[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Gs staat inmiddels bij de dealer voor reparatie van de schakelas en pedaal.
Ook moet hierbij de olie vervangen worden en volgens mij wordt gelijk de filter meegepakt ( achteraf pas gezegd, dus zeker weten doe ik het niet ). Ook koppelingsveren en dan zou de gs er weer tegenaan moeten kunnen voor een lange tijd.
Hopelijk fixt de dealer ook het dashboard verlichtingsdraadje die al 2 jaar kapot is ( werd eens tijd ).


Gisteren de ruimte bij het voortandwiel proper gemaakt met Dasty ontvetter professional ( beter spul dan standaard dasty ).

Van het weekend als de gs klaar is ook maar een bus kettingspray kopen, want elke keer paar druppels olie op het garage pad wordt je ook niet vrolijk van.
 
Inmiddels de gs weer terug van reparatie, wat is er nu daadwerkelijk gedaan ?
Nieuwe schakelas en andere pook.
Standaard koppelingsveren aangepast ( Strakker gezet dmv ringen )
en nieuwe olie en filter.
Gek genoeg was de oude pakking van de koppelingsdeksel nog goed en dus opnieuw gebruikt met vloeibare pakking.
Even in de gaten houden of hij ook echt lekt, want ze hebben het zelf niet schoongemaakt.

Slippende koppeling is tot nu toe weg bij volgas optrekken en dan schakelen, koppelingsplaten zelf waren niet vers meer, dus 1 van deze maanden zullen ze ook wel aan de beurt komen.
 
Laatst bewerkt:
1vM0a1G.jpg
@paulnijenhuis!

Volgens mij heb ik je gespot op de knmv parkeerplaats bij de motorbeurs!

Verder doe ik met open luchtfilter, 134 sproeier en co op 3.5 doe ik vooralsnog 1 op 20 als ik me lekker uitleef en op de snelweg met +- 120 gaat ie naar 1 op 22+

Binnenkort mag hij op de testbank en dan gaan we zien hoe goed hij met zijn benzine omgaat!
 
[afbeelding]@paulnijenhuis!

Volgens mij heb ik je gespot op de knmv parkeerplaats bij de motorbeurs!

Verder doe ik met open luchtfilter, 134 sproeier en co op 3.5 doe ik vooralsnog 1 op 20 als ik me lekker uitleef en op de snelweg met +- 120 gaat ie naar 1 op 22+

Binnenkort mag hij op de testbank en dan gaan we zien hoe goed hij met zijn benzine omgaat!

Inderdaad! Dat is mijn GS-je :) :) :)
 
Weet iemand welke soort remblokken voor straatgebruik het beste zijn?
Ik heb nu ferrodo carbon street maarik las dat gesinterde misschien beter zijn voor straatgebruik.
Ik vind de ferrodo blokken pas fijn remmen als ze warm zijn, maar ik heb liever dat ze meteen
wat meer "bijten" ook als ze koud zijn.
Ik zag dat er ook nog remblokken zijn met "organische" compound...
 
Organische compound is het zachtste. Remt het hardst, maar slijt ook het hardst. Heb ik er voor op zitten.

Gesinterd is wat harder en gaat wat langer mee.
 
Daar ben ik het helaas niet mee eens Clank.Onderstaande filmpje is een goede richtlijn :)


Je remmen bestaan uit meer dan enkel de remblokken. Nieuwe vloeistof, goede ontluchting, schone remklauwen en fatsoenlijke remleidingen maken een wereld van verschil.

Mocht je echt overkill 'bite' willen (on a budget), is een GSXR remkauw conversie ook een goede optie. Het verschil met stock is echt aanzienlijk.

(Ik weet niet of je bij de motorbeurs nog een kijkje had genomen naar onze GS'jes :] )
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het helaas niet mee eens Clank.Onderstaande filmpje is een goede richtlijn :)

Ik het ook nog niks gezegd over de rest van het systeem. Alleen over de remblokken. Dat zou iets moeten schelen. Inderdaad je hele remmerij aanpakken is beter. De GS500 heeft niet de beste remmen.
 
Waar heb je die lamp vandaan? Past goed in de originele koplampbehuizing?

Hier vandaan:

Nieuwe H4/9003/HB2 50 W/set 25 W 8000LM Wit 6500 K CSP LED Fog Lamp Auto auto Koplamp Conversie H4 hi/lo Beam D45 in Nieuwe H4/9003/HB2 50 W/set 25 W 8000LM Wit 6500 K CSP LED Fog Lamp Auto auto Koplamp Conversie H4 hi/lo Beam D45 van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Krijg je er meteen 2 :). Handig 1 als reserve.
En past precies in de behuizing. Het lichtbeeld is ook gewoon als een standaard H4 halogeenlamp
omdat ze deze een soort nagebouwd hebben in LED-vorm.
 
Ah fijn en ook passief gekoeld.
Heb jij ook de 6500k lichtkleur en is dat ook enigszins 'normaal'? Met Xenon kom je dan al snel in de sjonniecategorie :)
 
Ah fijn en ook passief gekoeld.
Heb jij ook de 6500k lichtkleur en is dat ook enigszins 'normaal'? Met Xenon kom je dan al snel in de sjonniecategorie :)

Het is wel behoorlijk wit inderdaad, mij maakt het niets uit. Ik wilde gewoon veel meer licht tegen minder stroomverbruik
en inderdaad passief gekoeld. Maar ook dat het lichtbeeld hetzelfde bleef en dat lukt goed met deze lamp.
 
Ik weet niet precies wie er vanochtend met de gs500 van helmond naar eindhoven reed over de a270, maar je xenon/led koplamp is mooi verblindend.
 
Waarschijnlijk grootlicht aan gehad ? doe ik ook meestal als ik alleen over de snelweg knal, want de gewone dimlicht is gewoon ruk ( kuipversie ).
 
Nope normaal licht.

En bij deze mijn mening over mensen die standaard met grootlicht rijden: ik vind het nogal lomp, omdat je niet alleen er voor zorgt dat mensen je minder in de gaten gaan houden, je zorgt er ook voor dat alle motorrijders meer als klootzakken aangezien worden.

Lampen worden op een bepaalde manier ontworpen. Als je beter zichtbaar bent door iedereen te verblinden, hadden ze echt wel gezorgd dat de lampen op die manier ontworpen werden.
 
Nope normaal licht.

En bij deze mijn mening over mensen die standaard met grootlicht rijden: ik vind het nogal lomp, omdat je niet alleen er voor zorgt dat mensen je minder in de gaten gaan houden, je zorgt er ook voor dat alle motorrijders meer als klootzakken aangezien worden.

Lampen worden op een bepaalde manier ontworpen. Als je beter zichtbaar bent door iedereen te verblinden, hadden ze echt wel gezorgd dat de lampen op die manier ontworpen werden.

Met groot licht rijden als het niet nodig is hoort imho in de categorie luid pijpen.

Ziet mijn eens goan..... .
 
Waar het wel nodig is, is vaak op snelwegen waar geen verlichting is en dan ook geen auto's.
Ik zie bijna niet in het donker namelijk.
 
Maar daan, dat is hier toch helemaal niet de situatie. Dit is iemand die gewoon een irritante klotelamp heeft en daarbij mij lastig valt. Wat iemand in het donker op een lege snelweg doet maakt mij niks uit.
 
Gisteren even deze 2 in mń achterlicht gedaan. Een mooi stukje helderder dan gewone lampjes
maar niet te gek. Ook is het verschil tussen gewoon en remlicht goed te zien.
Alleen jammer dat de reflectoren in het achterlicht gewoon maar zilverachtig grijs gespoten zijn in plaats
van dat ze chroom zijn.... Ik ga eens kijken om daar aluminium folie op te plakken oid.
Netjes in ieder geval dat ze vermelden dat de lampjes geen E-keur hebben al vind ik dat het qua felheid wel
meevalt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan