Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren ook lekker gereden , eerste rit met aangepaste mapping en uitlaat, hij loopt heel erg soepel, trekt erg mooi op in elk toerengebied en is heel erg sterk vanaf 3500 t/m .
Er zit een bij geluid in een soort getilp, ff gebeld of er iets los zit maar dit schijn t er bij te horen bij een 2 cillinder .
Er was wel een mogelijkheid, de db killer eruit en daar een boutje in het gaatje dan is hij weg, maar eens proberen dan.
Verder blijft hij ff hangen op 2000 toeren voor hij naar stationai zakt, dit heeft volgen Timo te maken met het zelflerende karakter van het kastje wat het signaal van de labda aanpast, dit moet straks weg zijn, zo niet dan moest ik maar ff terug komen.
Ik heb er alle vertrouwen in :yellow_21:

Eerste rit
Bewerk bericht
 
Iemand hier een beetje thuis in het elektrisch systeem van de Norge?

Mijn linker handvat verwarming doet het ineens niet meer. (niet fijn met dit weer, en de hele tijd met de linkerhand op de cilinderkop rijden is ook zo wat....)

Ik heb wel spanning op de draadjes bij het handvat zelf (kan de soldeerpunten zien als ik het rubber aan de rand een beetje opzij druk), heb dit getest met zo'n spanningsprikker met een lampje en een aardedraadje naar een blank metalen onderdeel.

Wrsch maakt dus de ground geen goede verbinding.
Voor ik zelf de halve fiets uit elkaar schroef; iemand een idee waar de stekkertjes voor de handvatten zitten, zodat ik die effe kan checken voor ik naar de dealer rij?
 
Iemand hier een beetje thuis in het elektrisch systeem van de Norge?

Mijn linker handvat verwarming doet het ineens niet meer. (niet fijn met dit weer, en de hele tijd met de linkerhand op de cilinderkop rijden is ook zo wat....)

Ik heb wel spanning op de draadjes bij het handvat zelf (kan de soldeerpunten zien als ik het rubber aan de rand een beetje opzij druk), heb dit getest met zo'n spanningsprikker met een lampje en een aardedraadje naar een blank metalen onderdeel.

Wrsch maakt dus de ground geen goede verbinding.
Voor ik zelf de halve fiets uit elkaar schroef; iemand een idee waar de stekkertjes voor de handvatten zitten, zodat ik die effe kan checken voor ik naar de dealer rij?


Haha mijn rechter is stuk nu. De stekkertjes zitten bij de bovenste framebuizen onder de tank. Je kan erbij als je de tank een beetje losmaakt en optilt.
 
Thanks,
Ga ik daar ff zoeken.
Voor of achterkant tank?
Heb hem net vanochtend volgetankt, dus eind van de week maar ff checken als hij wat leger is.
 
Thanks,
Ga ik daar ff zoeken.
Voor of achterkant tank?
Heb hem net vanochtend volgetankt, dus eind van de week maar ff checken als hij wat leger is.

15 centimeter vanaf het balhoofd. Witte stekkertjes in de vorm van een huisje.5 hoekig met een punt(dak)
 
Ik heb n after-market setje erop aangesloten. Ook met volle tank goed te doen. Iets omhoog en naar achteren geschoven. Kurken schuurblokje eronder en dan kan je er makkelijk bij. Je bent meer tijd kwijt met lossen van kuipboutjes en zijkapjes 😏 20 - 25 minuten werk. Maar wel fijn af handjes.
 
Was idd goed te doen.
Dit weekend even wezen knutselen. Tank los, houten klosje er tussen.
Stekkertje bleek stuk (krimpconnectortje bleef niet goed in molex houdertje zitten)
Opgelost met stukje tape en krimpkousje. zou blijft ie als het goed is weer op zijn plek. Vanochtend weer warme handjes op weg naar het werk.
Als we de weerverwachting mogen geloven kan sowieso de thermo uit de kleding deze week...
 
De laatste weken toch nog wat ritjes gemaakt :] . Het is wel anders dan in de zomer, 't kost een paar minuutjes extra om me goed aan te kleden. Maar het rijdt als altijd. *O*
 
Ja t rijdt heerlijk met die zon. Prachtig weer! Wel errug koud deze week. Motor heeft wel eens moeite met starten als het -7 is... 🙈 haha!
 
Ondanks dat die van mij al sinds november 2016 stil staat start hij nog steeds zelfs gisteren in de kou
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de fiets voorzien van een setje Helibars stuurverhogers.
Mijn rug en nek konden het maar niet eens worden met de net te sportieve houding van de Guzzi.
Vanochtend de eerste rit naar het werk (uurtje rijden), maar wat een wereld van verschil maken die paar centimeter...
 
Waar heb je ze gekocht?

Edit: Heb deze site gevonden maar ziet er op zijn zachts gezegd niet echt betrouwbaar uit: http://www.helibars.eu
De whois geeft wel netjes een naam en adres en ik zie dat het van bikespareparts.nl is.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je ze gekocht?
Hopelijk kan iemand bevestigen dat helibars.eu een betrouwbaar adres is ondanks de website.
 
Gisteren werd mijn Norge weer teruggebracht door Motorcentrum Twente (Rijssen), na een uitvoerige 60000 beurt, link systeem smering, nieuwe balhoofdlagers, nieuwe banden , nieuwe remschijf achter en rondom natuurlijk ook nw remblokken . Hij rijdt als nieuw, gewoon weer super en weer heerlijk te sturen. :] Wat een kanjer van een fiets is dit toch. Afgelopen jaar kreeg ik steeds meer last van een zwaar punt in het balhoofd door de veelheid aan verkeersdrempels die Nederland kent en die je steeds met recht stuur neemt... Ook maar nieuwe motorkleding aangeschaft inclusief helm. Daar was het ook wel weer een keer tijd voor ma 6 jaar trouwe dienst... Ik ben er weer helemaal klaar voor!

Mijn planning is om meer kilometers te gaan maken en mijn gemiddelde van 6000 per jaar te verhogen... Dat kan ook nu ik kortere werkweken ga maken en meer tijd voor mezelf ga krijgen. :) Mogelijk zien we elkaar tijdens een komend Guzzi treffen.
full
 
He Fate,

Ik heb ze idd. gewoon bij helibars.eu gehaald. Had zelf ook wat twijfels n.a.v. website, dus heb gekozen voor afhalen en betalen bij afhalen, maar is gewoon uitstekend geleverd.
Leverancier werkt wel vanuit een woonhuis en moest in mijn geval de risers voor de Norge uit de US laten komen, maar werden met 3 weekjes keurig geleverd in org. verpakking.

mvg
Qwerner
 
Afgelopen week weer de nodige "avonturen" gehad.
Tijdens een toertje over een wel zeer slecht onderhouden dijkweggetje mijn topkoffer verloren.
Gelukkig reed ik niet zo hard en was hij zo goed als leeg, maar natuurlijk wel de nodige krassen en deuken opgelopen.... best balen. Maar even kijken of ik het met een beetje passende zilververf wat kan bijtippen, maar één deuk (waarschijnlijk eerste valpunt) wordt wel hobby-en voor gevorderden om weer netjes te krijgen.
Vervolgens gisteren de lange weg naar huis genomen (Den Haag -> Alkmaar via de kust) en zie ik bij thuiskomst allemaal olie spetters op de kuip rond mijn rechter cilinder....
Maar even kijken of ik dit kan verhelpen met het aantrekken van de bouten voor ik nieuwe koppakkingen moet bestellen.
 
De originele topkoffer van de 1e generatie had die kwaal, later werd een aluminium sluitblokje gebruikt. Ik heb voor de zekerheid een extra borging gemaakt, omdat mijn kids ook wel achterop gaan...op guzzitech staat ook het eea hierover
 
Afgelopen week weer de nodige "avonturen" gehad.
Tijdens een toertje over een wel zeer slecht onderhouden dijkweggetje mijn topkoffer verloren.
Gelukkig reed ik niet zo hard en was hij zo goed als leeg, maar natuurlijk wel de nodige krassen en deuken opgelopen.... best balen. Maar even kijken of ik het met een beetje passende zilververf wat kan bijtippen, maar één deuk (waarschijnlijk eerste valpunt) wordt wel hobby-en voor gevorderden om weer netjes te krijgen.
Vervolgens gisteren de lange weg naar huis genomen (Den Haag -> Alkmaar via de kust) en zie ik bij thuiskomst allemaal olie spetters op de kuip rond mijn rechter cilinder....
Maar even kijken of ik dit kan verhelpen met het aantrekken van de bouten voor ik nieuwe koppakkingen moet bestellen.

Gewoon nieuwe pakking halen is de beste oplossing. Heb tegenwoordig standaard reserve set liggen. Is mijn al 3 keer overkomen.
 
Gewoon nieuwe pakking halen is de beste oplossing. Heb tegenwoordig standaard reserve set liggen. Is mijn al 3 keer overkomen.


Ze kosten weinig, vraag me niet hoe ik dat weet. Ps, er is een twee keer zo dikke te koop die wel 10k heel blijft. Kost het dubbele (6 euro)
 
Zeg ijzerveter ik betaal nu ook 13 euro voor 2 stuks bij Goedhart heb jij misschien artikelcode en foto. Ik heb artikelcode 976139
 
Laatst bewerkt:
En, om misverstand te voorkomen, ga niet de koppakking vervangen of de kopbouten aantrekken. Meestal is het kleppendeksel goed genoeg!
 
Zeg ijzerveter ik betaal nu ook 13 euro voor 2 stuks bij Goedhart heb jij misschien artikelcode en foto. Ik heb artikelcode 976139

De groene standaard kosten 3,15 per stuk, die andere gele van 0,8 mm dik heb ik uit Duitsland (Stein Dinse)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan