Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

heb een mooie maar een variatie op doohan als deze zou ik gelijk aanschaffen, maar gelukkig zit ie nog niet in de collectie
full
 
Ik heb weer tijd en rust om weer even bij te lezen...
Wat een hoop mooie fietsen, projecten en helmen allemaal.

Hoop later dit jaar weer iets te kunnen doen, even 2 jaar in opslag afstoffen.

Vorig jaar een rx7v doohan jubilee aangeschaft ter vervanging van mijn oude doohan...

rx-7v_doohan_jubilee-pjk.jpg
 
Doohan had ik een ARAI Condor van.

Die doet inmiddels dienst als lampenkap boven een bikers bar :-)
 
Dan ook maar even posen:

Jh92qhU.jpg

tTElEQv.jpg

OCoviK5.jpg


Tot nu toe nog steeds de mooiste IOM TT helm, inclusief bijbehorend podium
 
Nu de andere 2 nog😁

Haha. Nee hoor die waren veel minder mooi. En dan moet je ze elk jaar kopen. Dat gaat hem niet worden. En die 2010 editie is nog steeds 1 van de meest begeerden.
 
Laatst bewerkt:
Zo, na dit helm-intermezzo maar weer snel verder met gewone V4 gerelateerde zaken.

Binnenkort een kraanoperatie. (VF 500).
Kraan lekt aan de draaizijde en zal moeten worden uitgeboord om een nieuwe rubberset te kunnen plaatsen.

full

full

full

full


Het zal ongeveer net zo gaan als bij een RC30 kraan. (Boren en M3 draad tappen).
Altijd weer een nauwkeurig, spannend en riskant klusje.

Reparatie benzinekraan RC 30. dec. 2014.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan wwww.400V4service.nl van harte aanbevelen!
En goed dat NRP UK revisiekitjes heeft.
 
Gisteren was OFF niet echt OFF en liep er nog een (heel dun) stroompje benzine uit/door de kraan.
Nu een dag later heeft eea zich "gesettled" en sluit alles keurig af.
Ook het nieuwe vacuum membraan doet zijn werk. zuigen en er komt wat uit, stoppen met zuigen en er komt niks meer uit _O-

IMAG9886.thumb.jpg.55b15ff3f7f87c374bfdc68da228a939.jpg
 
Zo winter voorbij iedereen bijna weer blij..
Maar nu wil de nc niet meer starten dus alvast kappen en de rest alvast verwijderd.
Heef nog wel 1 x gelopen afgelopen winter starte toen meteen .
Contact opgenomen met de vfr goeroe en verhaal uitgelegd.
Nu wil ik de bougies er ook uit hebben maar welke maat bougiesleutel moet ik dan hebben .
Nieuwe bougies zijn besteld dus binnenkort weer nc plezier oa.
 
Zo winter voorbij iedereen bijna weer blij..
Maar nu wil de nc niet meer starten dus alvast kappen en de rest alvast verwijderd.
Heef nog wel 1 x gelopen afgelopen winter starte toen meteen .
Contact opgenomen met de vfr goeroe en verhaal uitgelegd.
Nu wil ik de bougies er ook uit hebben maar welke maat bougiesleutel moet ik dan hebben .
Nieuwe bougies zijn besteld dus binnenkort weer nc plezier oa.

Het wil met de originele bougiesleutel van het boordgereedschap.(Misschien zijn er ook wel andere sleutels)
Maar op de originele past dan dop 16 op. En dat is absoluut een must, want de bougie moet met een momentsleutel worden vastgezet.( het is maar 8 mm).Maar pas alsjeblieft op. Aanhaalmoment bougies slechts 10 Nm!!!!.
Achter geen probleem om erbij te komen.
Voorzijde eerst bovenste radiateur compleet uitbouwen. Dus koelvloeistof aftappen etc.
Daarna kun je pas echt goed bij de bougies.
En draai ze alsjeblieft aan met het juiste gevoel en moment want je zult niet de eerste zijn die de draad en/of de bougies kapot draait. En dat is het laatste wat je wilt.
Het zijn zeer tere en kleine bougietjes. :Y

@edit: en na het verwijderen van de bougiedoppen eerst de bougieschachten schoonspuiten met perslucht. De eventuele rommel moet er eerst uit en mag beslist niet in de schroefdraad komen. Pas dan de bougies eruit draaien.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag bij een heerlijke temperatuur van 17 graden de testrit gemaakt van de totaal opgeknapte NC 30. type 2 met rode wielen i.p.v. witte.

full

full


Testrit geslaagd en alles werkt 100%.
De potentiele koper komt volgende week.

Na afloop genieten in het zonnetje :9~

full


Meteen verder werken aan de volgende. Polijsten van de kuipdelen van een andere type 2 die ook binnenkort in de verkoop gaat. Deze:

full

full

full

full
 
Blijft mooi om dat enthousiasme te zien, Roel :t
En ook een mooie kleurstelling, dit. Ik zie een Tyga tellerrand aankomen :) :Y
 
Weer goed bezig Roel ...

En origineel gereedschap heb ik niet..
Dus eerst de bougies besteld en zodra die binnen zijn komt er dr bijpassende bougie sleutel...

En het moment van 9Nm dat wist ik gelukkig al.
Hopelijk dan weer een rijdende nc.
 
Heb het teller-frame laten zandstralen en gaat binnenkort naar de poedercoater, ben benieuwd! Begon aardig te roesten.

full
 
Veel mensen zoeken al jaren naar dat ene onderdeel wat nog ontbreekt.
Zo ook ik. De vorige eigenaar van mijn RC45 had ooit de originele achterbok los verkocht. :( :(
Die achterbok is peperduur, maar ze worden zelden aangeboden en dan ook vaak tegen idioot hoge prijzen. Maar een RC is echt alleen maar compleet als twee zaken bij de motor aanwezig zijn: 1 de originele achterbok waarmee de motor ooit is geleverd en 2 het complete boordgereedschap. Kopers willen altijd een complete RC motor. Voor een RC30 gereedschapset wordt trouwens zomaar 400 GBP betaald. Ook vrijwel niet meer te vinden.
Ik heb ze gelukkig allemaal compleet, alleen miste dus de RC45 bok. Tot vandaag. Werd getipt dat er één op marktplaats stond.(gisteren) Meteen een bericht gestuurd met het verzoek mij te bellen. Bingo.
Vanmorgen met een Kruitvattreinkaartje gehaald. :+ Toen de eigenaar op het afgesproken station de bok kwam afleveren, vertelde hij dat heel veel RC bezitters de bok wilden.. Tja, soms heb je geluk :Y :9 :P
Werkelijk een koopje. :9

full

full

full

full

full

full

full
 
Herkenbaar verhaal: Zoek maar eens de originele RG500 stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan