail tidy & headlight guard
- Shinyo bar end mirrors
- SW-motech legend tank tas incl. telefoon hoes

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen en ik heb zeker interesse in een XSR meeting :)
 
WDZXSR welkom !

En waar woont iedereen ongeveer voor een keer een meeting plek te kunnen geven? Waarschijnlijk ergens in Utrecht dat het wordt als we in het midden gaan.
 
Bedankt! Ik kom uit Ede.

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van jouw XSR 900 Krentenbol. Ik volg Arjan al een tijdje op Instagram dus wellicht zie ik jouw motor ook voorbij komen ;)
 
Dat viel toch tegen, die proefrit. Jammer want zien er mooi uit.

Je moet wel gas geven he.... Maar kan best wat bedenken, de stille uitlaat draagt niet veel bij aan het motorkarakter en de vering is belabberd, zeker als je hem niet in de voor jou enigzins juiste stand zet. (Net als de gast in het filmpje staat hij veel te slap, wat strakker en je schraapt al minder je voetsteunen)

Als je van een 1200 tenere afkomt zal je ook wel angstig zijn hoe snel je de bochten in vliegt, het is een speelgoedmotor. Windbescherming zal je ook missen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan