Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Kan iemand vertellen wat een beetje het verschil in gevoel ( in rijden ) is tussen een z 750 en z800 en mogelijk ook de nieuwe z650 dank je.
En mogelijk ook vergeleken met bv hornet 600

die kun je denk ik beter vergelijken op prijs en looks.
Rijgevoel blijft persoonlijk.. gewoon gaan proefrijden.
 
Hallo Allemaal!

Ben aan het kijken naar een andere motor.
Waaronder de Z750

Vraag zal ongetwijfeld vaker gesteld zijn, Echter kon ik ze niet vinden...

Ik wil bij een Z750 (2004 model) gaan kijken.
Zijn er nog zwakke punten bij deze motoren waar ik op moet letten?

Motor heeft 47k gelopen.
Geen probleem natuurlijk bij goed onderhoud.
Klopt het dat bij 48k de kleppen gesteld moeten worden?

Bedankt alvast!

De 750 heeft geen directe zwakke punten, wel dien je aandacht te geven aan de reguliere slijtageonderdelen. De 48K is een grote beurt met kleppen stellen. Als je dit niet zelf kan, kan het je een flinke duit gaan kosten.
 
Kan iemand vertellen wat een beetje het verschil in gevoel ( in rijden ) is tussen een z 750 en z800 en mogelijk ook de nieuwe z650 dank je.
En mogelijk ook vergeleken met bv hornet 600

Gevoel is persoonlijk. Ik zou nimmer uitgaan op het gevoel van een ander bij de aanschaf van een motorfiets.

Proefrijden is het devies!
 
Omdat mijn andere topic in het onderdelen subforum niet echt hard loopt zal ik ook hier nog even een balletje opgooien.

Ik heb een Z750 uit 2008. Omdat ik mijn dB-Killer kwijt ben en mijn uitlaat sowieso geen e-keur heeft ben ik op zoek naar een leuke deal voor een Mivv Suono demper. Dus mocht je nog een hebben liggen of iemand weten die er vanaf moet dan hoor ik het graag.
 
Goedemorgen!

Naast mijn ZX7R en woonwerk Diversion ben ik sinds vorige zomer ook in het bezit van een 2005 Z1000 in het metallic grijs.
Heerlijke fiets! en door de vorige eigenaar voorzien van een Laser Xtreme uitlaat, PC3 usb en nog wat leuke uiterlijke spulletjes.

Laat in het seizoen gekocht en helaas maar een krappe 1000km mogen rijden afgelopen jaar.

1 ding staat me alleen wel wat tegen, de gashendel reageert nogal AAN / UIT. zeker bij uit een bocht komen is het gevoel alsof het altijd begint op 50% gas. Zorgt er dus ook voor dat ik met een gespannen pols rijdt.

Gaskabel staat netjes op spanning, dat is het dus niet.
Is dit een Z1000 dingetje? Is het een injectie dingetje? (rij voor de rest alleen carbs fietsen) Of is het gewoon een beroerde afstelling (of gebrek aan uberhaupt afstelling) van de PC3?
 
Laatst bewerkt:
Omdat mijn andere topic in het onderdelen subforum niet echt hard loopt zal ik ook hier nog even een balletje opgooien.

Ik heb een Z750 uit 2008. Omdat ik mijn dB-Killer kwijt ben en mijn uitlaat sowieso geen e-keur heeft ben ik op zoek naar een leuke deal voor een Mivv Suono demper. Dus mocht je nog een hebben liggen of iemand weten die er vanaf moet dan hoor ik het graag.

Ik heb nog nieuw in doos een Laser Xtreme demperset met Ekeur twv €890 (met 4 pijpen onder kont) Voor €335. Is voor een 03-06 maar past misschien wel onder een nieuwere aangezien je deze aan je kont bevestigd en niet aan je voetsteun. Iemand een idee of dit nagenoeg identiek is tussen gen1 en 2?
 
Laatst bewerkt:
@ Proq
Ik heb nog een Mivv Suono RVS demper liggen. Zat op mijn GS. Geen idee of dat ook past op een Z750. Als je meer wilt weten let me know.

Ik vraag me af of dat wel gaat werken. Ik weet niet om welke GS het gaat maar volgens mij is het aansluitstuk totaal anders en komt de beugel ook aan de verkeerde kant?

Lijkt me wel een lastige klus in ieder geval. Ik weet niet of mensen dit al eens geprobeerd hebben?

Ik heb nog nieuw in doos een Laser Xtreme demperset met Ekeur twv €890 (met 4 pijpen onder kont) Voor €335. Is voor een 03-06 maar past misschien wel onder een nieuwere aangezien je deze aan je kont bevestigd en niet aan je voetsteun. Iemand een idee of dit nagenoeg identiek is tussen gen1 en 2?


Bedankt voor het aanbod :) Ik denk alleen dat het een lastig verhaal wordt. Ook weet ik dan zeker dat ik nooit meer iets van een tas over mijn buddyseat heen kan leggen.
 
Ik vraag me af of dat wel gaat werken. Ik weet niet om welke GS het gaat maar volgens mij is het aansluitstuk totaal anders en komt de beugel ook aan de verkeerde kant?

Lijkt me wel een lastige klus in ieder geval. Ik weet niet of mensen dit al eens geprobeerd hebben?Bedankt voor het aanbod :) Ik denk alleen dat het een lastig verhaal wordt. Ook weet ik dan zeker dat ik nooit meer iets van een tas over mijn buddyseat heen kan leggen.

Nee das waar :t
 
Hallo allemaal, ik ben zojuist eigenaar geworden van een z800e. Ik heb hiervoor een gs500e uit 1993 gereden. Wat een verschil! Hier een foto van mijn nieuwe liefde. Tips voor aanpassingen zijn welkom alles is origineel op de fiets.
full
 
Voor de z750 eerste gen rijders, heb ook nog een nieuw uitlaatsysteem liggen van BSM, ik ga mijn z toch wegdoen en niet meer aan tunen beginnen dus indien interesse stuur maar pm.
 
Toch maar niet verkocht of geen koper kunnen vinden?

Sinds 13 januari in mijn bezit, helaas pas 2 hele korte ritjes gedaan vanwege de pekel..... huilen dit!

[afbeelding]

Nee, denk dat mijn vraagprijs ook iets aan hoge kant was...
Daarnaast centen in andere dingen nu gestoken dus blijf nog lekker jaartje doorrijden :]
 
Nee, denk dat mijn vraagprijs ook iets aan hoge kant was...
Daarnaast centen in andere dingen nu gestoken dus blijf nog lekker jaartje doorrijden :]

ah dat is wel jammer maar daar doe je niks aan. Al is het ook geen straf om op zo'n mooie Z800 nog een jaartje door te moeten lijkt me? *D
 
Heb jij je z1000 ook nog niet.. duurt wachten lang he! Als het goed is komt mijn Z1000 begin maart het is nog steeds wachten op de akra bochten -O-


Duurt wel lang bij jou zeg.

Heb de motor al wel, alleen wacht ik nog wel even op wat warmer / mooier weer *D.Van de week even andere dempers bestellen. Van de week kawasaki bobbins gehaald.

En hopelijk krijg ik van de week mijn gewonnen tomtom binnen *D
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Naast mijn ZX7R en woonwerk Diversion ben ik sinds vorige zomer ook in het bezit van een 2005 Z1000 in het metallic grijs.
Heerlijke fiets! en door de vorige eigenaar voorzien van een Laser Xtreme uitlaat, PC3 usb en nog wat leuke uiterlijke spulletjes.

Laat in het seizoen gekocht en helaas maar een krappe 1000km mogen rijden afgelopen jaar.

1 ding staat me alleen wel wat tegen, de gashendel reageert nogal AAN / UIT. zeker bij uit een bocht komen is het gevoel alsof het altijd begint op 50% gas. Zorgt er dus ook voor dat ik met een gespannen pols rijdt.

Gaskabel staat netjes op spanning, dat is het dus niet.
Is dit een Z1000 dingetje? Is het een injectie dingetje? (rij voor de rest alleen carbs fietsen) Of is het gewoon een beroerde afstelling (of gebrek aan uberhaupt afstelling) van de PC3?


Het gevoel alsof ie op halfgas begint komt mij niet bekend voor, pc3 kun je aan laptop hangen en uitlezen, kijk eens of er voor jou motor / uitlaat een standaard map beschikbaar is, laad deze eens en ga proberen, je kunt de huidige map opslaan en desgewenst weer terug zetten, merk je verschil of is het zelfs weg, weet je dat het door pc3 komt.

Weet niet zeker bij pc3 kijk eens of er een losse draad naar gashandel positie gaat ipv een stekker? (Ff Manual van internet dowloaden)j zo ja, is dat allemaal een beetje fris aangesloten?
 
Duurt wel lang bij jou zeg.

Heb de motor al wel, alleen wacht ik nog wel even op wat warmer / mooier weer *D.Van de week even andere dempers bestellen. Van de week kawasaki bobbins gehaald.

En hopelijk krijg ik van de week mijn gewonnen tomtom binnen *D

Vandaag even langs geweest om te vragen of ze de uitlaat al binnen hebben. Helaas wordt het nu half maart 😥
 
Terug
Bovenaan Onderaan