Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Bij remolie wel, omdat deze hygroscopisch is (dot 4), maar bij motor olie vind ik dat minder belangrijk. Mits de motor maar lange stukken rijdt, bij overwegend korte stukjes waarbij de motor niet echt warm wordt is het wel aan te raden.
 
Bij remolie wel, omdat deze hygroscopisch is (dot 4), maar bij motor olie vind ik dat minder belangrijk. Mits de motor maar lange stukken rijdt, bij overwegend korte stukjes waarbij de motor niet echt warm wordt is het wel aan te raden.
Ik rij eigenlijk altijd langere stukken.. Dus echt gebruikt is hij niet :)

Remolie vervangen? Heb ik nog nooit gedaan... Wellicht wel iets om te doen!
 
Hmm.. maar eens tijd om dat te doen dan! Potje staat in de schuur :)
Zou dat ook het trillen bij het remmen verhelpen?
 
full


Overzicht van de bijgewerkte route voor de zaterdagrit, met wat GSX1400's, FJR'en en BMW's :), in het Sauerland. Volgens mij zijn er nog enkele plaatsen vrij... :)

Deze keer eens een route gemaakt in Basecamp en deze geïmporteerd in MyRouteApp. Daar kun je de route dan weer makkelijk vergelijken met de onderliggende track, TomTom en GoogleMaps. Misschien maak ik m'n volgende route wel volledig in MRA :)
 
Gisteren op de motorbeurs geen indicator gezien, dus maar een Gipro bestellen!

@big bull 1400 dat is op zich wel een mooie plek!
 
Hey mannen , ook maar eens aangemeld op MF naar al eerder ook op het gsx 1400 forum te zijn geweest , ik ben niet z'n fanatieke forum gebruiker maar info delen en mede 1400 gebruikers te horen ( lezen ) vertellen over hun Bull blijft toch wel leuk
Heb de Bull op het ogenblik wat uit elkaar liggen voor wat upgrade's waaronder de vorkpoten laten poedercoaten ( zijdeglans zwart ? )
wil eigenlijk ook nog een PC III er op voor een soepeler oppakken onderin ( geen aan/uit effect meer )
foto's zullen nog volgen ( had er ook al een paar op het nieuwe gsx forum gezet maar inloggen daar kost mij elke keer nogal wat moeite
Heeft er hier iemand ervaring met de technoflex voorvering ? heb ze nu toch uitelkaar liggen
Maar vraag me af of ik het echt ga merken , was er tot nu toe niet ontevreden over
 
Goed spul Toro ! De juiste voorvork-olie er in (SA5 of SA10) en de goede hoeveelheid, dan kun je niks fout doen. Dan is het nog een kwestie van goed instellen (ingaande demping, rebound en voorspanning) en gaaaan.
 
Vork olie zit erbij en hopelijk te gebruiken hoeveelheid te gebruiken of niveau ook ?
Vroeg me alleen af of ik het echt ga merken uitgaven lopen weer lkr op :)
 
Geloof dat technoflex tegenwoordig anders heet
Yep. Technoflex an sich bestaat niet meer.
Sinds 2010 : TFX Suspension.

TFX Suspension Technology was founded by former employee Hans-Dieter Fischer and Alex Meijs when Dutch Technoflex suspension closed down in 2010
 
Klopt! Ik kwam vroeger vaak bij Technoflex in Weert.Een goede vriend van mij, Bart Meukens van BM-suspension heeft de hele voorraad dempers en veren toen overgenomen.
Het spul lijkt allemaal op elkaar. In Duitsland is het Wilbers.

En aanrader vind ik ook het bedrijf J&J suspension. Grote vakkennis. Ben daar een paar keer op een vering-clinic geweest....veel van geleerd. Zij zijn de mede-uitvinders van het ESA-systeem van BMW. Werkt goed, maar je moet er regelmatig onderhoud aan (laten) doen.
Maar dat geldt eigenlijk voor alle vering-systemen.

Bij de GSX: om de 2 a 3 jaar voorvorkolie verversen en dat voorspannings-gebeuren van de achterdempers (zwarte draaiknop) onderhouden.
 
En aanrader vind ik ook het bedrijf J&J suspension. Grote vakkennis. Ben daar een paar keer op een vering-clinic geweest....veel van geleerd. Zij zijn de mede-uitvinders van het ESA-systeem van BMW. Werkt goed, maar je moet er regelmatig onderhoud aan (laten) doen.

Maar dat geldt eigenlijk voor alle vering-systemen.
Ben bij JJ een paar week geleden nog geweest..., gevalletje klanten-fiets... :/

klik
 
Terug
Bovenaan Onderaan