Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.081
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat soort lampjes koop ik altijd gewoon op Aliexpress. Grappig is dat de stands die op de beurs staan met dit soort dingetjes ook gewoon alles op Aliexpress kopen en het vervolgens voor het dubbele weer verkopen.
Datzelfde gaat op als je een weegschaal bij Blokker of de Action gaat kopen. Die halen het ook voor de helft van de prijs uit China.
Er zijn nu eenmaal altijd mensen die lokale ondernemers willen steunen, geef ze die kans.
 
Er is nogal wat kwaliteitsverschil tussen zomaar een lampje uit china en bv een Zebralight (uiteindelijk ook uit china) of fenix of olight etc etc.

Afhankelijk van de gestelde eisen is aliexpress niet altijd goed genoeg.
 
Er is nogal wat kwaliteitsverschil tussen zomaar een lampje uit china en bv een Zebralight (uiteindelijk ook uit china) of fenix of olight etc etc.

Afhankelijk van de gestelde eisen is aliexpress niet altijd goed genoeg.

Blijft opvallend hoe mensen wel A-merk motorfietsen en motorkleding blijven kopen, maar zodra het om gereedschap of "alle geanodiseerde motor hebbedingetjes" gaat, klakkeloos aannemen dat alles het zelfde is.

De Rodac RALA725 VS de Weber 68611 VS de versie op Ali. Ze zien er van buiten allemaal zo uit:
68611d1.png


Maar van binnen niet.

Dus: Steek je hand op als je in een Pakistaans motorpak op een Lifan rijdt :t
Nee? Niet? Oh, dan betaal je veel te veel.
 
Laatst bewerkt:
Dat soort lampjes koop ik altijd gewoon op Aliexpress. Grappig is dat de stands die op de beurs staan met dit soort dingetjes ook gewoon alles op Aliexpress kopen en het vervolgens voor het dubbele weer verkopen.

Deze kwam niet van zo'n Chinese stand , daar ben ik allergisch voor
Er stonden een paar echte gereedschap handelaren op een plukje , ondermeer Wera
Waar ik ook een doppendoosje gekocht heb , verkopen ze vast ook op alie
 
full

Deze kist op de beurs gekocht. Voor een mooie prijs. Op de site in de 'aanbieding' van €599 voor €399,-. Maar bij Datona is zowat alles altijd in de aanbieding.
Maar op de beurs was dit een prijs van een loterij waarvan het winnende lot niet verkocht was. En ze wilde hem niet meer mee terug nemen. Mocht voor €149,- meegenomen worden.
Dat dus maar gedaan.
 
[afbeelding]
Deze kist op de beurs gekocht. Voor een mooie prijs. Op de site in de 'aanbieding' van €599 voor €399,-. Maar bij Datona is zowat alles altijd in de aanbieding.
Maar op de beurs was dit een prijs van een loterij waarvan het winnende lot niet verkocht was. En ze wilde hem niet meer mee terug nemen. Mocht voor €149,- meegenomen worden.
Dat dus maar gedaan.

Gefeliciteerd , maar om te doen of ooit iemand 600€ voor die kist zou betalen is natuurlijk onzin, zelfs 400€ is te veel
Maar 149 is wel een mooi prijsje , heb je mooi 40€ bespaard met het zelf naar huis sjouwen
Denk dat die korting vooral door de kleur gegeven is

Edit je hebt gelijk ze vragen er echt 400€ voor
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van mijn werk een "afgekeurde" Nedermannd luchtslang haspel mee gekregen (zat gelukkig wel pas een nieuwe slang in gemonteerd *D )


Maar mijn compressor en huidige slangen (kwamen bij de Lidl vandaan, prima voor mijn hobby gebruik) hebben natuurlijk andere aansluitnippels.

Nu kom ik bijv. op de site vd huisleverancier verschillende nippels tegen, maar hoe weet ik welke 2 types ik nu thuis heb? En wat ik dus bij moet bestellen om overal dezelfde aansluiting te krijgen.
 
DIN_Orion.jpg

Links orion, rechts euro. Meestal is het een van deze twee types. Vele andere soorten bestaan, maar kom je als consument met consumentengereedschap nauwelijks tegen. Koppelingen zijn veelal, maar zeker niet altijd, universeel. Ik zelf prefereer geen universele. Minder goede ervaringen mee. Maar misschien als je een kwaliteitskoppeling neemt zou het goed kunnen.
Slangenkoppelingen
Zie plaatje. Euro heeft een kortere 'tuit' en grotere doorlaatdiameter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van mijn werk een "afgekeurde" Nedermannd luchtslang haspel mee gekregen (zat gelukkig wel pas een nieuwe slang in gemonteerd *D )


Maar mijn compressor en huidige slangen (kwamen bij de Lidl vandaan, prima voor mijn hobby gebruik) hebben natuurlijk andere aansluitnippels.

Nu kom ik bijv. op de site vd huisleverancier verschillende nippels tegen, maar hoe weet ik welke 2 types ik nu thuis heb? En wat ik dus bij moet bestellen om overal dezelfde aansluiting te krijgen.
google
plaatjes met namen zoeken en ff vergelijken.

Ik herken het wel, mijn extra cheap compressortje had ook weer een eigen niet veel gebruikte nippel. Dat moet ik trouwens nog verhelpen, bedenk ik net. Zeer irritant.
 
Blijft opvallend hoe mensen wel A-merk motorfietsen en motorkleding blijven kopen, maar zodra het om gereedschap of "alle geanodiseerde motor hebbedingetjes" gaat, klakkeloos aannemen dat alles het zelfde is.

De Rodac RALA725 VS de Weber 68611 VS de versie op Ali. Ze zien er van buiten allemaal zo uit:
[afbeelding]

Maar van binnen niet.

Dus: Steek je hand op als je in een Pakistaans motorpak op een Lifan rijdt :t
Nee? Niet? Oh, dan betaal je veel te veel.

Helemaal mee eens!
 
[afbeelding]
Links orion, rechts euro. Meestal is het een van deze twee types. Vele andere soorten bestaan, maar kom je als consument met consumentengereedschap nauwelijks tegen. Koppelingen zijn veelal, maar zeker niet altijd, universeel. Ik zelf prefereer geen universele. Minder goede ervaringen mee. Maar misschien als je een kwaliteitskoppeling neemt zou het goed kunnen.
Slangenkoppelingen
Zie plaatje. Euro heeft een kortere 'tuit' en grotere doorlaatdiameter.

Dat is heel mooi van Rustbuster, maar dit is een gangbare Euro nippel:
0ffa573128b33a0d502b9a43d746d7102efc717a.jpg


Wat zij afbeelden is volgens mij een ouder model ISO nippel. Die worden in China al verward met Euro, waardoor sommige aanbieders het nog steeds niet snappen. In Nederland zijn ze zelfs even "Airpress nippel" genoemd, terwijl dat een merk is en geen standaard in aansluitmateriaal.

Het handige is dat de snelkoppelingen die bij die holle "dimple" nippels horen direct stuk gaan als je er een normale Euro nippel (die ik hierboven heb gezet)in steekt. Je trekt dan de O-ring van zijn plek |( .

De betere luchtkoppeling (dus waar je een nippel in steekt) ondersteunen tegenwoordig zowel Euro als Orion. Maar sta er wel bij stil dat tussen Euro en Orion minimaal 200 liter per minuut @ 6 bar verschil zit, door de verschillende diameters.
 
Laatst bewerkt:
iemand een goed adres voor RVS bouten en moeren?
ik ga met steigerpijp een frame maken. nu kan ik de koppelingen kopen maar die kosten al snel 3 euro per stuk. een hoop verbindingen zullen niet versteld worden waardoor ik bedacht dat een bout er dwars doorheen een goedkopere oplossing zou zijn.
ik kom zelf niet verder dan RVS paleis
de bedoeling is om M8 te gebruiken, lengte zal minimaal 110mm zijn (steigerbuis 48,3mm)
 
Laatst bewerkt:
waarom rvs als ik vragen mag? steigerpijp is ook maar verzinkte buis dus lijken verzinkte bouten me prima!

Verder is RVS paleis wel goed hoor, heb er veel besteld voor het werk, fijn spul!
 
[afbeelding]
Links orion, rechts euro. Meestal is het een van deze twee types. Vele andere soorten bestaan, maar kom je als consument met consumentengereedschap nauwelijks tegen. Koppelingen zijn veelal, maar zeker niet altijd, universeel. Ik zelf prefereer geen universele. Minder goede ervaringen mee. Maar misschien als je een kwaliteitskoppeling neemt zou het goed kunnen.
Slangenkoppelingen
Zie plaatje. Euro heeft een kortere 'tuit' en grotere doorlaatdiameter.

zelf even een adaptertje maken, de man van de ene onder de vrouw van de andere schroeven, zo heb ik van vrijwel elke gangbaar systeem een adapter gemaakt.
Dit voorkomt dat je bij elk perslucht apparaat dat je leent, koopt, of huurt je slangenset weer aan moet passen
 
iemand een goed adres voor RVS bouten en moeren?
ik ga met steigerpijp een frame maken. nu kan ik de koppelingen kopen maar die kosten al snel 3 euro per stuk. een hoop verbindingen zullen niet versteld worden waardoor ik bedacht dat een bout er dwars doorheen een goedkopere oplossing zou zijn.
ik kom zelf niet verder dan RVS paleis
de bedoeling is om M8 te gebruiken, lengte zal minimaal 110mm zijn (steigerbuis 48,3mm)

RVS draadeinden gebruiken, kun je precies op de juiste lengte afzagen, en dan dopmoeren gebruiken
 
zelf even een adaptertje maken, de man van de ene onder de vrouw van de andere schroeven, zo heb ik van vrijwel elke gangbaar systeem een adapter gemaakt.
Dit voorkomt dat je bij elk perslucht apparaat dat je leent, koopt, of huurt je slangenset weer aan moet passen

Zelf heb ik gewoon een universele koppeling aan de slang zitten ;)
 
waarom rvs als ik vragen mag? steigerpijp is ook maar verzinkte buis dus lijken verzinkte bouten me prima!

Verder is RVS paleis wel goed hoor, heb er veel besteld voor het werk, fijn spul!
Omdat de bout de zwakste schakel is dacht ik zo te zorgen dat dit deel in ieder geval nooit nog zwakker wordt door roest.
Maar uh, er is ook allu steigerbuis :+
De laatste tijd het RVS schroefsel bij Schraubenhandel24.de besteld.
Tnx!
RVS draadeinden gebruiken, kun je precies op de juiste lengte afzagen, en dan dopmoeren gebruiken
Draadeind m8 is 6 euro per meter
Een m8 x 100 kost 75 cent los of 46 cent wanneer per 50. En dan zit er al aan 1 kant een mooi breed stuk aan waardoor ik maar 1 moer ipv 2 per verbinding nodig ben. Maar eerlijk is eerlijk, ik had er niet aan gedacht, tnx!

Dus jullie, of in ieder geval 2 personen, zouden geen rvs gebruiken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan